Fødetråd ❤ Juli 2019 ❤

Hjerteskatten

Elsker forumet
Julibarna 2019
Nå nærmer det seg fødsler i juligruppa, så da er det på tide med en fødselstråd. :thumleft

Vi holder denne fri for kommentarer og gratulasjoner. Gi heller en tommel opp e.l. :Heartred

Benytter også anledningen til å ønske dere masse lykke til med fødsel og barsel :love7


Lim inn der du ønsker å svare på:

Navn på barnet:
Kjønn:
Termin:
Dato født:
Uke+dag:
Klokken:
Fødested:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode:
Smertelindring:
Annet du vil fortelle:
Bilde:
 
Kan denne festes til topp igjen? :smiley-angelic001
Det har kommet nye reglar, så no er det berre tillatt med ein tråd festa på toppen.
Dette står no i informasjonstråden:
"Ofte er det mange tråder som blir klistret på toppen, etter medlemmenes ønsker.
Derfor vil vi svært gjerne at en av dere lage en tråd som heter noe med "Våre viktigste tråder", og i hovedinnlegget på den tråden legger dere linker til alle tråder som er viktige for dere. F.eks terminliste, skravletråd, middagsmenytråd, vogntråd, fødeliste osv osv ;)
Eneste som skal stå på topp og ikke fjernes derifra er infoen fra moderatorstaben.

Vi ber dere også om å legge nedtellingstråder og andre leketråder/tråder for å sanke innlegg, inn i deres eget underforum for leker."

Eg har lagt denne inn i "våre viktigste tråder" :)
 
Navn på barnet: Signe
Kjønn: Jente
Termin: 10.juli
Dato født: 22.juni
Uke+dag: 37 + 6
Klokken: 00.45
Fødested: Skien sykehus
Vekt: 2800 g
Lengde: Ikke målt enda, på grunn av at hun lå i seteleie og kom med føttene først. Skal måles ved hjemreise.
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: Vaginalt
Smertelindring: Lystgass
Annet du vil fortelle: Frøkna i magen lå i et overraskende seteleie. Kom med føttene først.
 
Last edited:
Navn på barnet: Emma Liliana
Kjønn: Jente
Termin: 09.07.19
Dato født: 03.07.19
Uke+dag: 39+4
Klokken: 05.21
Fødested: Ringerike Sykehus
Vekt: 3965 g
Lengde: 52 cm
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode: Naturlig
Smertelindring: Ingen
Annet du vil fortelle:
Begynte med rier klokken 16, fikk komme til sjekk klokken 20 siden førstegangs fødende og usikker på om det var rier/kynnere og at det var rolig da ingen fødende. 3 cm åpning får beskjed om å gå en tur for å få hjelp av tyngdekraften og større åpning. Ny sjekk 22.15 da 4 cm og de vil ha meg her. Men det morsomme er at da kom det 2 ambulanser samtidig like etterpå og deretter 2 fødende til som alle sammen fødte føre meg :hilarious: fikk komme inn på fødestua klokka 04.00, hadde ganske intense rier hele veien så var utslitt så ba om epidural. De skulle de ordne, ny sjekk hvor da vannet gikk, men var ikke mer enn 4 cm fortsatt. Jenta var ute 05.21 så hun kom fort etter det. Rakk ikke epidural og prøvde lystgass, ble kvalm og endte med at jeg spydde på samboeren min istedenfor etter ett par drag :hilarious: så null smertestillende og det gikk faktisk greit selv om det var vondt :)
 
Last edited:
Navn på barnet: Nikola
Kjønn: Gutt
Termin: 03.07.19
Dato født: 22.06.19
Uke+dag: 38+6
Klokken: 11:11
Fødested: St Olavs hospital
Vekt: 3375
Lengde: 53
Forløsningsmetode: Vaginalt
Smertelindring: Ingen
Annet du vil fortelle: Førstegangsfødende. Veldig rask første fase: litt mensmurringer kl 03:30, første rier rundt 05:00, ankomst sykehus 07:00, full åpning 07:30. Rakk ikke få epidural og fødte på mottaksrommet (rakk ikke flytte over til fødestue). Presset i over en time og måtte til slutt få hjelp med sugekopp/vakuum.
 
Last edited:
Navn på barnet:
Kjønn: gutt
Termin: 06.07.2019
Dato født: 03.07.2019
Uke+dag: 40+0
Klokken: 09.39
Fødested:
Vekt: 3606 gram
Lengde: 52 cm
Hodeomkrets: 38 cm
Forløsningsmetode: vaginalt
Smertelindring: TENS og saltvannspappler
Annet du vil fortelle: bekkenet gjorde fødselen forferdelig. Ble regnet som styrtfødsel ifølge papirene de sendte meg meg. Tok 2 timer fra aktiv fødsel til han var ute. Ble indusert pga lite fostervann og avflatet vekst.
Bilde:
 
Navn på barnet: Lillesøster foreløpig
Kjønn: Jente
Termin: 6/7
Dato født: 8/7
Uke+dag: 40+5
Klokken: 17.07
Fødested: UNN Tromsø
Vekt: 3570
Lengde: 51,5 cm
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode:Vaginalt
Smertelindring: Dusj, varmepakning og epidural.
Annet du vil fortelle: Startet med rier natt til søndag 03.30. Hun var ute i 17-tiden mandag. Lang fødsel, men lettere med nummer to enn første☺️
Bilde:
 
Kjønn: Gutt
Termin: 26.07.19
Dato født: 10.07.19
Uke+dag: 38+1
Klokken: 03.17
Fødested: Haugesund sykehus
Vekt: 4288
Lengde: 51 cm
Hodeomkrets: 38
Forløsningsmetode: Akutt keisersnitt
Smertelindring: Varmepakke, lystgass og epidural
Annet du vil fortelle: Har hatt en hard fødsel, hvor åpningen stod fast på 6 cm fra kl 19, tross for drypp. Pulsen til barnet var veldig høg i slutten, så da endte det med akutt keisersnitt.
Bilde:
20190710_074903.jpg
 
Navn på barnet: Maya Christin
Kjønn: Jente
Termin: 02.07
Dato født: 08.07
Uke+dag: 41+2
Klokken: 20:16
Fødested: KK - Haukeland sykehus
Vekt: 4070g
Lengde: 53cm
Forløsningsmetode: Vaginalt
Smertelindring: Skulle klare meg med badekar og akupunktur, men endte opp med epidural til slutt.
Annet du vil fortelle: Startet med rier natt til søndag kl 0200 og intensiteten tok seg raskt opp, tok laaaaaang tid fra 5-10 cm, hodet sto fast og hun var stjernekikker, men takket være fantastiske jordmødre og leger og mitt "følgeteam" så klarte de med mye gymnastikk på føderommet å få hun til å snu seg:happy:etter å ha blitt truet med keisersnitt i ett par timer, så hørte hun etter tilslutt:Heartred og da kom hun som et skudd:Heartred bødde mye etterpå, og det ble en go del sying, men jeg hadde gladelig gjort det igjen:Heartpink med den fantastiske hjelpen jeg hadde heeele veien:Heartred:Heartred:Heartred
 
IMG_20190717_085343.jpg Navn på barnet: Teo
Kjønn: Gutt
Termin: 07.08.19
Dato født: 16.07.19
Uke+dag: 37+1
Klokken: 08.51
Fødested: SUS
Vekt: 3014
Lengde: 50
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: Vaginalt
Smertelindring: lystgass og epidural

Annet du vil fortelle: startet med mye rier søndag natt. Lurte litt på om det var kynnere først men de var veldig vonde. Våknet i halv 9 tiden på mandag morgen og måtte på do. Da gikk noe av vannet. Ringte føden og forklarte, men fikk beskjed om å vente litt slik at riene ble sterkere. Kl halv 12 måtte jeg springe på do da fosset det vann utover badegulvet. Så da var det bare å ringe føden igjen. Dro da til sykehuset.ble undersøkt i 13 tiden men hadde bare 1 cm åpning. Tok veldig lang tid før vi kom til 4-5 cm og ble regnet som aktiv fødsel. Etter å ha passert 4 skift på sykehuset gikk det litt kjappere. Var da kommet til tirsdag morgen. Etter 2 netter med lite søvn var jeg ganske sliten. Babyen var noe stresset. Ble klippet og strekt ut nok til at jeg kunne starte pressingen. Følte det tok evigheter. Men endelig kom prinsen ut. Han var litt preget av fødselen og måtte få ekstra O2, hadde litt vann i lungene og litt lavt blodsukker. Så han har måttet ligge på nyfødt avdelingen i 6 dager. Kom endelig hjem med en frisk baby etter dette.
 
Last edited:
Navn på barnet:
Kjønn: Jente
Termin: 09.07.19
Dato født: 12.07.19
Uke+dag: 40+5
Klokken: 02:45
Fødested: SUS
Vekt: 3870
Lengde: 51
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: spontan vaginal fødsel
Smertelindring: lystgass når jeg hadde pressrier

Annet du vil fortelle: dro inn til føden da jeg mistenkte vannavgang, men det var det ikke. Har født raskt 1 gang før, ble anbefalt å dra inn hvis vannet skulle gå. Hadde kun 1 cm åpning, litt uregelmessige maserier, fikk klyster, og deretter startet riene. Vannet gikk under fødselen, rett før pressriene startet. Fødselen tok 1 time og 15 min. Pressriene tok 8 min. Heftig fødsel, men var så lykkelig da det var over og hun lå i armene mine:)
 
Navn på barnet: Lillebror, enn så lenge
Kjønn: Gutt
Termin: 2. juli
Dato født: 14. juli
Uke+dag: 42+1
Klokken: 09:30
Fødested: KK, Bergen
Vekt: 4400
Lengde: 54
Hodeomkrets: 37
Forløsningsmetode: Vaginal
Smertelindring: Epidural, som ikke rakk å virke helt skikkelig. Tok heldigvis litt av smertene fra de siste riene.
Annet du vil fortelle: Ble satt i gang med ballong 12:30 lørdagen pga. overtid. Født 9:30 søndag.
Bilde:
 
Navn på barnet: William
Kjønn: Gutt
Termin: 24.07
Dato født: 12.07
Uke+dag: 38+5
Klokken: 02.57
Fødested: Sørlandet sykehus Kristiansand
Vekt: 2760g
Lengde: 48,5cm
Hodeomkrets: 33,5cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Smertelindring: Dusj, lystgass, sterilvannspapler og epidural.
Annet du vil fortelle: Satt i gang med ballong 10.07 pga begynnende preeklampsi og avflatning på vekst hos lillegutt. Vannet gikk kl 20 den 11.07. Styrtfødsel, aktiv fødsel på 32minutter.
Bilde:
 
Navn på barnet: Calvin
Kjønn: gutt
Termin: 5.august
Dato født: 20.juli
Uke+dag: 38+1
Klokken: 05:10
Fødested: SiV
Vekt: 3570
Lengde: 49
Hodeomkrets:35
Forløsningsmetode: vaginalt
Smertelindring: badekar, lystgass

Annet du vil fortelle: Ble igangsatt med vannkateter i går 19/7 pga tidligere styrtfødsler og frykt for å ikke rekke å komme meg til sh. Ballongen falt ut etter 2t, og fikk modningspille. Da modningspille nr.2 ble satt rundt kl.01 i natt, tok det ikke lang tid før riene kom ordentlig i gang, og det ble en styrtfødsel på ca.2t. Intens, men alt gikk bra, og jeg var allerede trygt på sykehuset:) Alt i alt en flott opplevelse!
 
Navn på barnet: Hanna
Kjønn: Jente
Termin: 06.07.19
Dato født: 04.07.19
Uke+dag: 40+1
Klokken: 23:27
Fødested: Drammen sykehus
Vekt: 4404 gram
Lengde: 51 cm
Hodeomkrets: 36 cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Smertelindring: Epidural
Annet du vil fortelle: Lillesøster kom til verden etter 3,5 times aktiv fødsel :)
Bilde:[/QUOTE]
 
Navn på barnet:
Kjønn: jente
Termin: 20 Juli
Dato født: 17 Juli
Uke+dag: 40+0
Klokken: 15.57
Fødested: Voss
Vekt: 4030
Lengd: 50
Hodeomkrets: 38
Forløsningsmetode: Vaginalt
Smertelindring: ingenting

Annet:
 
Kjønn: gut
Termin: 9. juli
Dato født: 15. juli
Vekt: 2738
Lengde: 47
Smertelindring: Badekar og lystgass

Fødselen startet av seg sjølv seks dager etter termindatoen.
 
Havnet plutselig og veldig uventet her..
Navn på barnet:
Kjønn: Gutt
Termin: 30.08
Dato født: 12.07
Uke+dag: 33
Klokken: 10.30
Fødested: Rikshospitalet
Vekt: 2050
Lengde: 41
Hodeomkrets: 33
Forløsningsmetode: keisersnitt planlagt 16 timer før
Smertelindring: spinalbedøvelse
Annet du vil fortelle: sendt til Rikshospitalet onsdag pga alvorlig sykt foster. Torsdag var tilstanden forverret. Baby ble født fredag formiddag.
 
Last edited:
Back
Topp