Tenker du ekstra på kostholdet nå som gravid?

Ikke endret noe, men skal prøve å gå opp minst mulig denne gangen siden jeg har for mye på kroppen. Til nå har vekten GUDSKJELOV stått stille. Uke 13+6 i dag.
 
Ikke mer enn vanlig. Tenker på kosthold mer eller mindre hver dag hele året uansett
 
Ikke gjort noe endringer, spiser stort sett sunt. Lar bare vær å spise det som gravide ikke bør spise.

Ellers tar jeg kosttilskudd og tran hver dag (hvis jeg husker det).
 
Siste ukene har jeg bare spist det jeg har hatt lyst på for å få i meg noen form for energi...

Men syns frukt er utrolig godt omdagen så går mye i det
 
Tenker mye på at jeg burde spise mer grønnsaker. Men i praksis så spiser jeg dårligere nå en før graviditeten. Litt mer sliten, så orker ikke de store kokkeleringene. I tillegg vil jeg helst bare ha salt mat som burger, chips eller søt mat som godteri, ssøt bakst og slik... :smiley-angelic006
 
Siden jeg ble gravid har jeg nok heller tillatt meg selv mer drit enn ellers :/

Samme her, dessverre. :( Hyperemesis-en ga seg akkurat da sommerferien startet, så jeg har "unnet meg" veldig mye.
 
Jeg tar omega-3 og multivitamin hver kveld før jeg legger meg. Vet man kan få det man trenger via kost, men uroer meg for om det kan bli lite av de enkelte vitaminene. Har hørt med jordmor og hun mener det er bra jeg tar de:)
 
Unngår de matvarene som gravide ikke skal spise. Tar jod, folat og omega 3. Ellers spiser jeg som vanlig :)
 
Back
Topp