Plukker dere multer?

Kms92

Forumet er livet
Desemberlykke 2018
Augustbarna 2021
Septemberlykke 2021
Plukker selv hvert år. Nå på Østlandet, i lavlandet, er multene klare for sanking, og jeg skal ut på tur i helgen :)
 
Har brukt å gjøre det, samt blåbær og soppsanking :) Men nå har vi flyttet så vet ikke om en god multeplass..
 
Ja, det og blåbær. Og sopp. :) Og har hatt ambisjoner om tyttebær også, men har aldri blitt til det. :p
 
Klarer alltid å bomme på multesesongen, men prøver å huske det så jeg kan plukke til mamma. Multekrem er så utrolig godt!

Ett år hadde svigers fått det for seg at de skulle plukke multer, så de hadde rensket hele feltet. Og på toppen av det hele så er de ikke spesielt glad i multer engang.... Jeg var ganske hissig en stund kan du si :p
 
Usj nei :yuck:
Hata det som barn, da jeg ble dratt med ut i myra for å plukke multer i solsteika mens varmen slo opp fra myra, av en far som var over snittet glad i alt som fantes i skogen.
Ikke syns jeg de er gode heller :p
 
Hvert år :D Blir en del plukking av blåbær og tyttebær i tillegg :)
 
Aldri. Synes multer er kvalmt.
Plukket litt blåbær før
 
Vet ikke om det er multer her, men vi har plukket blåbær som ungene fikk lage til syltetøy :)
 
Klarer alltid å bomme på multesesongen, men prøver å huske det så jeg kan plukke til mamma. Multekrem er så utrolig godt!

Ett år hadde svigers fått det for seg at de skulle plukke multer, så de hadde rensket hele feltet. Og på toppen av det hele så er de ikke spesielt glad i multer engang.... Jeg var ganske hissig en stund kan du si :p

Så snilt :D multekrem er veldig godt. Hvis du bor på Østlandet, så er sesongen rundt nå ihvertfall. Har sett flere steder at bærene er røde. Har ikke vært nærme nok til å se om det fremdeles er kart, men det finner jeg fort ut av i helgen.

Ååh, så utrolig irriterende. Haha, ja da er det lov å bli hissig. Fikk du multene da, eller beholdt de alt selv?
 
Nei, liker ikke multer. Men dere som gjør det, sjekker dere at dere har lov? :hilarious: Det er ganske strengt med multeplukking rundt om
 
Hver kommune og grunneier har forskjellige regler :) men man har ikke lov til å bare plukke der man vil
Aha, slik, ja :) vi har ikk multer rundt her (tror jeg), så aldri tenkt over det :p men er det slik for blåbær og de andre også (med tanke på grunneier)?
 
Aha, slik, ja :) vi har ikk multer rundt her (tror jeg), så aldri tenkt over det :p men er det slik for blåbær og de andre også (med tanke på grunneier)?
Det er jeg litt usikker på, men jeg tror det er strengere med multer enn andre bær, fordi det ikke er like mye av det og grunneiere gjerne vil plukke det selv :)
 
Plukker ikke multer, men blåbær og bringebær vokser villt her :)
Mamma har bla rips på tomta og har vært bort i ukjennte folk som bare kommer og plukker :banghead: bor i byen liksom, men har ikke hegnet inn hele tomta
 
Det er jeg litt usikker på, men jeg tror det er strengere med multer enn andre bær, fordi det ikke er like mye av det og grunneiere gjerne vil plukke det selv :)
Ser den :) vi har aldri plukket multer der jeg vokste opp, men var ofte ute og plukket andre bær. Så jeg er liksom vant til at det er greit å plukke (blåbær ect) langt inni skogen uten å sjekke hvem som er grunneier og om det er greit :p
 
Back
Topp