Hvordan går det å være gravid i varmen?

Lynna19

Glad i forumet
Nå har det endelig vært litt sommer varme over store deler av landet :) hvordan går det med dere i varmen?

Jeg tåler vanligvis varme ganske bra, men kjenner nå at med en varmeovn på magen blir jeg fortere slitet av varmen. Skal uansett ikke klage, det er herlig med sommer :)
 
Merker ikke så mye forskjell egentlig :) Blir mye fortere sliten generelt nå, men takler varmen fint så lenge jeg kan bade litt i sjøen!
 
Takler varmen fint, så lenge jeg har mulighet til å kjøle meg ned litt mellom slagene
 
Hater det, og takler det elendig. Drømmer meg tilbake til trønderværet og kalde, våte sommere. :rolleyes: Skal sies at jeg sa det samme da det var varmt i fjor, uten å være gravid. Er ikke laget for varme.
 
Kjenner at jeg lettere begynner å samle på væske i kroppen når det er varmt. Men det handler sikkert også om at jeg da svetter 1000 ganger mer enn vanlig. Så prøver å være flink til å drikke.. Men ikke alltid like lett når jeg fortsatt er kvalm og vanlig vann bare forsterker den stygge smaken jeg føler at jeg har i munnen hele tiden.
Så nå har jeg kuttet opp sitron og appelsin (tatt bort skallet) i biter som jeg har på en drikkeflaske. Slik at det bare er å etterfylle med vann utover dagen. Så bytter jeg innhold når det begynner å bli for lite smak. Har gjerne noen isbiter også oppi når jeg etterfyller med vann:p
 
Kjenner at jeg lettere begynner å samle på væske i kroppen når det er varmt. Men det handler sikkert også om at jeg da svetter 1000 ganger mer enn vanlig. Så prøver å være flink til å drikke.. Men ikke alltid like lett når jeg fortsatt er kvalm og vanlig vann bare forsterker den stygge smaken jeg føler at jeg har i munnen hele tiden.
Så nå har jeg kuttet opp sitron og appelsin (tatt bort skallet) i biter som jeg har på en drikkeflaske. Slik at det bare er å etterfylle med vann utover dagen. Så bytter jeg innhold når det begynner å bli for lite smak. Har gjerne noen isbiter også oppi når jeg etterfyller med vann:p

Ja, jeg sliter litt med å få i meg nok veske jeg også. Prøver å drikke gjevnt utover dagen, men det er ikke alltid lett. Drikker mest vann, men jeg får i meg mer når jeg variere med sprudlevann.
 
Kjenner at jeg takler varme mye dårligere nå som jeg er gravid. Blir fort kvalm og sliten.
 
Syns det går greit, får mye vann i kroppen men støttestrømper hjelper. Jeg sitter ikke så mye rett i sola da, det tror jeg hadde blitt for varmt.
Jeg syns det er deilig med litt varme når jeg har fri og kan sitte ute, men det blir fryktelig varmt inne på jobb så da hender det jeg klager litt :facepalm:
 
Går greit her, det værste er de varmeste nettene, men da ville jeg kanskje slitt med å få sove uansett... Er ellers ikke plaget med noe særlig vann i kroppen enda, og er nok litt dårlig på å få j meg nok væske i løpet av dagen. For meg er "hjemmelaget" iste fra sånn lipton pulver noe jeg synes er godt og veldig lett å få ned, så drikker en del av det. Kanskje ikke det sundeste, men bedre enn å ikke få i seg væske tenker jeg da:p
 
Det går bedre denne gangen enn sist, da jeg var 3-4 mnd på vei om sommeren. Da kastet jeg opp bare jeg fikk en solstråle på meg. Nå går det ganske bra, men søker inn i skyggen fort.
 
Syntes det er helt topp. Lite klær, masse is og slapper av på terrassen :D:D 20 grader i Bergen.
 
Her kan ein lese 12 grunner til at det er pyton å vere høygravid i varmen :p
 
Varmen plager meg ikke så mye enda, men kanskje det blir verre etter hvert. Bare 30+6 enda.

Men jeg er 100% sykemeldt med blant annet et vondt bekken, og gjør ikke så mye for tiden. Så mulig det ville vært verre om jeg prøvde å være veldig aktiv også.
 
Nå nærmer gradestokken seg 30 grader mange steder i landet. Jeg blir helt slått ut av varmen, irritabel og klagete.
 
Jeg blir ganske hoven :( og irritert over mennesker rundt meg som sier at det er ikke så varmt!:shifty:
 
Gruer meg sånn til jobb i dag pga varmen! 30 grader og et gammelt bygg uten ventilasjon og vanskeligheter med å lufte ! Blir så sliten og svimmel når det blir så varmt.. og så kan man jo ikke ha på seg hva som helst på jobb heller :shifty:
 
Back
Topp