Hundeallergi, barn og hund - hjelp!

mrsmama

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Vi har fått påvist hundeallergi (flass) hos gutten vår.
Ingen luftveisplager, det kommer som utslett primært i ansiktet. Han har også litt andre steder på kroppen.
Har behandlet med mildison da vi ikke har visst at dette trolig er pga hundeallergi før vi nylig fikk svaret på nye prøver.
Vi har to hunder.

Har fått allergimedisin vi kan gi, men har ikke veldig lyst da han bare er et år.

Tanken på omplassering skjærer i hjertet - de to eldste barna hadde blitt knust de også.

Noen som har vært i samme situasjon?
Hva gjorde dere?
 
Har vært i den situasjonen som barn, mitt søsken ble allergisk. Mine foreldre tok valget om å sette barnets helse først og omplasserte hunden. Vi var knust, alle sammen. Men jeg forstod at det var det eneste riktige.
 
Det er noen som klarer å holde det i sjakk med petal cleanse-shampoo, forbytte på hund for å redusere flass og ellers hund ut av møbler og tekstiler og soverom ihvertfall. Men er jo veldig ulikt både på alvorligheten av allergi, hunderase etc om det går dessverre

(Jeg hadde selv noe reaksjon på hund og har hund, men her var det resultat av alvorlig annen allergi, så da gikk det fint. Men gikk på allergimedisin for den andre allergien fra jeg var 1 år selv, men det var gresspollen, så var jo vanskelig å fjerne seg fra den)
 
Det er noen som klarer å holde det i sjakk med petal cleanse-shampoo, forbytte på hund for å redusere flass og ellers hund ut av møbler og tekstiler og soverom ihvertfall. Men er jo veldig ulikt både på alvorligheten av allergi, hunderase etc om det går dessverre
Har mye fra den «serien». Det er er styr uten like.

Vanskelig dette her - man vet jo aldri om der er hunden som gir utslettet
 
Jeg har allergi, og tar allergitabletter, men det er ikke nok når jeg kommer i kontakt med hunder. Så dere kan prøve, men ikke sikkert det funker altså.
Er bare redd medisinen gjør mer skade enn nytte når han er så liten
Jeg er sikkert hysterisk
 
Er det ikke absolutt nødvendig, ville jeg ikke gitt det til han for å være ærlig.. ikke noe gøy å måtte ta medisiner hele tiden..
Ville du heller omplassert hundene dine hvis det var ditt barn?
Uff, gjør vondt i hjertet.
De to eldste på 8 og 11 tar det nok tyngst
 
Er bare redd medisinen gjør mer skade enn nytte når han er så liten
Jeg er sikkert hysterisk

Hadde du gitt han allergimedisin om det hadde vært pollen? Hvorfor redd for antihistaminer? De er vel de minst farlige medisinene vi har. Barnet mitt går på det året rundt pga allergi og har ett mye bedre liv. Jeg som voksen bruker MYE opp til 5 om dagen for å ha ett skikkelig liv. Er det ikke luftveiene så ville jeg prøvde alt før jeg omplasserte
 
Ville du heller omplassert hundene dine hvis det var ditt barn?
Uff, gjør vondt i hjertet.
De to eldste på 8 og 11 tar det nok tyngst
Ja, jeg hadde gjort det. Hatt lyst på hund i en evighet, men ville ikke skaffe før etter barn er ferdig mtp allergier. Jeg kan takle medisiner og tett nese, men vil ikke påføre datteren min det unødig.
Hadde knust meg... men hadde gjort det...
 
Jeg har astma og er allergisk mot hund, katt og diverse andre ting og bor med både hund og allergivennlig katt. Tar allergimedisin og vasker hendene etter hver gang jeg er borti dem, men tåler ikke å ha de i ansiktet. Støvsuger stort sett hver dag, lukker soveromsdøra, rister sofaputer og har det så rent som mulig til enhver tid. Og vi vasker dyrene ofte. Det fungerer, men det krever mye for at det skal være levelig.
Om du orker å prøve det så kan det jo gå, men jeg tror han vil ha det best med allergimedisin.
 
Sikkert mange ulike meninger ute og går. Men jeg ville omplassert hundene fremfor at barnet mitt måtte ta medisiner.
Dere kan jo omplassere de midlertidig hos venner og familie en periode og se at barnet blir bedre (altså at de ikke er andre ting han reagerer på også som gjør at han likevel må ta allergimedisiner)

Beklager, men min mening er at barnets helse må gå foran kjæledyr...
 
Bytte til skinnsofa, minst mulig gulvtepper, tynne gardiner som er lette å vaske, minst mulig sofaputer. Minst mulig stoff generelt. Vaske gulv hver dag.
Det kommer dog an på hvor allergisk barnet er. Samboer er allergisk mot hunder og vi hadde hund i 6 år sammen. Det må mye vasking til, og for enkelte hjelper ingenting. Det tar også ca 7 år (om jeg husker rett) før alt av allergener er ute av huset etter du eventuelt har omplassert hundene. Så det er ingen «quick fix» på dette om barnet er veldig allergisk.
Ikke la hunden være i nærheten av barnet. Sleiking er ille på de som er allergiske.
Men som sagt, er barnet veldig allergisk så er nok omplassering det beste alternativet
 
Ville du heller omplassert hundene dine hvis det var ditt barn?
Uff, gjør vondt i hjertet.
De to eldste på 8 og 11 tar det nok tyngst

Jeg ville definitivt omplassert hunden, mest skånsomt om noen andre familiemedlemmer kan ta den, men kanskje ikke sikkert det er mulig. Det kan ikke sammenlignes med feks pollen, for det kan man faktisk ikke unngå :)
Hadde en venninne som måtte få hunden omplassert rundt 14 år fordi broren ble allergisk, det var trist, men sånn er det også noen ganger i livet. ❤️
 
Hadde du gitt han allergimedisin om det hadde vært pollen? Hvorfor redd for antihistaminer? De er vel de minst farlige medisinene vi har. Barnet mitt går på det året rundt pga allergi og har ett mye bedre liv. Jeg som voksen bruker MYE opp til 5 om dagen for å ha ett skikkelig liv. Er det ikke luftveiene så ville jeg prøvde alt før jeg omplasserte
Skjønner hva du mener.
Jeg tenker at dette er en situasjon jeg påfører barnet ved å ha hundene.

Ville selvfølgelig medisinert hvis der var pollen - det er umulig å fjerne barnet dra den situasjonen.
 
Bytte til skinnsofa, minst mulig gulvtepper, tynne gardiner som er lette å vaske, minst mulig sofaputer. Minst mulig stoff generelt. Vaske gulv hver dag.
Det kommer dog an på hvor allergisk barnet er. Samboer er allergisk mot hunder og vi hadde hund i 6 år sammen. Det må mye vasking til, og for enkelte hjelper ingenting. Det tar også ca 7 år (om jeg husker rett) før alt av allergener er ute av huset etter du eventuelt har omplassert hundene. Så det er ingen «quick fix» på dette om barnet er veldig allergisk.
Ikke la hunden være i nærheten av barnet. Sleiking er ille på de som er allergiske.
Men som sagt, er barnet veldig allergisk så er nok omplassering det beste alternativet
Ikke noe i luftveiene, kun utslett som har blitt behandlet med mild kortison med god effekt da vi ikke har visst om allergien før nå
 
Jeg ville definitivt omplassert hunden, mest skånsomt om noen andre familiemedlemmer kan ta den, men kanskje ikke sikkert det er mulig. Det kan ikke sammenlignes med feks pollen, for det kan man faktisk ikke unngå :)
Hadde en venninne som måtte få hunden omplassert rundt 14 år fordi broren ble allergisk, det var trist, men sånn er det også noen ganger i livet. ❤️
Helt enig med at det ikke kan sammenlignes med pollen.

Føler dette er en situasjon jeg setter barnet i rett og slett.
Pollen kan man ikke fjerne barnet fra
 
Ikke noe i luftveiene, kun utslett som har blitt behandlet med mild kortison med god effekt da vi ikke har visst om allergien før nå
Er det utslett hele tiden fordi hunden er i huset, eller utslett når han blir sleiket på/koser på hunden? De fleste barn vokser av seg allergier, men det kan jo ta mange år
 
Back
Topp