XuperB - to tette

15+1

Alt vel, bekkenvondt da, men er levelig. Har enda ikke fortalt familien om dette. Vært sammen med moren min og søsteren min i to dager. Nesten latterlig nå. Veit ikke hva som stopper meg heller. Men vet at hadde det ikke vært for at operasjon ble avlyst da jeg ble gravid med storebror så hadde jeg drøyd det ei bra stumd med å fortelle det. Men lyve, det kan jeg ikke så de som visste om operasjonsdato og spurte fikk vite årsak.

Tror jeg er litt redd for kommentarer på hvor tøft det kommer til å bli med så tette (ikke fra mamma da, men de fleste andre), særlig siden jeg blir gående hjemme med begge to til august. Har ikke lyst å bli fratatt gleden pga teite kommentarer. Må være noe sånt, for jeg er jo så langt på vei at det er naturlig å fortelle det.

Men, mamma må da ha skjønt det. Blir overrasket om ikke. :hilarious:
 
15+6

Syns bekkenet har oppført seg pent, og formen er veldig fin egentlig. Litt trøtt da, men jeg kommer meg jo ikke i seng på kveldene og står opp tidlig.

Nå vet 3 av 4 kommende besteforeldre at vi venter en til. Mannen som fortalte svigers og de nevnte det vel ikke så mye da de var her etterpå, så de er like avmålt som alltid. :hilarious: Mamma ble glad og gleder seg, noe jeg regna med. Det er egentlig søsteren min som jeg gruer meg til får vite det, for hun er så fæl til å si "bare vent til ...", "at du orker", "hadde aaaldri vært meg" osv. Pes. :meh: Satser på hun overrasker positivt, men kommer ikke til å si noe før etter OUL tenker jeg. Det er jo bare 13 dager til nå. :p

Har esa ut over magen, merket det godt da jeg skulle ha på meg hoftebeltet for å gå en lengre tur med hundene. Er ei stund siden jeg har brukt det da det har vært litt forlagt, og det måtte slakkes. Samme måtte bæresela til mini. :hilarious:

Irriterer meg dog at jeg ikke kjenner noe liv enda. Morkaka er garantert på framsida igjen. :rolleyes: Trodde jeg kjente litt her en dag, men var veeeldig vagt og gikk så raskt over så rakk liksom ikke å kjenne på det. Baah, jeg vil kjenne liv, nuh! Hørte hjertelyd senest i går men det slår ikke å kjenne liv.
 
Magebilde fra 15+4
IMG_20190707_112904.jpg


Ikke spesielt mye mage, egentlig. Har jo endel mage til vanlig. :p Men tror jeg er større enn sist på samme tid.
 
Termin: 28.12.19
På vei: 17+2
Igjen til termin: 162 dager
Trimester: Andre
Graviduke: 18
Graviditetsmnd: 5
Kalendermnd: 4
Neste JM/legetime: OUL på mandag
Ultralyd: Hatt en TUL, ble målt til 10+0. Neste er OUL på mandag!
Komplikasjoner: Ikke noe spesielt til nå, annet enn at det regnes som risikosvangerskap pga morkakesvikten og dødfødselen i første svangerskap. Men har til nå hatt et veldig normalt forløp.
Kjønn: Vet ikke enda, har skikkelig jentefølelse!
Utålmodig: Nei
Innkjøp: To deilige myke svøpetepper som skal være med på barsel, og en bukse og body fra villervalla. Supersøtt sett! Har begynt å studere vogner, men kommer tilbake til det som alltid har vært drømmevogna (på tross av at ande syns den er alt for stor og tung, liker store tunge vogner jeg :p ).
Utstyr så langt - Vi har bilstol og base, masse klær etter storebror og søskenbarn. Har ellers endel annet utstyr som ammepute, babynest, bæretøy, brystpumpe, stellebord, badebalje med støtte osv.
Utstyr som gjenstår: Må kjøpe seng til første tiden, vurderer bedside crib eller moseskurv med stativ (og da ev ha to stativ, sånn at vi kan bære en ev. sovende baby opp fra stua til soverommet i kurven). Så får vi se om storebror er klar for større seng til neste sommer og at lille kan overta sprinkelsenga han bruker nå. Må også ha ny babycall, da jeg har herpa skjermen på foreldreenheten og J har herpa skjermen på babyenheten. :hilarious: De virker som de skal, men får ikke sett temperatur, hvor mye batteri som gjenstår og slikt.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Neeeeh. Prøver å holde meg i aktivitet da, men.
Mage: Syns bare jeg ser tjukkere ut, og ikke noe typisk gravidmage. Ja, annet enn når jeg ser den ovenfra. :p Moren min mente hun så det med en gang, for det var bare magen som var tykkere og ikke resten av meg. :p
Vektendring: +5,5 kg ca
Aktivitet i magen: Kjente noe jeg er helt sikker på var baby i dag, har ellers kjent bittelitt "dirringer" innimellom litt tidligere, men vært så utydelig og lite at jeg knapt har rukket å kjenne på det.
Tungt: Det er fysisk tyngre enn forrige gang, men så starta jeg med å være et par kg tyngre og i litt dårligere form enn forrige gang OG har en veldig aktiv 13 mnd gammel kar fra før av. Vært mye siste tiden med utbygging av hus og slikt hjemme, så har en stk veldig sliten mann som avlaster så godt han kan. Men, kjenner jeg er sliten når kvelden kommer.
Kynnere: har kjent noen, men ikke ofte og kun om jeg er veldig stressa. Ikke om jeg gjør mye fysisk eller noe, men om jeg direkte stresser. Rart.
Hodet festet: Mest sannsynlig ikke hehe. Ville vært en smule tidlig!
Barnerom: Nei, vi har jo knapt fått ordna med barnerom til kommende storebror. Håper å få flytta han inn på eget rom nå i helga!
Matkick: Ikke noe spesielt, men merker jeg er mer sulten en vanlig. Dessverre, for jeg er jo konstant sulten ellers. :rolleyes:
Plager: bekkenet! Irriterer meg at jeg ikke kan vaske gulv eller gjøre ferdig prosjektet i hagen uten å bli helt ødelagt etterpå. Det går bra om jeg går turer og sånt, men å stå lenge eller sitte lenge = ubehag. Og vasker jeg gulv så er det farvel nattesøvn. Ellers ingen plager.
Humør: Bra, men merker jeg har litt kortere lunte enn vanlig. Eller, mannen merker det. :angel12
Sykehusbag: Nope
Høygravid: Nope
Tanker om fødsel: Håper å få gå til det starter helt av seg selv, at lille i magen vokser som h*n skal, og jeg får kjenne på spenningen siste tiden. Ellers satser jeg på at det blir likt som sist, under 5 timer er passe tid. :p Trenger ikke å bli mye kortere enn det.
Neste milepæl: OUL
 
Synes du nettopp ble gravid jeg, og nå er det straks OUL! o_O

Masse lykke til på mandag, blir gøy å høre om magefølelsen stemmer :) du hadde guttefølelse da du gikk med J, stemmer ikke det?
 
Har ganske tidlig oul også nå, men ja. Har gått fort! :wideyed:

Hadde guttefølelse sist ja, og et litt annet 1.trimester. Denne gang er første gang jeg har vært skikkelig kvalm og reagert med brekninger på lukt f.eks.
 
OUL gjennomført! Kjente jeg fikk mageknip da vi nærma oss sykehuset, en smule nervøs for at det skulle være noe galt. Men, så fort jordmor (og vi fikk samme som hadde en av ultralydene sist, den mest erfarne av ultralyd-jordmødrene, som jeg vet er veldigveldig flink) satte UL-proben mot magen så kom det frem et bankende hjerte. Puh!

Videre så så alt helt normalt ut, ikke tegn til hareskår, brokk eller lignende. Alt av indre organer var sånn som det skulle være osv. Og det viktigste - spira var veldig aktiv. :D Fikk ikke sett godt nok på hjertet da, hun mente alt så fint ut men var vanskelig å se blodårene skikkelig pga hvordan lille lå. Nekta og flytte seg også, enda jordmor virkelig pirka og dytta + tok en pause. Sta type! :hilarious: Men, jeg skal da uansett tilbake for en ny ultralyd i uke 21 så får sjekka ekstra da.

Og så ble jeg flytta to dager frem fra TUL-terminen, så ny termin er 26 desember i stedet for 28. desember. Spørs om det blir julaftenbarn da gitt! Rart å bli flytta den veien, har jeg ikke opplevd de andre gangene. :p Har vel vokst fint da, og alle målingene nå lå midt på gjennomsnittskurven. Flotters!

Største overraskelsen var kjønn. Jeg har jo hatt skikkelig jentefølelse, men neida. Gutt nr 3 på vei! Vente meg fort til den tanken da, eneste nå er å bli enige om navn. Vi har jo brukt opp de fine guttenavnene som vi begge liker. :hilarious:
 
Fantastiske nyheter XuperB :D
Gratulerer så mye med enda en gutt på vei! ❤️
 
Herlige nyheter❤️ Gratulerer med en liten gutt på vei❤️
 
Gratulerer med vel overstått OUL og en lillebror på vei.
Synes du nettopp ble gravid jeg
 
Gratulerer med vel overstått OUL og en gutt i magen :happy::Heartblue
 
Så godt å høre at alt sto bra til :D Og gratulere med en liten prins på veg ;):Heartblue
 
Gratulerer så mye med en liten frisk gutt i magen ❤️ Fantastisk!
 
Gratulerer så mye med vel overstått oul ❤️ Og herlig med gutt :D❤️
 
Gratulerer så mye med en liten gutt til! Tenk de to kommer til å bli det radarparet :D Godt å høre at alt så bra ut! ❤️
 
Tenker at to så tett av samme kjønn vil bli helt fantastisk. De kommer alltid til å ha et veldig spesielt og nært bånd <3
Sier ikke at ikke bror/søster kan ha tett bånd, men to tette av samme kjønn kommer til å være bestevenner for alltid!
Min to tette gutter betyr alt for hverandre selv om de også kan fyke i tottene på hverandre i blant.
 
Back
Topp