Tar dere opp lån til ferie ?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Leste dette i dag
Over 300.000 nordmenn har planer om å låne penger for å få råd til årets sommerferie, og 180.000 har ennå ikke nedbetalt fjorårets ferie.

Så , tar dere opp lån?
 
Nei. Kunne ikke falt meg inn en gang. Det hender den blir betalt med kredittkort ja, men da betales også regningen i sin helhet når den forfaller
 
Nei, det hadde vi aldri gjort. :)
 
Nei, aldri! Dvs, betaler som oftest billetter etc med MasterCard, men vi har reiseforsikring via den. Så betales det på første forfall
 
Vi gjør heller ikke det menjeg kan forstå folkfjær det i grunn
Jeg er nok litt motsatt der, jeg forstår det ikke helt. Så vi er ikke såå avhengig av å reise, liker oss godt hjemme også, så vi er forskjellige der :)
(og jeg nekter å henge meg på dette med at "alle andre reiser, da må vi også" :p hvis vi har dårlig råd, så må vi tenke over hvor pengene går)
 
Absolutt ikke.
 
De 300.000 tar de virkelig opp lån eller betaler de ferien med kredittkort?
Vi betaler den med kort men betaler inn før rentene løper. Så vi låner jo penger en uke eller tre.
 
Nei :p
Vi skal på ferie og da bruker vi kredittkort på IKEA, men det er fordi vi faktisk ikke har IKEA hjemme og derfor bare er der en gang i året :hilarious:
 
På en måte.
Bruker kredittkort til å betale den siden det da følger med en reiseforsikring.
Men betaler alt når første avdrag kommer slik at vi slipper renter og gebyrer
 
Tar ikke opp lån til ferie nei. Så viktig er det ikke å dra på ferie altså :p
Har vi ikke råd så reiser vi ikke.
 
Nei. Vi har et kredittkort vi kan bruke til nød, f.eks om bilen havarerer eller noe sånn. Men med en gang vi er hjemme igjen tar vi da isåfall fra sparekontoen og betaler det, helst før regninga idet hele tatt kommer i posten. Bruker ikke mer enn vi har såfremt det ikke skjer noe drastisk. Har hatt kredittkortet i 5 år nå og det er fortsatt ubrukt.
 
Back
Topp