Beste babyull

lucky80

Flørter med forumet
Septemberbarna 2019
Hei. Det er jo høst og går mot vinter når babyene våre kommer. Tenker at jeg må kjøpe inn litt babyull som bodyer og ullbukser, sokker osv. Hvilket merke er best, og gjerne til en ok pris?
 
Jeg kjøper stort sett bare med ull med bomull mot huden. Jeg foretrekker også Joha. For et mer økonomisk alternativ har Cubus også ulltøy i bomull/ull :happy:
 
Jeg har to barn fra før som reagerer på endel ull. Det beste hos oss har vært joha sin ull/silke og devold sin med bomull på innsiden. Devold er litt tykkere, og veldig god som eneste bekledning inni sjalet:Heartred
 
Silkeull fra joha synes jeg var aller best. Hadde flere plagg til datteren min i reflex ull, men de ble det faktisk hull i flere av de plaggene. Og ingen andre plagg. Tålte altså veldig lite. Veldig myk da. Lillelam er også veldig bra, men ganske dyrt.
Jeg likte ikke inne ullklærne til nøstebarn da de ikke kan vaskes i maskinen, ble så tungvint.
Ytterplaggene derimot super, spesielt ullfleecen.
 
Silkeull fra joha synes jeg var aller best. Hadde flere plagg til datteren min i reflex ull, men de ble det faktisk hull i flere av de plaggene. Og ingen andre plagg. Tålte altså veldig lite. Veldig myk da. Lillelam er også veldig bra, men ganske dyrt.
Jeg likte ikke inne ullklærne til nøstebarn da de ikke kan vaskes i maskinen, ble så tungvint.
Ytterplaggene derimot super, spesielt ullfleecen.
Enig med deg. Reflex tålte de ikke her, og det ble fort slitt. Nøstebarn er styrete ja - og veldig lite mykt. Har ikke kunnet bruke noe av det rett på huden, men har noen veldig deilige tykke jakker og dresser i ullfleece derfra, som er masse brukt.
 
Silkeull fra nøstebarn syns eg er nydelig! Har ikkje hatt problemer med å maskinvaske nøstebarnull, det viktige er å ikkje ta for mange plagg i kvar vask, da dei gnikkes mot kvarandre og kan toves. Men eg har fortsått at det er litt forskjeller på vaskemaskiner her, eg har ei Miele maskin som virker å ha ein veldig skånsom ullvask.
 
Jeg liker best Hust&Claire, men det er en smakssak altså. Liker spesielt ull/bambus-klærne deres :)
 
Kjempefornøyd med ulla fra Cubus jeg. Tynn og slitesterk faktisk.
Ellers Joha, Hust&Clare, Reflex.
 
Devold sine er utrolig gode, bruker det selv også siden jeg har sensitiv hud.
Men det er så mye bra og billig på markede at mann må nesten bare prøve seg frem.
Jeg har noen klær som må vaskes for hand selv om maskina mi er super skånsom tørr jeg ikke..
vaska ulla ut av joha på jentungen sine, gode sett men de ble vaska litt for ofte.. men til en ok pris så bytter mann jo bare ut.
Aktiv frk.. så fort hun blir svett klør alt..
 
Lillelam :D utrolig mykt og bra.
Liker også hust and claire:smug:
 
Back
Topp