Skal du amme eller gi flaske?

Minlillenr3

Elsker forumet
Februarbarna 2020
Bare nysgjerrig på om jeg er eneste flaske mamma her? (Jeg har ikke melk pga for få brystkjerteler. Har heller ikke ømme bryster, og ikke vokser dem heller;)) Kom aldri noe melk hos meg og fikk en veldig tøff start med nummer 1 da jeg ikke skjønte hvorfor hun bare gren og aldri roet seg. Fikk hjelp til slutt av helsestasjon der de satt på pumpe men ut kom det ingenting. Jeg gråt i flere dager etter dette siden jeg trodde barnet mitt fikk Mat. Etter masse inn og ut fant vi til slutt ut at jeg har nesten ingen brystkjertler, jeg er født uten.
 
Håper jo at jeg får ammet om jeg får det til. Er veldig spent, men jeg har ikke veldig store forhåpninger om at jeg klarer å fullamme begge så veldig lenge :p
 
Jeg ammet førstemann i ca 4 mnd, men pga dårlig vektoppgang hele veien sluttet jeg og gav flaske istedet. Det var ei lykke og gå over til flaske da! Så mye mer våken og fornøyd baby :Heartred Mistenker at hun hadde dårlig sugetak hele veien og ikke tok til seg nok. Jeg hadde mer enn nok fet og god melk (pumpet og gav på flaske i tillegg til ammingen en stund), men det ble så utrolig mye jobb.. Håper jeg kan amme lillebror lengre og at ammingen blir en hyggeligere affære denne ganga :Heartblue Men jeg kommer ikke til å presse meg selv like langt om ikke det går.
 
Ammet første i ca 4mnd, men mye trøbbel pga stramt tungebånd og ingen som ville høre på meg. Håper på en bedre start denne gangen, og kommer ikke til å dra fra sjukehuset før jeg har fått skikkelig hjelp. Hadde mer enn nok melk så håper virkelig det kan gå litt lenger denne gangen, selv om jeg skal ca rett tilbake på skolebenken. Heldigvis pumpevennlige pupper og kun 2-3t jeg må være borte fra huset.

Vi opplevde også at hun bare gråt og gråt til slutt og jeg skjønte ikke hvorfor, når mamma sa at hun var sulten og prøv å gi flaske, lille slukte flaska og sovna... Aldri grått så mye da jeg følte jeg hadde sultet henne i flere dager. ❤️ Men synes det var vanskelig å finne god info om flaske mating, og lite info fra helsestasjon og.
 
Skal amme :) Ammet første til han var 2 år. Men alltid viktig å tenke på mamman før ammingen. Noen går nesten i depresjon pga de ikke får til ammingen. Da er det bedre å gi seg.
 
Oj, det er bra du vet om det nå da! Jeg ammet første i 14mnd, ammingen gikk etter først mye jobbing veldig bra. Håper vi får det til denne gangen også. Men hvis ikke, kommer jeg ikke til å se på det som et nederlag om vi må begynne med flaske. Det hadde jeg nok gjort med første, da var jeg så opptatt å gjøre alt 100% etter boka. Denne gangen håper jeg på å senke skulderne mer❤
 
Her blir det begge deler da pappan ønsker mere ansvar nå. Forrje sluttet først når hun var 15 mnd. Og han slet litt i sin permisjon da hun spiste lite og bare satt i fanget og ammet kveld og natt når jeg kom hjem fra jobb.
 
Planen er å amme, fullamma førstemann fram til 5 måneder og begynte med smaksprøver. Og amma fortsatt ganske mye fram til han var halvanna, når det begynte å minke. Slutta litt før fylte to pga graviditet.

Har gitt noen flasker, men syns det er litt stress, så vil helst slippe. Er så mye enklere å bare vippe ut puppen :p
 
Skal amme :) Ammet første til han var 2 år. Men alltid viktig å tenke på mamman før ammingen. Noen går nesten i depresjon pga de ikke får til ammingen. Da er det bedre å gi seg.
Ja, syns jeg ser folk som styrer så fryktelig mye. Spesielt de som delammer, nesten alle går over tomflasker etterhvert, og sier de angrer på at de ikke gjorde det tidligere.
Funker ikke amminga gjør de fleste seg selv en tjeneste med å tillate seg selv å gi flaske.
 
Ja, syns jeg ser folk som styrer så fryktelig mye. Spesielt de som delammer, nesten alle går over tomflasker etterhvert, og sier de angrer på at de ikke gjorde det tidligere.
Funker ikke amminga gjør de fleste seg selv en tjeneste med å tillate seg selv å gi flaske.
Ja men tror det er spesielt med første barnet. For meg er amming veldig viktig. Pga alle næringsstoffene ++++. Så før jeg evt ville gått over til erstatning ville jeg selv gjort mitt ytterste, siden vet det er mange som også angrer i ettertid på at de ga opp for lett. Nå med barn nr 2 føler jeg meg mer avslappet. Tror ammingen blir å gå greit, men samtidig er jeg åpen for å gi morsmelk og erstatning på flaske feks om kveldene slik at jeg kan være mer delaktig i legging av storebror. Vil uansett ikke kjempe meg gjennom hva som helst neste gang for å si det sånn. Var noen ganger med betennelser og sopp første gang, og ekstrem overproduksjon. Men denne gangen skal jeg forsøke å unngå det med feks å pumpe morgen og kveld. Donere feks:) Men uansett hva «mammi g» before amming. Anbefaler også alle som har mulighet til å gi amming en sjangse!
 
Jeg var også stressa med førstemann for å gjøre alt riktig. Fikk ham aldri til å ta flaske og følte meg «lenka» til babyen og hjemmet veldig lenge. Jeg fullammet fram til nesten seks mnd og slutta ikke med nattamming før gutten var et år. I ettertid tenker jeg at jeg kanskje holdt på litt lenge, for jeg fikk så mye mere glede og overskudd da jeg slutta å amme på natta:wideyed: Kommer nok til å amme nestemann også, for det er jo veldig enkelt å slippe å styre med alt som må steriliseres, men håper at jeg kan være litt mere avslappa og bruke mere flaske :shy:
 
Håper å kunne amme, blir mamma for første gang :). Tenker det er kjekt hvis barnet tar flaske etter en stund med tanke på at far og andre kan gi, men man vet vel aldri hvordan det går før man står i det.
 
Ja men tror det er spesielt med første barnet. For meg er amming veldig viktig. Pga alle næringsstoffene ++++. Så før jeg evt ville gått over til erstatning ville jeg selv gjort mitt ytterste, siden vet det er mange som også angrer i ettertid på at de ga opp for lett. Nå med barn nr 2 føler jeg meg mer avslappet. Tror ammingen blir å gå greit, men samtidig er jeg åpen for å gi morsmelk og erstatning på flaske feks om kveldene slik at jeg kan være mer delaktig i legging av storebror. Vil uansett ikke kjempe meg gjennom hva som helst neste gang for å si det sånn. Var noen ganger med betennelser og sopp første gang, og ekstrem overproduksjon. Men denne gangen skal jeg forsøke å unngå det med feks å pumpe morgen og kveld. Donere feks:) Men uansett hva «mammi g» before amming. Anbefaler også alle som har mulighet til å gi amming en sjangse!
Ingen jeg har snakka med sier de gav opp for fort, har virkelig bare hørt "vi prøvde for lenge, jeg var helt ødelagt, alt dreide seg bare om den ikke-fungerende amminga". Norge har jo ganske ammepress om dagen.

Jeg er pro amming jeg og, men ikke om det er det som gjør at folk føler seg som god nok mamma.
 
Vi må gi flaske. Jeg kan ikke amme da begge brystene mine er fjernet pga kreft. Gleder meg ikke til å vaske flasker non-stop, men det positive er at man ikke blir like bundet, og pappaen kan være hjemme med baby selv om h*n er sulten.
 
Tenker å prøve amming først. Men funker det ikke, så funker det ikke. Da blir det flaske :)
 
Ingen jeg har snakka med sier de gav opp for fort, har virkelig bare hørt "vi prøvde for lenge, jeg var helt ødelagt, alt dreide seg bare om den ikke-fungerende amminga". Norge har jo ganske ammepress om dagen.

Jeg er pro amming jeg og, men ikke om det er det som gjør at folk føler seg som god nok mamma.
Ok har hørt flere som har angret. Men det er vel ikke å forvente at man har hørt det samme:) Har hørt svært mange si at de forsøkte for lenge også. Lykke til hva enn du gjør ihvertfall:)
 
Førstegangs her! :) Ønsker å amme, så får vi se hvordan det går! Må vi over til flaske så får vi bare gjøre det. :happy:
 
Back
Topp