HCG ved MA?

Skach

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Oktoberlykke2020❤
Noen som har erfaring på hvor fort HCG synker ved en MA uke 9-10? :)
 
Er på dag 10 etter medisinsk abort etter MA, og det går sakte nedover. Det varierer nok fra person til person etter hvor langt man var kommet og hvor høy HCG var. Jeg skulle vært 11+1 den dagen jeg gikk gjennom aborten

Under ser du tester fra tirsdag denne uka og fram til og med i dag (gamleste nederst) :pompus:
20190714_102130.jpg
 
Noen som har erfaring på hvor fort HCG synker ved en MA uke 9-10? :)

Jeg var i uke 13, men hcg var normal innen 2 uker. Sjekket hos lege, og etter bare en uke var det nesten nede på normalverdier. Tok en test etter 2 uker som var negativ. :)
 
Jeg har nemlig ultralyd på jobb, og på mandag (9+6) så fant jeg ikke ett hjerte som slo, selvom jeg fant uka før. Jeg har ikke funnet hele uken, var hos legen på fredag og han var enig med meg at det mest sannsynlig var ma, så han sendte henvisning til sykehuset og tok en HCG for en "pekepinn" som han sa.. Jeg var ganske enig med meg selv at dette har gått galt, men så sender legen melding i dag og sier at HCG ligger på 38 568, så da var det litt håp allikevel. Så da har jo jeg googlet opp ned og i mente for å finne ut hvor fort HCG synker og om den synker hvis det er en MA, før fosteret er støtt ut, men jeg blir jo selvfølgelig ikke noe klokere :shifty:

Det skal også sies at på den proben vi har på maskinen vår kan jeg stille inn maks 10 Hz, og jeg ser at gravidscanning foregår mellom 35-50 Hz på maskiner av samme merket, så jeg har ett ørlite håp om at brystkassen kanskje er blitt for kompakt for vår probe å trenge igjennom... Men det blir litt som å henge på klippekanten og håpe at edderkopp nettet ovenfor skal være sterkt nok til at jeg får dratt meg over kanten :hilarious:
 
Hadde en MA påvist i uke 12, lengde målt til 9+4. Utskrapning for ca 2 uker siden, nesten negativ g-test nå (men ikke helt).
 
Jeg hadde MA 15.06. Med medisinsk abort og utskraping. På fredag nå hadde jeg fremdeles HCG på 44. Så det synker sinnsykt sent på meg. Men håper det er bare ultralyd apparatet som ikke registrerer noe.
 
Fikk helt negativ graviditetstest i går, 2,5 uker etter utskrapning.
 
Da ble det bekreftet ma her og, jeg fikk en mifegyne tablett i dag og skal inn for cytotec på fredag, så er det vel bare smøre seg med tålmodighet og finne ut om vi skal fortsette å prøve eller la det være med dette forsøket ;)
 
Da ble det bekreftet ma her og, jeg fikk en mifegyne tablett i dag og skal inn for cytotec på fredag, så er det vel bare smøre seg med tålmodighet og finne ut om vi skal fortsette å prøve eller la det være med dette forsøket ;)

Det var veldig leit å høre ❤️ håper prosessen fremover går så bra som det kan, og at tiden til samboer er tilbake går fort. ❤️ Stor klem
 
Ville tatt blodprøver med eit par dagars mellomrom og sett kor mykje den synker. Så kan du rekne deg fram til kortid du har null, og eventuelt få det bekrefta med ei ny blodprøve. Var slik eg gjorde det, og fekk det til å stemme ganske godt. Eg tok riktignok ikkje den siste blodprøva.. og det er over fem år sidan eg gjorde det.
 
Back
Topp