Syk og alene med barn

Blessed_palms

En gang må være den første...
*MIA*
VIP
Himmelbarn
Febbisbebbis'18
Har blitt syk og tilfeldighetene ville ha det til at jeg er alene med barn for noen dager. En ting er eldste, der kreves det ikke så mye. Men hva med ettåringen? Hun får lov til å utforske litt mer enn vanlig i dag, og nye ting. Lommeboken med kortene er spennende. Hva gjør dere når dere er syke og alene med barn?
 
Prøver å gjøre det så enkelt som mulig for meg selv akkurat den dagen. Så da blir det å la barna få det meste som de vil. Storebror sitter da foran tv-en stort sett og lillemor leker på gulvet også ber jeg til høyere makter om st hun sover bra den dagen og at jeg overlever.
 
Har blitt syk og tilfeldighetene ville ha det til at jeg er alene med barn for noen dager. En ting er eldste, der kreves det ikke så mye. Men hva med ettåringen? Hun får lov til å utforske litt mer enn vanlig i dag, og nye ting. Lommeboken med kortene er spennende. Hva gjør dere når dere er syke og alene med barn?

Helt ærlig, syk og alene med barn da blir det litt tv på ettåringen også. Ikke mye, men kanskje en episode Karsten og Petra eller sangfoni når jeg trenger å hente meg litt inn. Ellers er vi strenge med lite eller ingen tv siden han ikke ber om det selv og dessuten er så liten.
Men andre ting da som fenger er en boks med rosiner, boksen med klesklyper, en balje med klær som kan dras ut og stappe tilbake, eller putte inn og ut av vaskemaskin, stå ved oppvaskkummen og vaske opp, tegne/hovedsaklig ta blyanter ut og inn av koppen, vannmaling, lommebok, bade eller leke med vann. Har dere grus eller småstein ute kan du fylle en bøtte eller liten balje med litt vann og vise at hun kan kaste stein oppi, det er favoritt her.
 
Det som fenger og som samtidig er kompitabelt med sykdom. Feks hadde jeg flaks når jeg hadde omgangssyken når mini var 10 mnd, viste seg at vaskemaskin var underholdning lenge av gangen. Fikk vasket masse. Nå som han er 3 år blir det jo fort endel mer TV/iPad enn normalt hvis jeg er syk, men det er for å overleve, enkelt og greit :)
 
Tv ja. Men pass på kortene dine da. Eldste her fikk tak i bankkortet mitt da hun var på den alderen. Fant det bak en tilfeldig kommode etter en evighet med leting ^^
 
Tv ja. Men pass på kortene dine da. Eldste her fikk tak i bankkortet mitt da hun var på den alderen. Fant det bak en tilfeldig kommode etter en evighet med leting ^^
Haha! De ungene, altså:D Hun fikk ikke holde på lenge, heldigvis. Hun likte at jeg flyttet på leker og andre ting i stua og blåste såpebobler. Dagen bare går så sakte!
 
Her funker det ikke med tv og han er veldig, veldig urolig og utålmodig, så jeg er helt avhengig av hjelp når jeg er så syk at jeg ikke fungerer. Nå går han 80% i bhg da, så det går stort sett bra. Men har vært syk den ene dagen han er hjemme faktisk, så da har jeg ordna barnevakt i noen timer. Ellers må samboer være hjemme. Lurer på hvordan det er å ha en rolig unge som faktisk klarer å leke og kose seg og ikke bare drive med faenskap:p
 
Vi ser film sammen :) men nå er mine blitt store og klarer seg ganske bra :)
Når dem var små var det bare å holde ut, litt tv, noe godt osv
 
God bedring. Har du noen som kan hjelpe deg litt? Sett dem foran tven. Går bra det også.
 
Haha! De ungene, altså:D Hun fikk ikke holde på lenge, heldigvis. Hun likte at jeg flyttet på leker og andre ting i stua og blåste såpebobler. Dagen bare går så sakte!

Den gjør virkelig det når man trenger at den går raskt <3
 
Forsøker og overleve.
 
Takk for gode ønsker og tips:) Pleier å få hjelp, men i dag var det ingen som kunne, og jeg kvier meg for å spørre andre enn de vanlige om hjelp. Har vært og handlet nå. Måtte kvelden gå fort!
 
Med eldste fungerte tv godt. Jeg var alene konstant med hu. Mannen jobba borte i uker i den tiden.

Yngste derimot fungerte ikke tv likegodt da, men hu elska duplo og var flink å leke selv. Så kunne fint slenge meg på sofa og kaste ut en en kiste med duplo over hele stuegulvet egentlig :p
 
Jeg og ungene hadde norovirus da de var 6 mnd og 2 år. Det var helt grusomt, vi låg og spydde på hvert vårt gulv og jeg følte ikke at jeg kunne ta vare på de. Far var offshore og kunne ikke komme på 1-2-3. Følte meg regelrett uskikket..
Hadde ingen nære som kunne avhjelpe meg, og det er ikke så lett å spør «hvem-som-helst» om å komme inn i noro-helvete og tørke spy....

Når vi omsider kom oss på beina igjen etter flere dager gikk jeg til helsestsjonen for å spør hva jeg kan gjøre i en slik situasjon der jeg følte meg for syk til å ta vare på barna mine. Den sureste helsesøstra svarte bare at før i tiden hadde man husmorvikar for slikt. Nå fikk jeg kontakte barnevernet om jeg ikke følte meg i stand til å ta meg av barna på en trygg måte. Særlig at jeg har fulgt det «rådet»...
 
Me ble 2 sjuke her, såklart omgangsjuko. Yngste var 5 år og kjeda seg :) Far kom og henta han 1 gang og leverte i bhg, henta han og. Ellers ble eg sjuk hos mamma, då jaga hun meg i seng. 40 i feber og betennelse i mellomgulvet...
 
Back
Topp