11 åringen blid og harmonisk?

Agnete

Forumet er livet
Noe skjer i hjemmet vårt, alt er kjedelig og slitsomt. Kjefter på oss, svarer stygt, og er generelt ikke veldig hyggelig å omgås. Føler jeg gjør bare feil, prøver å gjøre ting koselig, ender opp med sureminer og krangel. Flere som kjenner seg igjen? Jeg håper ikke pubertet her allerede? Hva skjer? :eek:
 
Mi er slik og iblant, hun er 9 år. Prepubert seie eg ;) Det er slitsomt. Ofte har det vert noko som plaga hu, så ein god prat hjelper :)
 
Ingen prat her, jeg har gutt og svært lite ord annet en ikkenoe, la meg være...

Det er slitsomt ja. Eg får jo høre det først. Vurdert å snakke med helsesjukepleier? Mi går til samtale der. Hun ble henvist videre til psykolog. Der fikk me høre mistanke om adhd. Blir kanskje bup. Glad dei lytter og undersøke det skikkelig:)
 
Det er slitsomt ja. Eg får jo høre det først. Vurdert å snakke med helsesjukepleier? Mi går til samtale der. Hun ble henvist videre til psykolog. Der fikk me høre mistanke om adhd. Blir kanskje bup. Glad dei lytter og undersøke det skikkelig:)

Det er ikke så alvorlig at han trenger psykolog og det har akkurat begynt dette. Så tror heller det er pubertet som er igang.
Men blir det verre skal jeg høre litt med hs på skolen, men tviler sterkt på at det er noe han ønsker for døra er åpen hos henne hele tiden på skolen :)
Et veldig godt tips!
 
Det er ikke så alvorlig at han trenger psykolog og det har akkurat begynt dette. Så tror heller det er pubertet som er igang.
Men blir det verre skal jeg høre litt med hs på skolen, men tviler sterkt på at det er noe han ønsker for døra er åpen hos henne hele tiden på skolen :)
Et veldig godt tips!

Meinte ikkje psykolog men hs kan vere god plass å prata. Husk å fortelle at hun ikkje seie ting videre til dykk, det hjalp jenta mi til å åpna seg :)
 
Snuppa mi er 11 år, snart 12, men hun er på vei inn i puberteten og er akkurat slik, vært sånn i ett år nå- slitsomt:arghh::bag:
 
Noe skjer i hjemmet vårt, alt er kjedelig og slitsomt. Kjefter på oss, svarer stygt, og er generelt ikke veldig hyggelig å omgås. Føler jeg gjør bare feil, prøver å gjøre ting koselig, ender opp med sureminer og krangel. Flere som kjenner seg igjen? Jeg håper ikke pubertet her allerede? Hva skjer? :eek:
Prepubertet .:) Det er stor forskjell på en 10åring og en 11åring, skjer noe mystisk i den alderen. Har sett dette hos alle mine nieser,og husker det godt selv at det var en stor forandring i den alderen der.
 
Gutt er forresten også likt, kanskje ofte litt senere enn jentene. Ut fra det jeg har sett personlig,så blir jenter veldig kranglete, mens gutter blir mer sure og sarkastiske. :) Krevende tid det der, for både foreldre og ungdom, men folk kommer jo gjennom det.
 
Back
Topp