AnLinneas dagbok - håper på nummer tre

Wow! Nå er det ikke lenge igjen!! Spennende altså.

Tusen takk ❤️ Skulle gjerne vært med dere. En veldig fin termingruppe synes jeg. Er formen bra?
Det er en fin gjeng, årets mest skravlete gruppe :hilarious: men det blir jo veldig stas igjen neste gang du kommer i termingruppe igjen :happy: Det er alltid så spennende i førsten!

Formen min er som forventet dårlig, må hvile hele tiden da det er risikosvangerskap, men jeg klager ikke, premien ligger jo trygt i magen :Heartred skal settes i gang i uke 37, så da er vi i mål snart :Heartred
 
Det er en fin gjeng, årets mest skravlete gruppe :hilarious: men det blir jo veldig stas igjen neste gang du kommer i termingruppe igjen :happy: Det er alltid så spennende i førsten!

Formen min er som forventet dårlig, må hvile hele tiden da det er risikosvangerskap, men jeg klager ikke, premien ligger jo trygt i magen :Heartred skal settes i gang i uke 37, så da er vi i mål snart :Heartred
Uke 37 er ikke lenge til ❤️ Beklager at jeg ikke husket at du har trøblete svangerskap. Men jeg er jo ikke innom termingruppa lenger. Lykke masse til fremover hvertfall!! Blir så glad når noen fra oktobergruppa kommenterer noe forskjellige steder. Da blir jeg liksom minnet på at det går jo bra med de aller fleste! (meg selv inkludert - to ganger før).
 
I kveld har jeg skikkelig hvit kremaktig utflod. Det tror jeg ikke jeg har registrert før. Jeg tror at jeg er noen dager over El nå, kanskje den var i går eller en av dagene før.

Noen som pleier å ha slik utflod mellom El og IKM?
 
I kveld har jeg skikkelig hvit kremaktig utflod. Det tror jeg ikke jeg har registrert før. Jeg tror at jeg er noen dager over El nå, kanskje den var i går eller en av dagene før.

Noen som pleier å ha slik utflod mellom El og IKM?

Ja, pleier å ha det :)
 
Ettersom jeg ikke testet etter eggløsning denne syklusen vet jeg ikke akkurat når den var. Hadde klassiske symptomer på El både mandag 22. Juli og fredag 26. juli. Dvs strekkbart slim, og eggløsningssmerter.

Jeg sjekker også livmortappen jevnlig, og synes liksom den var åpen og myk alle fem dagene.

Jaja.. aksjer ble i alle fall lagt litt før, og underveis.

Symptomer jeg kjenner på foreløpig er:
«Lyn» i puppene uten at de er spesielt ømme.
Mensmurringer i livmoren
Verk og svake smerter i høyre eggstokk
Middels høy tapp, kjennes ut som fløyel å ta på. Dvs mest myk, men litt hard inni.
Irritabel
Dårlig matlyst

Jeg vet at mange av disse tingene kan oppleves ifb med tanta også. Aner jo egentlig ikke hva som skjer. Men er jo lov å håpe ❤️

Skriver dem også mest ned for min egen del.
Greit å kunne se tilbake på i senere pp’er.
 
Last edited:
I forbindelse med symptomjakta tenkte jeg det var greit å skrive ned det jeg registrerte forrige pp også:

Ligamentsmerter når jeg snudde meg raskt, nøs eller reiste meg fort
Småkvalm
Gul sticky utflod
Livmortappen satt høyt og virket helt tett frem til tr kom med et brak.

Selve tr var så kraftig og VOND at jeg faktisk mistenker at det var kjemisk.
 
Lurt å notere symptomer hele veien i syklusen! Man blir nok godt kjent med egen kropp og syklus på den måten :) Også er det jo veldig gøy å kunne gå tilbake i dagboka å se hvordan du faktisk følte deg i starten av det svangerskapet som etter hvert vil komme.

Det er jo ganske vanlig med kjemisk abort rundt tid for tr, så det kan hende at det var det. Det er den eneste grunnen til at jeg endte med å teste tidlig forrige pp, jeg ville vite om jeg faktisk kan bli gravid i det hele tatt. Du, som prøver på nummer tre, trenger i hvert fall ikke å være engstelig for sånt :D

Ca. når blir IKM for deg denne pp'en?
 
Lurt å notere symptomer hele veien i syklusen! Man blir nok godt kjent med egen kropp og syklus på den måten :) Også er det jo veldig gøy å kunne gå tilbake i dagboka å se hvordan du faktisk følte deg i starten av det svangerskapet som etter hvert vil komme.

Det er jo ganske vanlig med kjemisk abort rundt tid for tr, så det kan hende at det var det. Det er den eneste grunnen til at jeg endte med å teste tidlig forrige pp, jeg ville vite om jeg faktisk kan bli gravid i det hele tatt. Du, som prøver på nummer tre, trenger i hvert fall ikke å være engstelig for sånt :D

Ca. når blir IKM for deg denne pp'en?
Det er akkurat det jeg har tenkt! Interessant å kunne bla bakover i dagboka for å enten sammenligne pp’er, eller se hvordan starten av et eventuelt svangerskap vil være.

Jeg vet jo at jeg kan bli gravid, men yngstemann er 5 år, og eldste er 7. Så jeg er rett og slett eldre blitt.

Hadde en senabort i 15+2 i mai, så er litt redd for at det er mindre sjanse for å lykkes hele veien. Men er ikke veldig bekymra altså. Har lest mye om SA og det ser ut som de fleste lykkes hvis de prøver igjen❤️

Min IKM blir enten mandag 5. eller torsdag 8. august. Tror jeg vil teste på søndag, for så å vente noen dager.

I løpet av dagen har jeg fått et nytt symptom som jeg kun har sett ved tidligere svangerskap. Det er en spesiell verk i puppene, og at blodårene i puppene blir ekstremt tydlige, og litt hovne på en måte.

Herlighet! Dette gjør meg skikkelig spent!!

Hvis det blir et tredje aprilbarn blir det nesten komisk. For alle andre kan det da virke som mannen og jeg BARE har oss i juli :laughing001:dance011
 
I dag har jeg igjen hatt svake mensmurringer. Men kom bare en kort stund for å forsvinne. Ellers er puppene fortsatt vonde, og blodårene er veldig synlige. Sliter også med dårlig matlyst, noe jeg også gjorde forrige gang.

Jeg synes det er så vanskelig å bestemme meg for om jeg skal prøve meg på en test i morgen. Verste fall er jeg bare 6 dpo, beste fall er jeg faktisk 10 dpo. Vet jo at det "bare" er å vente til søndag, da bør jeg være godt innenfor begge eventuelle ikm-datoer. Men.. så er jeg jo litt testetøs også.. Vi får se..

En annen ting jeg tenker på i disse dager er når/hvis det klaffer igjen. Blir det tvillinger igjen? Gynekologen sa at det ikke er så veldig stor sjanse. Men jeg er ganske høy, over 35 og har vært gravid med tvillinger før. Dette er visst alle risikofaktorer. Jeg håper ikke det blir tvillinger igjen. I så fall kommer jeg til å være livredd hele svangerskapet. Mistet jo sist begge to (uke 9 og 16). Mye som kan skje. I første omgang må jeg jo bli gravid igjen! Så nå er det jeg skal fokusere på!
 
Dagens symptomer:

Pupper med veldig synlige blodårer!
Masse bittesmå blodårer i tillegg, som ser ut som et «nett» på brystet.
Diaré (hatt i over en uke).
Dårlig matlyst/sultfølelse
Tendens til halsbrann (men det tar jeg med en klype salt, for det kan jeg ha ellers også).
Svak verk på høyre side (i livmoren, eller eggstokk) som stråler i lysken og nedover låret.
Livmortappen er nå høy og hard, litt åpen.
Har hvit utflod.

Føler meg gravid, men veksler mellom å ha skikkelig trua, og på å tenke at det ikke har gått veien.

Tror kanskje det blir en test i morgen tidlig! Vet som sagt ikke hvilken dpo jeg er.. men i morgen er jeg enten 6 dpo, eller 10 dpo.
 
Klarte ikke holde meg, og tok en A1 test i dag. Kunne ikke se noe på den, men kjenner at jeg ikke er så veldig skuffa. Den er på 25 mlu/ml Jeg er jo veldig usikker på hvilken dpo jeg er. Så godt mulig at jeg bare er 7 dpo, og ikke 10 dpo. Har bestilt en clear blue early detection. Den tar jeg på mandag.

Fortsatt svake menssmurringer og vondt i puppene.

Uansett har jeg bestemt meg for å ikke bli skuffa. Skal på festival neste helg, så er jeg ikke gravid er det helt greit!

Mannen vil jo helst ikke ha aprilbarn uansett, så da blir det ro i leieren frem til neste pp.
 
Dagens symptomer har bestått i:
Litt svake mensmurringer
Fortsatt vondt i puppene
Synlige og litt hovne blodårer på puppene
Sug etter sitrusfrukt
Dårlig matlyst forøvrig
Diaré for n’te dagen
Stikkende/verkende følelse på høyre eggstokk

Den ene puppen min er så verkende vond at det nesten kjennes ut som om jeg har brystbetennelse. Går det an når man ikke ammer mon tro? (4 år siden jeg ammet sist).
Den er litt hoven og har veldig tydlige litt utstående blodårer.. Aldri opplevd med mindre jeg har hatt brystbetennelse på gang.

Ellers fikk jeg clear blue early-testen i posten i dag. Men skal virkelig forsøke å vente med testing til søndag eller mandag.

Forøvrig må jeg bare si at jeg føler meg så gravid!! Men tiden i dpo-land bare snegler seg av gårde!! Jeg har tenkt meg om og tror det mest sannsynlige er at jeg er 7 dpo i dag (CD25 av 30).

Håper helga går superfort og at tiden flyr av sted!
 
Dagens symptomer har bestått i:
Litt svake mensmurringer
Fortsatt vondt i puppene
Synlige og litt hovne blodårer på puppene
Sug etter sitrusfrukt
Dårlig matlyst forøvrig
Diaré for n’te dagen
Stikkende/verkende følelse på høyre eggstokk

Den ene puppen min er så verkende vond at det nesten kjennes ut som om jeg har brystbetennelse. Går det an når man ikke ammer mon tro? (4 år siden jeg ammet sist).
Den er litt hoven og har veldig tydlige litt utstående blodårer.. Aldri opplevd med mindre jeg har hatt brystbetennelse på gang.

Ellers fikk jeg clear blue early-testen i posten i dag. Men skal virkelig forsøke å vente med testing til søndag eller mandag.

Forøvrig må jeg bare si at jeg føler meg så gravid!! Men tiden i dpo-land bare snegler seg av gårde!! Jeg har tenkt meg om og tror det mest sannsynlige er at jeg er 7 dpo i dag (CD25 av 30).

Håper helga går superfort og at tiden flyr av sted!

Åå, dette er spennende! Du vet jo hvordan det føles å være gravid, og spesielt det symptomet med blodårene på puppene er jo sånt som du ikke bare kan «føle», fordi du ønsker det. Det samme med vondt i puppene, men der varierer det jo litt hvordan folk har det sånn sett mellom el og mensen også når de ikke er gravide.

Jeg krysser fingrene for deg:Heartred

Hvis du bare har én tidligtest er det sikkert lurt å vente til mandag før du tester. Har du flere ville jeg testet fra søndag :D
 
Åå, dette er spennende! Du vet jo hvordan det føles å være gravid, og spesielt det symptomet med blodårene på puppene er jo sånt som du ikke bare kan «føle», fordi du ønsker det. Det samme med vondt i puppene, men der varierer det jo litt hvordan folk har det sånn sett mellom el og mensen også når de ikke er gravide.

Jeg krysser fingrene for deg:Heartred

Hvis du bare har én tidligtest er det sikkert lurt å vente til mandag før du tester. Har du flere ville jeg testet fra søndag :D
Ja!! Enig når det gjelder det med synlige og hovne blodårer. Det kan jeg ikke fantasere frem. Mannen kommenterte det faktisk, uten at jeg sa noe om det først, i går kveld også!

Men det eneste som gir svaret er to streker. Tenker også det samme som deg. Hvis jeg klarer å vente til mandag er det det beste. Har bare en test liggende. Kan selvfølgelig kjøpe fler, men orker ikke blakke meg på tester. Kjøper heller billigstrimler hvis det blir en pp til.

Hvordan går det med deg?
 
Da er nok en dag over, og jeg tror jeg sparer testen jeg har liggende til mandag. Har jeg lyst til å brenne den av i morgen? Oh, yesss. Men 9 dpo er vel akkurat litt tidlig? Jeg må klare å vente til mandag!!

I dag har symptomene bestått i:
Ømme pupper
Tydlige blodårer på begge bryster, vondt i det ene (nesten verk)
Svake mensmurringer ved to anledninger
Sug etter suragurk og sitrus
Dårlig matlyst
Hvit sticky utflod

Hadde besøk av et vennepar i kveld. Drakk to øl, og tenker at det får være greit. Jeg lever ikke som gravid før jeg faktisk er det.

Håper alle har hatt en fin kveld!
 
Da måtte jeg bare ta den testen som lå i skapet og skrek! Jeg er veldig svak, I know!! 9 DPO tatt på kveldsurin etter å ha holdt meg i mange timer.

Brukte Clear Blue Early Detection som har en sensitivitet på 10mlU/ml. Den er kjent for skyggestreker, men jeg ser da noe. Og det kom opp før tiden var ute. Hva tror dere? Er det skygge?

NB! Her skal det kun komme strek, ikke kryss.
 

Vedlegg

  • B8984B70-1BE6-4A36-868B-A084421188BF.jpeg
    B8984B70-1BE6-4A36-868B-A084421188BF.jpeg
    10,5 KB · Visninger: 122
Last edited:
Da måtte jeg bare ta den testen som lå i skapet og skrek! Jeg er veldig svak, I know!! 9 DPO tatt på kveldsurin etter å ha holdt meg i mange timer.

Brukte Clear Blue Early Detection som har en sensitivitet på 10mlU/ml. Den er kjent for skyggestreker, men jeg ser da noe. Og det kom opp før tiden var ute. Tok bilde av testen før den var brukt, så bilde etterpå. Hva tror dere? Er det skygge?

Ser definitivt noe der! Så håper bare det er babystrek :dummy1:
 
Back
Topp