Kan bekkenløsning gå over av seg selv i uke 15?

Craver_vannmelon_igjen

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
Jeg er i uke 15 nå, og frem til og med søndag har jeg hatt så ille bekkenløsning at jeg har måtte bruke krykker og smertestillende. Mandag og tirsdag var vi fulle dager i dyreparken, og på mandagen måtte jeg ty en del til krykkene, tirsdag klarte jeg meg helt uten men tok paracet og hadde en del vondt. I dag har vi og gått en del og sittet mange timer på tog, og jeg har ikke trengt krykker og har ikke vondt. Kjøpte sånn babydopler i dag og,men finner ingen annen hjertelyd enn min, og jeg har leitet mye lenger enn anbefalt.
Nå er jeg redd for at baby har dødd og at hormonene derfor daler...
 
Jeg er i uke 15 nå, og frem til og med søndag har jeg hatt så ille bekkenløsning at jeg har måtte bruke krykker og smertestillende. Mandag og tirsdag var vi fulle dager i dyreparken, og på mandagen måtte jeg ty en del til krykkene, tirsdag klarte jeg meg helt uten men tok paracet og hadde en del vondt. I dag har vi og gått en del og sittet mange timer på tog, og jeg har ikke trengt krykker og har ikke vondt. Kjøpte sånn babydopler i dag og,men finner ingen annen hjertelyd enn min, og jeg har leitet mye lenger enn anbefalt.
Nå er jeg redd for at baby har dødd og at hormonene derfor daler...
Kjære deg, doppler er vanskelig å bruke og særlig så tidlig,så du må ikke stresse med det. Dra til lege og hør hvis du er bekymret. Bekkenløsning forsvinner ikke så raskt, for hormoner henger i kroppen lenge etter fødsel og vil tro også dersom noe skulle skje med fosteret. Jeg tenker at du muligens ikke hadde bekkenløsning, men en låsning i bekkenet. Det kan nemlig forsvinne like brått som det kom. Dra til lege for sjekke at alt er ok med fosteret,nå som du har begynt å lure klarer du nok ikke stresse ned før du vet sikkert.
 
Hvordan utartet smertene seg når det var så ille de dagene? Kan godt være at du har fått en bekkenlåsning, det er forferdelig vondt, men kan gå over. Bekkenløsning er hormonstyrt så det går ikke over på samme måte. Hjemmedoppler er generelt vanskelig å bruke og vil sjelden få samme resultat som den fastlegen/jordmor bruker. I uke 15 kan det fortsatt være vanskelig å finne med doppler så du må ikke bli redd om du ikke finner hjertelyden. Baby har det nok helt fint :) Er du bekymret så kan du ta kontakt med fastlege eller jordmor :)
 
Hvordan utartet smertene seg når det var så ille de dagene? Kan godt være at du har fått en bekkenlåsning, det er forferdelig vondt, men kan gå over. Bekkenløsning er hormonstyrt så det går ikke over på samme måte. Hjemmedoppler er generelt vanskelig å bruke og vil sjelden få samme resultat som den fastlegen/jordmor bruker. I uke 15 kan det fortsatt være vanskelig å finne med doppler så du må ikke bli redd om du ikke finner hjertelyden. Baby har det nok helt fint :) Er du bekymret så kan du ta kontakt med fastlege eller jordmor :)
Det hun over her sier! Og er du usikker, så skal du ringe lege eller jordmor og få luftet beskymringer og få sett på det. Håper alt er bra og at den bekkenløsningen tar seg en bolle og forsvinner!
 
Det kan vist skje at man i 2 trimester blir bedre mtp bekkenløsningen. Det har med hormonene å gjøre. Jeg ble både fortalt dette og las det føere steder, og håpet sterkt på det men jeg var vist en av de som fikk det verre:-/

Men ellers så støtter jeg rådet du har fått over her at det kan ha vært låsning. Jeg hadde mye låsninger og det er veldig vanlig intilleggbtil løsning:)
 
Høres ut som om du har hatt en låsning i bekkenet, og ikke bekkenløsning.
 
Bekkenløsning kan variere veldig og gå opp og ned. Det sa fysioterapeuten min.

Det er ikke lett å bruke en dopler, spesielt når du er så tidlig i svangerskapet. Hvis du er bekymrer synes jeg du skal kontakte legen din uansett.
 
Jeg fant endelig hjertelyd med doppler en, og i gårkveld og i dag har jeg kjent mye forsiktig bevegelse der inne. Jeg er betrygget og lettet. Har. Konkludert med at det må ha vært låsninger som gikk bort :happy:
 
Jeg fant endelig hjertelyd med doppler en, og i gårkveld og i dag har jeg kjent mye forsiktig bevegelse der inne. Jeg er betrygget og lettet. Har. Konkludert med at det må ha vært låsninger som gikk bort :happy:
Så bra! Jordmor ville egentlig ikke prøve doppler på meg i den tida der, men lot seg overtale og fant hjertelyd. Er ikke så lett så tidlig,de ligger ofte langt ned i bekkenet og er små og vanskelig å finne.

Har selv hatt bekkenlåsning, og det var særlig vondt i ene "hofta" nesten for å si det sånn. Foten sviktet liksom,vondt å stå på foten osv. Kraftige låsninger er skikkelig vondt. Bra du er bedre og enda bedre at du fant hjertelyden! :)
 
Bekkenløsning kan plutselig gå over i den betydning at man ikke kjenner noe og kan leve normalt.
Og like plutselig komme tilbake.
Jeg har kroniske bekkenplager, helt lealøs symfyse (også i noe grad som ikke-gravid) og er nå i midt fjerde svangerskap med bekkenløsning (og muskelknuter rundt bekken OG gravidisjias), det kan være virkelig ille (kan ikke gå) for så å plutselig være helt bra. Uten at det betyr at noe er galt.

Bare nyt det mens det varer :)
 
Jeg har bekkenløsning, eller symptomgivende bekkenplager som det nå heter, og min behandler fortalte at jeg fra den ene uka/ukene kunne ha det grusomt vondt, for så å gå inn i en god fase som kunne vare dager/uker, for så å få vondt igjen. Det har vært slik med meg, og hun sa at jeg skal fortsette æ gjøre de øvelsene jeg har fått av henne på de gode dagene også, men likevel ikke overanstrenge meg når jeg tror jeg har blitt bedre.. for verre dager kommer.. og bedre igjen.. og verre.. får bare krysse fingrene for at man ikke blir plaget etter svangerskapet. Doppler er jeg blitt frarådet i å bruke, da det kan være vanskelig å finne barnet hjertelyd, så blir man bare bekymret og redd og tenker det verste. Selv om jeg gjerne skulle ha hatt dobbler på meg dagen lang for å sjekke, eller enda bedre, som jeg sa til mannen min, vi skulle ha hatt UL-maskin hjemme å sett på babyen hver dag, men det er jo også selvfølgelig galskap:hilarious::p:hilarious: men gøy hadde det vært :headphone:
 
Back
Topp