Sex i svangerskapet

2Mammaer2barn

Flørter med forumet
Hvordan har det blitt for dere?
Opplever dere ingen forskjell i lyst? Hvordan er det med partneren, syns han/hun det er rart?
Har hørt mange menn også syns det er litt ekkelt for nå kjenner man ofte at ungen beveger på seg og man tenker det blir for rart å ha ungen som beveger seg mens man har sex :nailbiting:

Jeg trodde aldri det skulle bli noe problem, men etter kona mi kom nå i 6 måned og babyen beveger seg ofte mye på kveldstid, så får jeg ikke til! Syns det er skikkelig vanskelig, føler nesten at det ikke blir rett å ha lyst på sex, og samtidig kjenne bevegelser fra babyen. Eller ikke alltid at man kjenner bevegelse enn gang, men å kose og kjenne store magen så er jeg redd for at jeg plutselig kjenner spark under sex.

Vi har prøvd noen ganger , men slutta i starten vis babyen har bevegd seg :joyful::confused:

Er jeg rar, eller har dere partnere som også er sånn?
 
Her bryr vi oss ikke. Tar kanskje en pause hvis det blir mye baluba i magen, ler litt av det osv. Men babyen har jo ikke peiling på hva som skjer, han merker absolutt ingenting. Vi assosierer sex med hverandre, og greier å se forbi det at det er en baby i magen. Men jeg skjønner at noen syns det er vanskelig :)
 
Her får vi ikke lov pga fare for prematur fødsel, men jeg hadde nok syns det var rart uansett så stor magen er nå. Tror mannen kunne sett forbi det, men jeg.... føler vel jeg er en rugekasse nå bare :rolleyes: Har vært sånn alle tre gangene, men har løst seg raskt etter fødsel :)
 
Sist hadde jeg mer lyst under svangerskap. Denne gangen, litt mindre egentlig..
 
Forstår godt at du som ikke er gravid også kan føle det rart. Jeg selv har mindre lyst både pga babyen og bevegelser, men også litt som LillyMom skriver, føler meg som en rugekasse og det frister rett og slett lite... jeg tenker at alt er normalt på dette området altså!
 
Tror ikke kjæresten min er så giret på sex, spesielt nå som babyen beveger seg nei! Tenker det er helt normalt at man ikke føler seg helt komfortabel med det! Er jo bare et problem hvis den andre parten har veldig lyst og føler seg avvist. :)
 
Vil tro det er mye som er vanlig når det gjelder sex i svangerskapet, er nok flere som føler de ikke får til og noen får mer lyst:)

For vår del har det ikke vært noe problem, vi tenker ikke over babyen når vi har sex, utenom at den store magen gjerne kommer i veien. Mannen har like mye lyst nå :)
 
Går litt opp og ned, men føler at mannen viser null interesse, så føler meg ikke så attraktiv for tiden :hilarious:
 
Mer eller mindre ikke-eksisterende egentlig. Det er min skyld, men får ikke gjort noe med det.
 
Vi har hatt litt, men lite. Blødningsfaren i 1.tri ødela bare lysten egentlig.. Så vi har ikke kommet oss over det enda, og jeg er fortsatt veldig usikker kjenner jeg, "vil bare over den grensa" også blir den sikkert flyttet på :p
Sexen vi har er bra altså, han er helt med, men vi har ikke hatt sex sånn at ungen har beveget seg enda, det må vi oppleve før vi tar standpunkt til, men vi kommer nok til å forsøke å ikke tenke stort på det
 
Her er det jeg som bryr meg mest.. Babyen begynner alltid å sparke skikkelig under sex , og han ligger ganske langt nede. Så det blir egentlig ubehagelig. Pluss at jeg er veldig sliten om kvelden. Så jeg har mista nesten all lysten, synes også det kjennes helt annerledes ut på en negativ måte.

Av den grunn har det blitt lite sex i denne graviditeten. Ca. En gang annen hver uke, men klinket til sist uke med to ganger på samme uke. Mannen klager ikke og er veldig forståelsesfull heldigvis:)
 
Jeg blir mer og mer kosesyk og kåt etter hvert som svangerskapet utvikler seg. Men også større og tyngre, med vondt bekken og sure oppstøt.

Vi har sex så ofte vi orker, men med min halvdårlige form og en unge på 1,5år å ta vare på i tillegg, så blir det kanskje i underkant av 1 gang i uka. Bruker gjerne mest tid på forspill (og da kjenner han ikke så mye på magen), veldig kort tid på penetrerende sex (fordi bekkenet mitt tåler det dårlig). Det funker fint. :)
 
Hvordan har det blitt for dere?
Opplever dere ingen forskjell i lyst? Hvordan er det med partneren, syns han/hun det er rart?
Har hørt mange menn også syns det er litt ekkelt for nå kjenner man ofte at ungen beveger på seg og man tenker det blir for rart å ha ungen som beveger seg mens man har sex :nailbiting:

Jeg trodde aldri det skulle bli noe problem, men etter kona mi kom nå i 6 måned og babyen beveger seg ofte mye på kveldstid, så får jeg ikke til! Syns det er skikkelig vanskelig, føler nesten at det ikke blir rett å ha lyst på sex, og samtidig kjenne bevegelser fra babyen. Eller ikke alltid at man kjenner bevegelse enn gang, men å kose og kjenne store magen så er jeg redd for at jeg plutselig kjenner spark under sex.

Vi har prøvd noen ganger , men slutta i starten vis babyen har bevegd seg :joyful::confused:

Er jeg rar, eller har dere partnere som også er sånn?
Jeg synes det føltes som å ha sex mens det var noen i rommet og fikk det med seg. Skikkelig ubehagelig :p
Men det er jo igrunn bare mentalt. Babyen i magen aner jo ikke hva som foregår :p
 
Back
Topp