Bleiebøtte

Vi bruker bare tynne avfallsposer som vi kaster så fort det kommer en bæsjebleie oppi. Den henger på en skapdør.
Fungerer veldig bra synes vi.
 
Helt bortkasta. Har vært hjemme hos folk med mange ulike typer, og alle stinker (noen mer enn andre). Tynne poser som henger opp fra gulvet og tas ut ofte er løsninga.
Med liten baby må man ikke ta ut bæsjebleier med en gang, kan samle de opp litt, men når de begynner på fast føde må bæsjen i posen, knyte igjen og tas ut.
 
Hva tenker dere om bleiebøtte? Har bad med varmekabler, noen å anbefalle?

Vi har bad med varmekabler, og bruker en av de romslige søppeldunkene til IKEA som er beregnet for bad. Det er plass til en vanlig matbutikkpose oppi. Bæsjen begynner igrunn ikke å stinke sånn skikkelig før etter innføring v fast føde, da kan man feks bruke de små blå posene som selges i bleieavdeling og pakke inn kun bæsjebleia, så holdes lukta ute. Eller så kan man bare gå ut med søpla med en gang da :p
Min erfaring er at det blir tømt såpass ofte at en egen bleiebøtte med masse styrete og ikke minst dyre egne poser, er unødvendig :)
 
Vi har en Ubbi bleiebøtte, og er strålende fornøyde. Var veldig i tvil om det ville være nødvendig, men synes det har fungert ypperlig og gjør at vi slipper å tenke på å kaste søpla hyppig. Fordelen med den kontra de man gjerne får gratis er at man kan bruke vanlig søppelpose, ikke disse spesialposene, som fort kan bli dyrt.

Vi har vannbåren varme i gulvet, merker ikke noe til lukt.
 
Vi har varmekabler og bruker bare vanlig søppelbøtte, åpen tilogmed. Så lenge baby fullammes er det ikke noe stress, etter innføring av fast føde gikk bare tissebleier i søppelbøtta, bæsjebleier rett ut :) Merker ikke noe forskjell på lukt hos de vi kjenner med bleiebøtte eller vanlige søppelbøtter heller :)
 
Vi har en Ubbi bleiebøtte, og er strålende fornøyde. Var veldig i tvil om det ville være nødvendig, men synes det har fungert ypperlig og gjør at vi slipper å tenke på å kaste søpla hyppig. Fordelen med den kontra de man gjerne får gratis er at man kan bruke vanlig søppelpose, ikke disse spesialposene, som fort kan bli dyrt.

Vi har vannbåren varme i gulvet, merker ikke noe til lukt.

Så de er verdt prisen? Har kikka på dem, men så dyre da!
 
Vi har sangenic, men bruker vanlige avfallsposer oppi. Kunne sikkert hatt en vanlig søppelbøtte, men fikk den gratis.
Ville vurdert korbell om vi skulle kjøpt, liker høyden på den, men vet ikke hvordan den er på varmekabler.
 
Skjønner ikke greia. Vi har en vanlig søppelbøtte uten lokk, og tømmer den når den er full. Lukter ingenting på badet, må stikke nesa nedi bøtta for å kjenne noe.
 
Vi har bleiebøtte på varmekabler. Har en sånn kork underlag betegner på varme kjeler under bøtta og det hindrer lukt. Synes de er helt geniale prøvd vanlig søppelbøtte, men synes de lukter mye. Ja de koster litt, men synes de er verdt pengene. Bruker å kjøpe inn refiller når det er tilbud eller når jeg er i Sverige. Du kan selvfølgelig bare kaste bleiene rett i søppla ute så slipper du lukt og sparer penger. Her er det litt hva du synes er mest praktisk
 
Vi har bad med varmekabler, og bruker en av de romslige søppeldunkene til IKEA som er beregnet for bad. Det er plass til en vanlig matbutikkpose oppi. Bæsjen begynner igrunn ikke å stinke sånn skikkelig før etter innføring v fast føde, da kan man feks bruke de små blå posene som selges i bleieavdeling og pakke inn kun bæsjebleia, så holdes lukta ute. Eller så kan man bare gå ut med søpla med en gang da :p
Min erfaring er at det blir tømt såpass ofte at en egen bleiebøtte med masse styrete og ikke minst dyre egne poser, er unødvendig :)
Akkurat sånn som hos oss, bruker også en sånn bøtte fra ikea med poser som kan knyttes. Aldri savnet en bleiebøtte ;)
 
Så de er verdt prisen? Har kikka på dem, men så dyre da!

Jeg kjøpte den på salg, så fikk den til halv pris, og tror nok ikke jeg ville kjøpt den til fullpris. Har som sagt hatt god bruk for den, men synes ikke den er verdt den blodprisen den koster til vanlig :bored:

Hvis ikke du finner den på tilbud ville jeg nok heller gått for en av de løsningene som har blitt foreslått. De blå posene du får kjøpt på matvarebutikk isolerer lukt overraskende bra :)
 
VI har bleiebøtte og er i grunn ganske så fornøyde med den. Husker ikke hva den heter i farten da.
 
Vi har to angelcare hjemme (en på hvert bad) og korbell på hytten. Alle står på gulv med varmekabel, og det er minimalt med lukt. Korbell er større, så man slipper å tømme så ofte. Har prøvd uten en periode (når vi var tom for refil), og det luktet fælt så det varte ikke lenge.
 
Vi har Chicco Odour Off bleiebøtte og er kjempe fornøyd med den. Den lukter bare den korte tiden mann åpner den for å bytte pose.
 
Back
Topp