Aktiviteter som kino, badeland, trampolinepark osv

Kengu

Forumet er livet
VIP
Dere med større barn:
Hvem betaler det når barna begynner å bli store og drar selv?
Har dere begrensninger på hvor ofte de får lov å gjøre det?
 
Last edited:
Med mindre det er noe spesielt så hadde jeg sagt at han kan ta det av ukes/mnd penger, så får han reise så mange ganger han har råd til i løpet av en mnd.
 
Det hadde de måttet betale selv. Vi bor så langt unna alt sånt at det ikke er et tema.
 
Har ikke penger disse barna, så det blir oss. Har ikke hatt behov for å sette begrensninger enda. Siden eldste har to mindre søsken så er det ikke greit at eldste får sånt flere ganger i uken og ikke de :)
 
Det fordrer jo da at de får ukepenger :)
Om de ikke gjør det da?
Da må man eventuelt avtale hvor mange ganger de kan reise på foreldrenes regning. Kommer vel litt an på hvor dyrt det er der man bor.
Her så koster det rundt 50-100 kr for sånne steder. Så hadde ikke vært noe problem å betale for sånne ting noen ganger i mnd.
I Norge regner jeg med det er litt dyrere, så da får man se på hvor mye det koster og hvor ofte man føler man har råd til
 
Har ikke penger disse barna, så det blir oss. Har ikke hatt behov for å sette begrensninger enda. Siden eldste har to mindre søsken så er det ikke greit at eldste får sånt flere ganger i uken og ikke de :)
Jeg så noen måte bruke penger de fikk til jul og bursdag til det, det skal min slippe .
Vi har hatt årskort på badeland men har ikke akkurat nå.
Vi har 3 uker med hjemmeferie i år så det blir endel aktiviteter med venner
 
Da må man eventuelt avtale hvor mange ganger de kan reise på foreldrenes regning. Kommer vel litt an på hvor dyrt det er der man bor.
Her så koster det rundt 50-100 kr for sånne steder. Så hadde ikke vært noe problem å betale for sånne ting noen ganger i mnd.
I Norge regner jeg med det er litt dyrere, så da får man se på hvor mye det koster og hvor ofte man føler man har råd til
Koster rundt 100 for badeland her
Trampolinepark 150 for to timer men det skjer sjelden siden det ligger 35 min unna med bil
Kino er dyrt da men sjelden han er på det også
 
Kommer aldri til å måtte bruk bursdagspenger ol på sånt, med mindre kvota for en måned har blitt ganske høy :p

Vi bor et sted, hvor de fleste av disse aktivitetene er nærme og lett tilgjengelig også med buss og vi benytter oss alt av dem mye nå som han er 5.

Vi kommer nok til å betale for det meste av dyrere aktiviteter, men kommer nok til å sette en Max grense om behovet er der.
Eller er det dette ukepengene skal brukes på.

Blir han derimot invitert med på noe av kompiser betaler vi.
 
Vår får ikke måneds/ukelønn til gjengjeld betaler jo vi alt. Har ikke hatt behov for å begrense noe enda, men jeg tenker at 1 gang pr uke er maks på aktiviteter der vi ikke har årskort.
 
Enn så lenge betaler vi, men er ikke så ofte så da er det greit. Hadde det vært snakk om slikt hele tiden hadde jeg nok sagt de måtte betale litt selv. De får ukepenger, så noe penger har de selv.
 
Jeg så noen måte bruke penger de fikk til jul og bursdag til det, det skal min slippe .
Vi har hatt årskort på badeland men har ikke akkurat nå.
Vi har 3 uker med hjemmeferie i år så det blir endel aktiviteter med venner

Her er det ingen venner hjemme omtrent, men vi har nok å gjøre hjemme også.
Her koster badeland ganske så mye, om hele familien skal dra må vi ut med over 1000 kroner. Så det gjør vi sjeldent og mitt barn er ikke klar for å være slike steder alene enda.
Derimot er det litt trampoline parker, lekeparken osv de er ikke så dyre :)
Bruker ikke bursdagspenger til sånt, men derimot brenner de i lommeboka så de er borte med engang.. haha
 
Det fordrer jo da at de får ukepenger :)
Om de ikke gjør det da?

Mine må hjelpe til i huset for å tjene seg lommepenger til slikt. Men er det ianledning noen som friere bursdag eller at vi i familien går så betaler jeg
 
Det betaler jeg stort sett, hun har ikke noen stor sum inn i mnd og jeg syntes det er unødvendig at hun skal måtte betale alt med de få kronene.
 
Back
Topp