På ferie hos svigers..!

Vi har takket nei til å feriere sammen med folk når det har vært soil at vi har måtte bodd sammen med de. Kan være verdens hyggligeste folk familie etc men hverken jeg eller samboer takler å bo oppå noen andre. Ender altid opp med mye frustrasjon fra alle parter. Så vi teiser gjerne på ferie med andre/hos andre etc men da legger vi opp til at vi ikke skal bo sammen:)
 
Har feriert med svigers en del ganger, og foretrekker helt klart de gangene vi bor på hotell og kan trekke oss tilbake. Svigermor styrer litt for mye, selv om det er godt ment. Hun har også litt for mye ideer om hva vi skal finne på, fordi det må skje så innmari mye hele tiden, mens jeg liker å ta det som det kommer, og ikke ha planer hele tiden. La barn være barn og leke med det de finner for godt, ikke avbryte barna i leken fordi at det «må skje noe». I tillegg er helsa hennes så dårlig at det er vi foreldrene som må løpe etter ungene fordi hun har funnet på noe og satt det i gang, mens barna egentlig hadde det helt fint:joyful:.
Hun rydder mye hele tiden, og beklager seg over det, men jeg rydder mer og bedre, og må rydde opp etter henne i stedet:hilarious:.
Vi går tålelig greit sammen likevel, men mannen min får hetta til slutt.
Min mor og hennes mann er gjerne hos oss en uke når de er på besøk, siden det er lange avstander. De går mye turer og gjør ikke så mye ut av seg ut over å være tilgjengelige for barnebarn og passer gjerne så vi kan ha alenetid, så det fungerer egentlig litt bedre.
Imidlertid er mamma veldig følsom og overreagerer litt på enkelte ting selv om hun ikke sier noe.
Vi har også reist på ferie med venner noen ganger, og det går også bra så lenge man har avklart forventninger på forhånd.
Rom til å gjøre ting hver for seg er absolutt et stikkord;)
 
Hørtes kjent ut...
.bi har hatt to uker hos svigers i mange år.

I år blir det litt mindre, men muligens ikke så mye mindre så jeg trekker pusten og jobber mot mer ferie vekk nett år ja. Og vi har ikke dradd enda engang. Jeg startet ferie i dag, mannen rundt neste helg

Lykke til! ;) Her har det heldigvis gått bedre nå når det nærmer seg avreise for oss; da kom de kanskje på at det blir en stund til vi sees igjen! :)
 
Kommer aldri til å feriere hos eller med svigermor.
 
Lykke til! ;) Her har det heldigvis gått bedre nå når det nærmer seg avreise for oss; da kom de kanskje på at det blir en stund til vi sees igjen! :)
1)det er det ikke, svigermor kommer hit i løpet av august. 2)vi mååååååå da vel ikke dra helt enda (onsdag?) når jeg ikke skal på jobb før mandag? Vi burde ikke dra før søndag.....

Nei, altså, vi får se når vi drar nedover og når vi drar hjemover. Vis kal uansett noen dager til Kristiansand i alle fall
 
Hvordan går det med deg/dere?

Det har gått mye bedre :) Jeg har fått sove godt noen netter, og barna har falt mer til ro her, så nå når jeg er mindre sliten, så blir jeg også mindre påvirket av kommentarer o.l. De virker også i litt bedre humør, og har kanskje tatt seg litt sammen nå når det nærmer seg slutten på ferien; det ble lenge til de ser barnebarna igjen! Ikveld har vi faktisk hatt det utrolig hyggelig! :) Men kjenner det skal bli godt å reise videre og feriere «alene», på våre premisser :D Da kan jeg endelig slappe ordentlig av ;)
 
Back
Topp