Hundeallergi, barn og hund - hjelp!

Er det utslett hele tiden fordi hunden er i huset, eller utslett når han blir sleiket på/koser på hunden? De fleste barn vokser av seg allergier, men det kan jo ta mange år
Det har vært hele tiden.

Tok prøver da han var 4 mnd - ingen utslag.
Tok nye nå ved 1 år - ganske stort utslag på hund

Vet de ikke er helt sikre da barnet er så lite, kan jo være helt tilfeldig med det utslettet. Er Jo mange barn som har det..
 
Det har vært hele tiden.

Tok prøver da han var 4 mnd - ingen utslag.
Tok nye nå ved 1 år - ganske stort utslag på hund

Vet de ikke er helt sikre da barnet er så lite, kan jo være helt tilfeldig med det utslettet. Er Jo mange barn som har det..
Trasig situasjon å være i. Man er jo så glad i dyrene sine. Selvfølgelig kan det ikke sammenlignes med barna sine, men de er jo fortsatt familiemedlemmer.
Vet ikke helt hva vi hadde gjort her. Hadde muligens sett det an litt, siden de fleste barn vokser av seg allergier.
Prøv ihvertfall å vaske ofte, ta bort en del stoff som er «unødvendig» osv. Det samler seg ganske mye allergener i tekstiler
 
Vi skal ta allergivaksine mot hundeallergi, men min er veldig plaget, også i luftveiene, og vaksinen kan ikke påbegynnes før fylte fem år. Hvis dere kan ta vaksinen er det ikke umulig at dere kan ha hund uten å bruke allergimedisin i fremtiden. Tror jeg ville snakket med legen og ikke vært redd for allergimedisin :)
 
Skjønner hva du mener.
Jeg tenker at dette er en situasjon jeg påfører barnet ved å ha hundene.

Ville selvfølgelig medisinert hvis der var pollen - det er umulig å fjerne barnet dra den situasjonen.

Jeg tenker at så mange dyr som omplasseres på grunn av allergi, så bør man prøve andre løsninger først. Mine dyr er viktig del av vår familie og ville ikke bli omplassert om det ikke handlet alvorlig allergi. Jeg reagerte på katt som liten, mamma vurderte å fjerne katten. Jeg hadde aldri tilgitt henne. Dyr gir så enormt mye glede til store og små, det veier godt opp for en liten allergi.
Hadde det vært i luftveiene, eller alvorlig utslett så hadde jeg vurdert det annerledes. Dere holder bukt med det med krem, det er det samme vi gjør med vårt barn med atopiskeksem. Smører med en kortisonkrem i det verste periodene, resten av året med en god fet krem.
Er det atopisk eksem barnet har?
 
Vi skal ta allergivaksine mot hundeallergi, men min er veldig plaget, også i luftveiene, og vaksinen kan ikke påbegynnes før fylte fem år. Hvis dere kan ta vaksinen er det ikke umulig at dere kan ha hund uten å bruke allergimedisin i fremtiden. Tror jeg ville snakket med legen og ikke vært redd for allergimedisin :)

Dette får man bare om det går på luftveiene og er ganske alvorlig allergi fikk vi beskjed om.
Virker allergimedisiner godt ville de ikke starte opp med vaksinering. Kanskje det er forskjellig fra sykehus til sykehus?
 
Dette får man bare om det går på luftveiene og er ganske alvorlig allergi fikk vi beskjed om.
Virker allergimedisiner godt ville de ikke starte opp med vaksinering. Kanskje det er forskjellig fra sykehus til sykehus?
Vi har bare vært hos fastlegen og fått vite at vi skal begynne om litt over ett år (når han fyller fem), men han reagerer ganske sterkt på hund, har flere allergier, atopisk eksem og både faren min og jeg har hatt god effekt av vaksinen, så her er det flere faktorer som spiller inn. Medisinen hjelper på luftveiene, men utslettet forsvinner ikke helt, selv om hevelsen går ned. Godt mulig det er forskjellig fra sted til sted, ja.
 
Det skal visst finnes noe man kan smøre på pelsen som kan hjelpe, ellers som de andre sier. Unngå hund i møbler og på soverom, Støvsuge hyppig, jevnlig lufting er jo noe man kan prøve først å se hvordan det går.
Jeg har hund selv, så jeg forstår det nok sitter langt inne.. Men jeg ville nok ha omplassert hunden fremfor at noen i familien måtte leve med allergi plager og måtte tatt medisiner jevnlig for å kunne oppholde seg hjemme.
 
Ville prøvd ut medisin først altså, i sammen med å holde huset så fritt for allergener som mulig ved støvsuging og vasking. Synes det er en liten pris å betale mot enorm glede og kjærlighet en hund gir en familie. :) siden det "bare" er utslett og ikke met alvorlig allergi, virker det også som at dette kan bli en god løsning slik flere også har nevnt. Håper dere finner ut av det slik at alle parter får det bra :) lykke til!
 
Jeg tenker at så mange dyr som omplasseres på grunn av allergi, så bør man prøve andre løsninger først. Mine dyr er viktig del av vår familie og ville ikke bli omplassert om det ikke handlet alvorlig allergi. Jeg reagerte på katt som liten, mamma vurderte å fjerne katten. Jeg hadde aldri tilgitt henne. Dyr gir så enormt mye glede til store og små, det veier godt opp for en liten allergi.
Hadde det vært i luftveiene, eller alvorlig utslett så hadde jeg vurdert det annerledes. Dere holder bukt med det med krem, det er det samme vi gjør med vårt barn med atopiskeksem. Smører med en kortisonkrem i det verste periodene, resten av året med en god fet krem.
Er det atopisk eksem barnet har?
Takk for et fint og reflektert svar.
Vi tror utslettet kommer fra hundene. Ingen luftveisplager.
Når vi var avgårde fra hundene to uker i våres var han helt fint.
Kan selvfølgelig ha vært klimaet da vi var i syden.
 
Ville prøvd ut medisin først altså, i sammen med å holde huset så fritt for allergener som mulig ved støvsuging og vasking. Synes det er en liten pris å betale mot enorm glede og kjærlighet en hund gir en familie. :) siden det "bare" er utslett og ikke met alvorlig allergi, virker det også som at dette kan bli en god løsning slik flere også har nevnt. Håper dere finner ut av det slik at alle parter får det bra :) lykke til!
Tusen takk :)
 
Jeg har forøvrig hørt om flere med barn som har diffuse diverse allergier også har det vist seg at det ikke var kjæledyr, men underliggende problem med muggsopp eller andre allergier som fikk svake allergier til å blusse opp. Jeg ville prøvd ALT før kjæledyr ble pælma ut, for meg er alle en del av familien.
 
Takk for et fint og reflektert svar.
Vi tror utslettet kommer fra hundene. Ingen luftveisplager.
Når vi var avgårde fra hundene to uker i våres var han helt fint.
Kan selvfølgelig ha vært klimaet da vi var i syden.

Saltvann og sol er beste medisin mot eksem, der blir de fleste helt bra. Lykke til med valget.
 
Jeg har forøvrig hørt om flere med barn som har diffuse diverse allergier også har det vist seg at det ikke var kjæledyr, men underliggende problem med muggsopp eller andre allergier som fikk svake allergier til å blusse opp. Jeg ville prøvd ALT før kjæledyr ble pælma ut, for meg er alle en del av familien.
Veldig enig med deg, det er derfor det er så vanskelig :(
 
Takk for et fint og reflektert svar.
Vi tror utslettet kommer fra hundene. Ingen luftveisplager.
Når vi var avgårde fra hundene to uker i våres var han helt fint.
Kan selvfølgelig ha vært klimaet da vi var i syden.

Ville ikke basert valget på at han ble bra i syden. Er en grunn til at mange helsereiser legges dit. Sol og saltvann gjør godt for blandt annet eksem :)
 
Jeg ville prøvd med allergimedisiner før omplassering (gi to-tre forskjellige et forsøk dersom den første ikke fungerer tilfredsstillende). Dersom allegien allergien utvikler seg til kløe i øyne, nese, nysing og den slags ville jeg omplassert. Da vet du at allergien utvikler seg og neste steg etter dette er astma som du absolutt ikke vil at han skal utvikle.

I tillegg er det andre måter du kan begrense barnets kontakt med allergenene på. Vask hundene en gang i uken med petal cleanse (selv om det er stress), støvsug ofte med støvsuger med hepafilter, ikke ha hundene i møbler og om mulig begrens hvor hundene oppholder seg slik at det finnes hundefrie soner i huset (ikke soverom f.eks).

Jeg var selv allergisk mot masse som barn, men hund tålte jeg heldigvis. Er fremdeles allergisk mot masse forskjellige, men det meste har heldigvis bedret seg en del. En av mine redsler er at mitt fremtidige barn skal bli allergisk mot hund.

Håper det løser seg for dere slik at dere slipper å omplassere.
 
Hadde han andre utslag på allergitesten?

Eksemen kan, som du selv og andre sier, skyldes noe annet enn hund. Det er tross alt relativt vanlig med eksem på barn. Jeg ville prøvd med allergimedisin og så behandlet eksemen som du allerede gjør. Jeg vil anta at det er en sjanse for at det ikke er relatert.

Selv kan jeg i perioder tilsynelatende reagere på hunder av raser med fettlag i pelsen, siden den pelsen virker å tiltrekke seg husstøvmidd og pollen som jeg faktisk er allergisk mot.


Hadde ikke lest side 2 i diskusjonen før jeg svarte, men jeg er veldig enig i det som blir skrevet om at mange er for snare til å omplassere. Ikke ha dårlig samvittighet for å prøve ut andre tiltak først.
 
Allergiprøver på så små barn er ikke hundre prosent sikre så jeg hadde nok prøvd mye annet før jeg omplasserte hunden spesielt siden ungen heller ikke er plaget med luftveiene. Er selv ganske imot unødvendig bruk av medisiner så jeg hadde prøvd forskjellige allergiprodukter til hunden først. Dere kan jo kanskje og prøve å ha hundene en-to uker hos familie og se om det blir noen bedring så dere hvertfall kan finne ut om det er derfor. Så ta det derfra. Er jo synd å gi fra seg bikkjene om det egentlig ikke er derfor barnet har utslett.
 
Vi har fått påvist hundeallergi (flass) hos gutten vår.
Ingen luftveisplager, det kommer som utslett primært i ansiktet. Han har også litt andre steder på kroppen.
Har behandlet med mildison da vi ikke har visst at dette trolig er pga hundeallergi før vi nylig fikk svaret på nye prøver.
Vi har to hunder.

Har fått allergimedisin vi kan gi, men har ikke veldig lyst da han bare er et år.

Tanken på omplassering skjærer i hjertet - de to eldste barna hadde blitt knust de også.

Noen som har vært i samme situasjon?
Hva gjorde dere?
Om en er allergisk så må dyret bo et annet sted. Er dere heldig så kan han vokse av seg allergien, om han hele tiden utsettes for allergien så vil han ikke vokse det av seg. Omplassering til noen i nærområdet så kan dere gå tur med hunden av og til og dra på besøk?
 
Allergiprøver på så små barn er ikke hundre prosent sikre så jeg hadde nok prøvd mye annet før jeg omplasserte hunden spesielt siden ungen heller ikke er plaget med luftveiene. Er selv ganske imot unødvendig bruk av medisiner så jeg hadde prøvd forskjellige allergiprodukter til hunden først. Dere kan jo kanskje og prøve å ha hundene en-to uker hos familie og se om det blir noen bedring så dere hvertfall kan finne ut om det er derfor. Så ta det derfra. Er jo synd å gi fra seg bikkjene om det egentlig ikke er derfor barnet har utslett.
Barn blir ofte ikke plaget i luftveiene før de blir eldre.
 
Enig med de som sier at de ville prøvd alt før hunden omplasseres. Har dere mulighet til å la hunden være litt mer ute i f.eks hundegård? H
 
Back
Topp