Hårprodukter til jenter i skolealder

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Her har vi brukt frisørshampo til hun på 7 i mange år.

Men nå lurer jeg på å prøve noe annet..
Noe som er litt rimeligere gjerne, selv om den vi har brukt er drøy i bruk.

Prøvde min balsam på henne i svømmehallen i dag og det ble så mye bedre å gre ut etterpå.

Men den inneholder jo diverse som jeg ikke vil bruke på henne regelmessig. (så hun fikk bare i tuppene for å unngå å bruke i hodebunnen)
 
Her bruker hu på 6 år det samme som meg og gjort det en stund. I u-land hvor de har fint langt hår så vasker de ikke håret med noen ting. Så skal alt være perfekt og riktig så kan man ikke bruke noe.
 
Bruker maroccanoil etter dusjen her. Blir lettere å gre og floker seg mindre.
 
Bruker vanlig barnesjampo og har i balsamspray om det er veldig vanskelig å gre ut.
Jeg ville heller ikke brukt voksenprodukter :)
 
Bruker vanlig barnesjampo og har i balsamspray om det er veldig vanskelig å gre ut.
Jeg ville heller ikke brukt voksenprodukter :)
Nei det er det jeg heller ikke vil.
Nå har vi brukt barneshampoen fra revlon.

Og balsamspray ved hver børsting. Men det floker seg så fælt, så derfor jeg lurer på om noe annet kan gjøre at det ikke floker seg like ille...
 
Mitt hår er sånn som floker seg av ingenting. Kjøp wet brush og bruk minst mulig produkter
 
Vi bruker stort sett neutral Kids her, og balsamspray ved behov men det som hjelper mest av alt på floker er å klippe det som er slitt.
 
Bruker ogx shampo og balsam (hun bruker mine produkter).
Balsam skal helst kun i tupper uansett, børster inn med tangle teezer og venter 3-5 min før vi skyller alt av, børster også med tangle teezer samt flettet hver kveld :happy:
 
Nei det er det jeg heller ikke vil.
Nå har vi brukt barneshampoen fra revlon.

Og balsamspray ved hver børsting. Men det floker seg så fælt, så derfor jeg lurer på om noe annet kan gjøre at det ikke floker seg like ille...

Synd jeg ikke kan gi bedre tips. Er litt blank på dette :p
 
Rimelig sikker på at de barnesåpene har stoff i seg som heller ikke er bra dessverre. For et par år siden ble sånne oljer til babyer testet flere av de hadde høyere verdi enn hva som er greit av diverse giftstoffer.

Ville heller prøvd å finne noe økologisk voksenprodukter.
 
En stuss i ny og ne er viktig, for at håret skal kunne nå sin fulle lengde. Rett og slett fordi slitte tupper floker og floker sliter hår. Så det er førte punkt.

Vi har brukt natusan fordi vi må ha parfymefritt ellers klør hun seg til blods.
 
Rimelig sikker på at de barnesåpene har stoff i seg som heller ikke er bra dessverre. For et par år siden ble sånne oljer til babyer testet flere av de hadde høyere verdi enn hva som er greit av diverse giftstoffer.

Ville heller prøvd å finne noe økologisk voksenprodukter.
Ja jeg vet...

Har lest masse tester på diverse oppigjennom.

Eldste bruker neutral shampo og såpe.

Jeg selv (i tillegg til ungene) unngår lanolin, parabener, lanool, disodium edta.
Ungene bruker jeg heller ikke produkter med octocrylen eller diverse salicylater i, da eldste reagerer på det (disse siste to finnes i solkrem, og da får han utslett)

Jeg må nok ut og lete litt.
Skal se hva som er i shampoen og balsamen jeg har på badet
 
En stuss i ny og ne er viktig, for at håret skal kunne nå sin fulle lengde. Rett og slett fordi slitte tupper floker og floker sliter hår. Så det er førte punkt.

Vi har brukt natusan fordi vi må ha parfymefritt ellers klør hun seg til blods.
Ja jeg stusser det selv nå, gidder ikke betale nesten 300 for at frisøren tar litt nederst...
 
Mannen klipper våre unger.
 
Back
Topp