Når jeg er usikker på termin... tidlig ul?

TwinBaBe

Glad i forumet
Altså...
Jeg er veldig usikker på siste mens, og når akkurat termin er...

Jeg trodde jeg husket riktig, siste uka i mai, men det er jo helt feil!
Jeg kan minnes at jeg var i slutten av mens rundt 17.mai.....
Men, dette kan jo også ha vært en festeblødning?
(Pleier å ha mens en hel uke)

Jeg har hatt stikkinger i livmoren helt siden 1.juni, og dette blir mer og mer ubehagelig..

Kanskje jeg skal bestille en tidlig UL, om to uker kanskje? Da bør jeg jo gjerne være over 7 ellee 8 uker?
 
Altså...
Jeg er veldig usikker på siste mens, og når akkurat termin er...

Jeg trodde jeg husket riktig, siste uka i mai, men det er jo helt feil!
Jeg kan minnes at jeg var i slutten av mens rundt 17.mai.....
Men, dette kan jo også ha vært en festeblødning?
(Pleier å ha mens en hel uke)

Jeg har hatt stikkinger i livmoren helt siden 1.juni, og dette blir mer og mer ubehagelig..

Kanskje jeg skal bestille en tidlig UL, om to uker kanskje? Da bør jeg jo gjerne være over 7 ellee 8 uker?

Jeg ville gjort det om jeg var usikker, greit å vite i forhold til kontroller, innkalling til ordinær ultralyd, og ikke minst for egen del. Hvis du føler det er best og har mulighet, just do it.
 
Ikke sant....
Jeg skal jo bestille legetime til uke 9, men aner jo ikke når jeg er der.
Jeg kan være mellom 4uker og 7 uker nå, og det er veldig vanskelig å forholde seg til....
 
Ikke sant....
Jeg skal jo bestille legetime til uke 9, men aner jo ikke når jeg er der.
Jeg kan være mellom 4uker og 7 uker nå, og det er veldig vanskelig å forholde seg til....
Er i samme situasjon som deg.
Trodde eg hadde mens for nokre uker siden, men så fikk eg spotting for andre gang på 2 uker etter samleie, så tok test å der viste testen 3+, så tatt utgangspunkt i forrige mens her til me får avklaring, blir å bestille tul til uken..:)
 
Jeg måtte på tidlig ul pga. usikker termin, legen ville det for at ordinær ul og andre prøver skal bli tatt til rett tid:) Har ikke hatt mens på 3 år pga. hormonspiral, så kunne være alt fra 3-8 uker på vei.
 
Jeg får også tidlig ultralyd for å fastsette termin. Fastlegen har hos seg. Har hatt så uregelmessige sykluser så greit og få en dato!

Sikker på at du får dette om du spør legen din
 
Jeg får også tidlig ultralyd for å fastsette termin. Fastlegen har hos seg. Har hatt så uregelmessige sykluser så greit og få en dato!

Sikker på at du får dette om du spør legen din


Nei, jeg fikk faktisk ikke det, hun sa de ikke henviste til tidlig ul, dette må jeg dekke selv om jeg var usikker på termin :/
 
Nei, jeg fikk faktisk ikke det, hun sa de ikke henviste til tidlig ul, dette må jeg dekke selv om jeg var usikker på termin :/

Så kjedelig.. dårlig med ulik praksis.

Men min fastlege har ultralyd apparat på kontoret sitt, så hun bruker det i svangerskapskontroll hvis det er ønskelig istedenfor doppler og høre etter hjertelyd..
 
Jeg var akkurat på ahus for å finne ut hvor langt jeg var på vei. Men da var det riksen og ikke fastlegen som henviste fordi jeg også har et såkalt risikosvangerskap. Usikker på hvor strenge fastlegene er på sånt, men jeg hadde bestilt privat om ikke. Hun på ahus sa det var lettere å få nøyaktig termin nå enn uke 19, så viktig for meg som tidligere har fått dysmature unger
 
Back
Topp