Amming og allergi

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Noen som har ammet allergiske barn? Måtte dere holde dere unna det barnet ikke tålte eller gikk det OK om dere spiste det og holdt barnet unna? Her måtte vi kutte melk på grunn av allergi hos babyen. Fått beskjed om å prøve igjen om baby tåler litt nå via morsmelk. Er det håp om at jeg kan spise normalt igjen og babyen melkefritt av grøt f.eks?
 
Noen som har ammet allergiske barn? Måtte dere holde dere unna det barnet ikke tålte eller gikk det OK om dere spiste det og holdt barnet unna? Her måtte vi kutte melk på grunn av allergi hos babyen. Fått beskjed om å prøve igjen om baby tåler litt nå via morsmelk. Er det håp om at jeg kan spise normalt igjen og babyen melkefritt av grøt f.eks?
Her var det egg.
Fant det ut via prikktest når hun var ca 9 mnd.

Jeg spiste eggefritt til jeg sluttet å amme rett før hun ble 2. (sluttet å amme i påsken, hun ble 2 i starten av juni)
Hun kunne heller ikke spise egg enda da.

Begynte såvidt å prøve egg i behandla mat da hun var 2.5 år, da var det ikke utslag på prikktest lenger, men hun reagerte likevel. Så venta enda en stund før vi prøvde mer. Var vel over 3 år tror jeg, og da fikk hun eggefritt i bhg, men fikk litt hjemme i helga.
 
Ammer en med melkeallergi nå og andre usikre ting. Jeg er 100% melkefri nå, og kommer til å være det til jeg er ferdig med å amme. Slik jeg har forstått det så kan det være igjen i melka ganske lenge, og jeg føler derfor det er bedre å heller prøve direkte på han og holde melka mi ren. Han ser ikke ut til å reagere om jeg får i meg spor av, men han kan ikke spise de produktene selv.
Har fått beskjed om å prøve provokasjon igjen om 6 mnd. Han tåler heller ikke gluten, men der reagerer han ikke via morsmelka.
Spiser tilnærmet glutenfritt selv siden jeg tåler det dårlig og da, men fikk testet ut før jeg tok gastroskopi, og jeg har helt klart fått en bedre kropp av å kutte både melk og gluten :p

Finnes en fb gruppe som heter Amming med Allergier. Mange med erfaring der :)
 
Ammer en med melkeallergi nå og andre usikre ting. Jeg er 100% melkefri nå, og kommer til å være det til jeg er ferdig med å amme. Slik jeg har forstått det så kan det være igjen i melka ganske lenge, og jeg føler derfor det er bedre å heller prøve direkte på han og holde melka mi ren. Han ser ikke ut til å reagere om jeg får i meg spor av, men han kan ikke spise de produktene selv.
Har fått beskjed om å prøve provokasjon igjen om 6 mnd. Han tåler heller ikke gluten, men der reagerer han ikke via morsmelka.
Spiser tilnærmet glutenfritt selv siden jeg tåler det dårlig og da, men fikk testet ut før jeg tok gastroskopi, og jeg har helt klart fått en bedre kropp av å kutte både melk og gluten :p

Finnes en fb gruppe som heter Amming med Allergier. Mange med erfaring der :)

Har pumpet melkes da jeg drakk melk selv før jeg begynte melkefritt for å ha til å teste med ;)
 
Har pumpet melkes da jeg drakk melk selv før jeg begynte melkefritt for å ha til å teste med ;)
Det var ikke så dumt :)
Min nektet melk fra flaske før han var 13 mnd, så jeg gav opp pumping for reserve til slutt. Han er fortsatt ganske avhengig av kosen :p
 
Melk her også, han tåler det nå, har vært OK siden han var ca 2,5 år :) jeg måtte kutte alt med melkeproteiner så lenge jeg ammet
 
Noen som har ammet allergiske barn? Måtte dere holde dere unna det barnet ikke tålte eller gikk det OK om dere spiste det og holdt barnet unna? Her måtte vi kutte melk på grunn av allergi hos babyen. Fått beskjed om å prøve igjen om baby tåler litt nå via morsmelk. Er det håp om at jeg kan spise normalt igjen og babyen melkefritt av grøt f.eks?
Ikke om baby er veldig allergisk. Her måtte vi kutte hvete, melk og soya.
 
Et lite uhell på restaurant ga oss svaret! Jeg kan ikke spise mat med melkeprotein :p
 
Back
Topp