Spiser for mye?

Rosatulipan

Andre møte med forumet
Baby er 6 uker. Gått opp nesten 500gr i uken siden fødsel, og er bare 700 gram fra å ha doblet fødselsvekten. Fullammer. Er ikke dette litt ekstremt?
 
Baby som bare får morsmelk og som får selvregulere spiser det de trenger og legger på seg det de skal :) Greit å ha litt å gå på i tilfelle sykdom :)
 
Baby er 6 uker. Gått opp nesten 500gr i uken siden fødsel, og er bare 700 gram fra å ha doblet fødselsvekten. Fullammer. Er ikke dette litt ekstremt?

Hva sier helsestasjonen? Har du vært på 6 ukers kontroll?
Heller dette enn en baby som legger for lite på seg tenker jeg. :)
 
Baby er 6 uker. Gått opp nesten 500gr i uken siden fødsel, og er bare 700 gram fra å ha doblet fødselsvekten. Fullammer. Er ikke dette litt ekstremt?

Her har lille lagt på seg over 400 gr i uka siste tre ukene. På 4 ukers sa helsesykepleier (ikke mi faste pga ferie) at når en blei litt kjent med baby kunne En prøve skille litt pm det var sult eller ikke og ikke bare gi pupp med en gang om det ikke var så lenge siden sist...

Min helsesykepleier sa på hjemmebesøk at ved selvregulering på morsmelk så skulle de styre selv. Hører mer på ho :p gutten blir som mora ganske irritert om han ikke får mat....
 
Baby er 6 uker. Gått opp nesten 500gr i uken siden fødsel, og er bare 700 gram fra å ha doblet fødselsvekten. Fullammer. Er ikke dette litt ekstremt?

Akkurat som min gutt det. De kan ikke gå opp for mye når du fullammer :)
Og det vil jevne seg ut senere en gang. Min var 10kg da han var 6mnd, veide 3370gr da han ble født, så han gikk opp sykt mye det første halvåret. Etter dette roa det seg mer. Han er fortsatt stor for alderen da, men nå er han innenfor normalområdet igjen :)
 
Her har lille lagt på seg over 400 gr i uka siste tre ukene. På 4 ukers sa helsesykepleier (ikke mi faste pga ferie) at når en blei litt kjent med baby kunne En prøve skille litt pm det var sult eller ikke og ikke bare gi pupp med en gang om det ikke var så lenge siden sist...

Min helsesykepleier sa på hjemmebesøk at ved selvregulering på morsmelk så skulle de styre selv. Hører mer på ho :p gutten blir som mora ganske irritert om han ikke får mat....
Enig med deg, synes det er rart å få råd om å begrense en nyfødts tilgang på puppen. Pupp er jo så mye mer enn bare mat, det er nærhet, trygghet, kos og trøst! Pupp i vei så mye dere orker, sier nå jeg :D

Min la også på seg helt enormt de første ukene, han veide litt under snittet da han ble født, men havnet fort litt over snittet på kurven og har ligget der siden :D
 
Ved fullamming kan du bare blåse i kurvene på helsestasjonen, og la barnet ditt regulere selv.
Jeg husker helsesøster så mistenksomt på meg og lurte på om babyen virkelig kun fikk morsmelk da han hadde gått opp 1400g på 16 dager:hilarious::hilarious:.
Han var 2800g ved fødsel til termin, og vi har i ettertid fått vite at han skulle vært større.
Han har lagt jevnt på seg, men er en lang, slank snart 6-åring som er full av krutt.
Dette ordner du og babyen fint.
 
Jeg husker helsesøster så mistenksomt på meg og lurte på om babyen virkelig kun fikk morsmelk da han hadde gått opp 1400g på 16 dager:hilarious::hilarious:.

:hilarious:

«Hva, skal ikke nyfødte få smelta smør til kveldsmat??!» skulle du svart :hilarious:
 
Back
Topp