Post en upopulær påstand du står for

Joda, man velger.

Du las tydeligvis ikke det jeg skrev, vi fikk ikke velge på skolen jeg gikk på. Nynorsk var obligatorisk for alle som hovedmål.

Slik har jeg forstått det er enda på den grunnskolen da jeg har venner som har barn som går på samme skole, så nei det er ikke sikkert man får velge alle steder!
 
Altfor mange higer etter et materialistisk liv. Familier skal ha to nyere biler, stort fint hus, nyoppusset inne i rett stil, de rette klærne, utenlandsferier en gang i året, nytt elektronikk osv at man får en levestandard som krever mye jobbing, mindre tid til ungene og mer bruk av sfo og barnehager.
 
Du las tydeligvis ikke det jeg skrev, vi fikk ikke velge på skolen jeg gikk på. Nynorsk var obligatorisk for alle som hovedmål.

Slik har jeg forstått det er enda på den grunnskolen da jeg har venner som har barn som går på samme skole, så nei det er ikke sikkert man får velge alle steder!
En bruker skrev reglene for dette tidligere i tråden, UDIR har mer å si enn sånn det var da du var ung.
 
En bruker skrev reglene for dette tidligere i tråden, UDIR har mer å si enn sånn det var da du var ung.

Om det var det kelsey sitterte fra udir så tror ikke jeg du har lest det heller spessielt godt, for det er jo nettopp å tråd med det jeg sier her, nettopp at kommunen bestemmer hva som skal være hovedmålet. Ergo i min nynorsk kommune så er det obligatorisk nynorsk hovedmål på alle elever, men de kan få velge å ha noen andre lærebøker på bokmål.

Dermed så står jo fremdeles min påstand om at det ikke er valgfritt alle steder!
 
Back
Topp