Yrker

Autorisasjon. Eg kan ikkje kalle meg helsesekretær, før eg har blitt autorisert.
Så en medisinsk sekretær har tatt noe skole, men ikke fagbrev/autorisasjon? Men så fort autorisasjon er i hendene, så har man blitt helsesekretær? :)
 
Konditor eller jordmor :)
 
Jeg skulle gjerne gått sykepleie :) Eller blitt konditor (men da hadde jeg blitt direkte feit) eller blomsterdekoratør (men tåler ikke alle planter) :)

Jeg synes det virker veldig spennende å være politi eller ambulansearbeider, men det har jeg ikke psyke til :)
 
Jeg skulle gjerne gått sykepleie :) Eller blitt konditor (men da hadde jeg blitt direkte feit) eller blomsterdekoratør (men tåler ikke alle planter) :)

Jeg synes det virker veldig spennende å være politi eller ambulansearbeider, men det har jeg ikke psyke til :)
Hehe, denne likte jeg :joyful:
Jeg gikk Blomsterdekoratør på vgs og skal ta Voksenopplæring innen Konditor til høsten :hilarious:
Og den siste biten var spot on til meg også :)
 
Egentlig jordmor, men jeg orker ikke det eviglange løpet med skole. Så da blir det barsel,-og barnepleier isteden :)
 
Alltid drømt om å jobbe i ambulansen.
Fagbrevet ble tatt i år og ville aldri byttet :)

Ellers liker jeg eldreomsorg (jobber med det) og syns psykologi/barnepsykologi er spennende men kommer aldri til å klare jobbe med det noe mer enn det jeg kommer borti i ambulansen. Det blir nok for tøft tror jeg.
 
Sykepleier (bortsett fra at jeg hater oppkast...) :hilarious:
 
Jordmor eller barnepleier, men tåler ikke så godt å se blod:hilarious: Blir fort natta morn og der ligger jeg å kaver rundt på gulvet:hilarious::oops: Arkeolog ville jeg veldig gjerne vært:D
 
Jordmor eller barnepleier, men tåler ikke så godt å se blod:hilarious: Blir fort natta morn og der ligger jeg å kaver rundt på gulvet:hilarious::oops: Arkeolog ville jeg veldig gjerne vært:D
Jeg besvimte av bare tanken på blod helt til jeg måtte lære å ta blodprøver på skolen, det var visst kuren for å bli kvitt det :p
 
Så en medisinsk sekretær har tatt noe skole, men ikke fagbrev/autorisasjon? Men så fort autorisasjon er i hendene, så har man blitt helsesekretær? :)

Men må studere skule på nytt og, for så å søke autorisasjon, når eksamen er bestått.
 
Jeg besvimte av bare tanken på blod helt til jeg måtte lære å ta blodprøver på skolen, det var visst kuren for å bli kvitt det :p

Går greit som regel, men blir det dype kutt osv, så greier jeg ikke å overse det uansett hvor mye jeg prøver:hilarious: Derfor tror jeg ikke jeg kunne vært jordmor, dessverre.
 
Last edited:
Jeg ville blitt jurist slik at jeg kunne gått rettslig tilverks i forhold til naturvern, dyrevern, miljøvern. F.eks tilbudt støtte til organisasjoner, gjort anmeldelser og saksøkt osv.
 
Ville tatt en solid IT utdannelse om jeg kunne begynt på nytt
Det er det jeg har :)

Skulle jeg valgt i dag tror jeg at jeg hadde blitt jordmor. Skjer nok ikke med det første. Vanskelig å bytte vekk god lønn og fleksibel arbeidstid mens vi har små barn og huslån :p
 
Synd det er et evig langt studie hvis man tar det på deltid.
7 år hvis jeg ikke husker feil
Jeg jobber som "hobby-jurist" og stortrives med det.
Har også et par jurister som kan hjelpe meg når jeg trenger det, men ja, et veldig langt studie dersom jeg skal ta det vedsiden av jobb.
Er akkurat ferdig med 2 år med 100% jobb, og 50% studier, og det frister ikke så veldig mye å fortsette med det
 
Back
Topp