Å være høygravid

Lynna19

Glad i forumet
Nå er jeg å regne som høygravid, 39 dager til termin i dag. Det er slitsomt, men fint å tenke på at det nærmer seg :) Nå som flere her inne i septembergruppa begynner å bli høygravide eller snart er det så lurer jeg på hvordan dere synes det går i siste del av svangerskapet?
 
Har 14 dager igjen, så føler ikke jeg er helt der enda. Lurer på hvor mye som kan/kommer til å endre seg på 2 uker.

Rart å være så nærme "høygravid". Må ærlig inrømme at jeg ikke visste det var noe man var når man hadde 40 eller mindre dager igjen til termin før tidligere dette svangerskapet. Har liksom tenkt at det er i slutten, men ikke noe mer enn det.. :hilarious:
 
Er høygravid på søndag :eek:.. tiden går jammen meg unna! Men jeg må innrømme at jeg begynner å føle meg høygravid også! Mye mer ubehag i magen og rygg, samt at kroppen generelt føles tyngre og mindre håndterbar. Sånn sett gleder jeg med til å ikke være gravid lengre. Men så er jeg førstegangs og veldig nervøs for fødsel og tiden etter. Aner ikke hva jeg går til, og så hører man så ofte a fødsel nr 1 er den aller verste... Som om ikke fødsel generelt er ille nok :wideyed: bytter litt mellom panikk og "bring it on!"-tanker, og håper sistnevnte øker for hver dag som går nå :p
 
Er høygravid torsdag/fredag. Merker at jeg blir fortere sliten, men har fortsatt problemer med å begrense meg enkelte dager. Fikk også lavere blodtrykk i helga og føler meg uvel til tider. Hodet vil, men kroppen sier at jeg må ta litt mer med ro :) kjenner i bekkenet om jeg styrer og ordner mye, men det er rett og slett selvforskyldt, så jeg synes ikke synd på meg selv :joyful: er oftere på do om natta, men ellers er alt bra. Er førstegangsfødende, så jeg gruer meg også til fødselen.
 
Ikke helt høygravid ennå, men det begynner å bli tyngre og tyngre. Mye kynnere. Merker at jeg ikke har så nye energi til to små barn som har ferie fra barnehagen. Har vært alene med de i litt over 2 uker mens samboer pusser opp.
Fødsel prøver jeg å tenke så lite på som mulig, hatt to tidligere fødsler som ikke har gått helt etter boka.
Vet heldighvis hva jeg går til så relativt rolig på livet etter fødsel.
 
Akkurat blitt høygravid selv, med 38 dager igjen. Det begynner å bli tungt, og jeg begynner å bli lei. Har ikke sovet godt siden slutten av første trimester, og det blir bare verre og verre. Nå er jeg nede i maks 45 min i strekk mellom oppvåkninger. Håper på sovebaby. :p Er også mange sommerferieaktiviteter jeg savner å være med på og som formen setter grenser for, som kajakkpadling og fjellturer. Er daglig litt bitter for at samboeren slipper å gå gravid. :hilarious: Samtidig er det veldig koselig med liv i magen, og vi er lykkelige og forventningsfulle. Jeg bare gleder meg veldig til å ha han på utsiden.
 
Så rart - har alltid hørt at man er høygravid når man passerer 7 mnd:happy: Så har kalt meg det lenge allerede. Sikkert like greit, for ser absolutt sånn ut:hilarious:
 
Høygravid imorgen:D Syns tiden har gått skremmende fort! Syns ikke det var lenge siden vi satt der på lille juleaften med positiv test og skrekkblandet fryd:shy: Mye vondt i korsryggen som går utover søvnen, men hjelper med kiropraktor. Førstegangs, veksler mellom å glede oss og grue oss. Tenk, snart har vi ei lita tullemor i heimen :love7
 
Akkurat blitt høygravid selv, med 38 dager igjen. Det begynner å bli tungt, og jeg begynner å bli lei. Har ikke sovet godt siden slutten av første trimester, og det blir bare verre og verre. Nå er jeg nede i maks 45 min i strekk mellom oppvåkninger. Håper på sovebaby. :p Er også mange sommerferieaktiviteter jeg savner å være med på og som formen setter grenser for, som kajakkpadling og fjellturer. Er daglig litt bitter for at samboeren slipper å gå gravid. :hilarious: Samtidig er det veldig koselig med liv i magen, og vi er lykkelige og forventningsfulle. Jeg bare gleder meg veldig til å ha han på utsiden.

38 dager her også :) Uff det hørtes slitsomt ut med bare 45 min søvn i strekk. Får håpe det bedrer seg for deg mot slutten nå. Jeg hadde så mye smerter for to uker siden at jeg vrei meg i senga, det gikk heldigvis over.
 
Er høygravid på søndag :eek:.. tiden går jammen meg unna! Men jeg må innrømme at jeg begynner å føle meg høygravid også! Mye mer ubehag i magen og rygg, samt at kroppen generelt føles tyngre og mindre håndterbar. Sånn sett gleder jeg med til å ikke være gravid lengre. Men så er jeg førstegangs og veldig nervøs for fødsel og tiden etter. Aner ikke hva jeg går til, og så hører man så ofte a fødsel nr 1 er den aller verste... Som om ikke fødsel generelt er ille nok :wideyed: bytter litt mellom panikk og "bring it on!"-tanker, og håper sistnevnte øker for hver dag som går nå :p
Er høygravid torsdag/fredag. Merker at jeg blir fortere sliten, men har fortsatt problemer med å begrense meg enkelte dager. Fikk også lavere blodtrykk i helga og føler meg uvel til tider. Hodet vil, men kroppen sier at jeg må ta litt mer med ro :) kjenner i bekkenet om jeg styrer og ordner mye, men det er rett og slett selvforskyldt, så jeg synes ikke synd på meg selv :joyful: er oftere på do om natta, men ellers er alt bra. Er førstegangsfødende, så jeg gruer meg også til fødselen.

Jeg er også førstegangs og har virkelig begynt å tenke mer på fødsel nå. Det er vanskelig å forberede seg på noe når jeg ikke vet hva jeg går til, vet bare at der blir mye smerter og at jeg ikke ønsker epidural. Prøver ellers å ikke forvente noe, men håper virkelig jeg får en jordmor som jeg liker og kommuniserer godt med.

Tiden etter fødsel blir også sikkert en glede, men også utfordrende og slitsomt :)
 
Noen dager igjen til jeg er høygravid, men de siste ukene har jeg følt meg veldig stor. Bruker mye mer krefter på helt hverdagslige ting som å ta på meg sokker og reise meg fra sengen :p Føles uvirkelig at det snart er oss i septembergruppens tur!
 
4 dager igjen her, jeg har merket at jeg har blitt tyngre i kroppen, og at magemusklene ikke hjelper like godt når jeg skal reise meg opp fra gulv eller lave stoler. Har også i den siste uken fått litt vann i beina, har ikke hatt det før. Jeg blir fortere sliten, men er fortsatt like rastløs som før, så det er en litt dårlig kombinasjon, har lett for å kjede meg på rolige dager. Har også merket forskjell på babyen sine bevegelser, nå er det mye mer som dytting og kjenner godt at han vrir og strekker seg, før kjente jeg ganske kraftige spark. :happy:
 
Høygravid her,34 dager til termin. Har vondt her og der, sover dårlig,blir sliten ganske fort og har modningstegn tenker jeg. Trodde at kanskje det blir september baby men nå tenker jeg at den kommer i august. Etter 3 år med prøving,4 SAer og en senabort når man må forlate sykehuset uten baby og 10år siden første som var hasteKS bryr meg ikke om det blir vondt eller ikke,vi klarer det helt sikkert :joyful:
 
Kanskje litt random men lurte på om magen deres vokste mye på slutten? Har 2 mmd igjen til termin og var på sykehuset i går. Syntes min mage var kjempe liten i forhold til mange av damene jeg møtte på der. Varierer det så mye fra person til person, eller vil jeg rett og slett bli svær de neste ukene?
 
Kanskje litt random men lurte på om magen deres vokste mye på slutten? Har 2 mmd igjen til termin og var på sykehuset i går. Syntes min mage var kjempe liten i forhold til mange av damene jeg møtte på der. Varierer det så mye fra person til person, eller vil jeg rett og slett bli svær de neste ukene?
Jeg tror at det er veldig forskjell fra person til person. Jeg ser ut som at jeg er i uke 50 og får spørsmål om når skal jeg føde med sjokk etter svar at termin er i slutten av august. Men når JM måler den så er den ikke så stor egentlig,bare ser ut stor :)
 
Kanskje litt random men lurte på om magen deres vokste mye på slutten? Har 2 mmd igjen til termin og var på sykehuset i går. Syntes min mage var kjempe liten i forhold til mange av damene jeg møtte på der. Varierer det så mye fra person til person, eller vil jeg rett og slett bli svær de neste ukene?
Det er nok veldig varierende, men har lurt litt på selv hvor stor jeg kommer til å bli. Tror jeg er blitt vandt til magen min nå så synes ikke den er så stor, og lurer vel egentlig på hvor mye den kan vokse de siste ukene..

For noen tror jeg også at den kan poppe litt mer på slutten, men det et nok ikke alle som gjør det heller. Uansett så er størrelse og utseende unikt for hver og en av oss, så det er vel ingen som er eller har noen fasit på hvordan man skal være eller kommer til å bli. :) Blir spennende å se ;)
 
Kanskje litt random men lurte på om magen deres vokste mye på slutten? Har 2 mmd igjen til termin og var på sykehuset i går. Syntes min mage var kjempe liten i forhold til mange av damene jeg møtte på der. Varierer det så mye fra person til person, eller vil jeg rett og slett bli svær de neste ukene?

Det er veldig individuelt. I mine to foregående svangerskap har magen vokst mye frem til ca uke 28 deretter veldig lite.
 
Jeg tror at det er veldig forskjell fra person til person. Jeg ser ut som at jeg er i uke 50 og får spørsmål om når skal jeg føde med sjokk etter svar at termin er i slutten av august. Men når JM måler den så er den ikke så stor egentlig,bare ser ut stor :)

Samme her. Jeg blir så lei Meg når noen folk sier jeg har unormalt stor mage og nå er jeg i uke 33.Da sier krast tilbake at magen min er på normalmål og at folk bærer barna sine forskjellig. Blir så skuffet av sånne kommentarer.. Kan ødelegge hele dagen min..
 
Back
Topp