Campinghytte for en natt på sørlandet i juli?

Bruker du den veien kan dere kjøre til Sandvika , evt skaret men der er det mye svinger så om Sandvika gør like fort
Vi starter i alle fall på Riksvei 4 ettersom det er der vi våkner.

Kan kjøre til Gjøvik og ta 33 til Minnesund og på e 6 et stykke

Trolig plotter vi inn målet på GPS og lar bilen finne raskeste vei. Men den har ikke helt oppdatert kart så det er ikke sikkert det gir den beste løsningen

Men vi er jo slett ikke kjent der og har bare kjørt veien en gang for fire år siden liksom. Så jeg er helt uten å vite hva som er best.

Men ferieplanlegging på detaljnivå kan være mer gøy enn kjedelige ting en burde gjøre...
 
Nei du, det aner jeg ikke.. men det er litt bomstasjoner i alle fall..
Det vet jeg

Greit det. Eneste som irriterer meg er at det hadee vært mer lønnsomt med en stor regning enn 5 små. Og de lange kid'ene men tror jeg fikk dem rett i nettbanken sist jeg var et sted så noe kan ha bedret seg i alle fall.
 
Vi starter i alle fall på Riksvei 4 ettersom det er der vi våkner.

Kan kjøre til Gjøvik og ta 33 til Minnesund og på e 6 et stykke

Trolig plotter vi inn målet på GPS og lar bilen finne raskeste vei. Men den har ikke helt oppdatert kart så det er ikke sikkert det gir den beste løsningen

Men vi er jo slett ikke kjent der og har bare kjørt veien en gang for fire år siden liksom. Så jeg er helt uten å vite hva som er best.

Men ferieplanlegging på detaljnivå kan være mer gøy enn kjedelige ting en burde gjøre...
Ikke veldig vanskelig i grunn, er jo godt skiltet
 
Tingsaker camping i Lillesand er utrolig fin

Bare ukesleie i det aktuelle tidsrom, og jeg skal bare ha en natt, så den utgår.

Jeg heller mot glamping, alternativt ser det ut til å være ledig leiligheter på roligheden, som jeg ikke har blitt helt klok på for de er ikke gjennom dyreparken slik teltplasser og campingvongplasser og glamping er, men via booking.com?

Ikke fått mannen helt overbevist om "telting" tror jeg, men jobber med saken ;)
 
Bare ukesleie i det aktuelle tidsrom, og jeg skal bare ha en natt, så den utgår.

Jeg heller mot glamping, alternativt ser det ut til å være ledig leiligheter på roligheden, som jeg ikke har blitt helt klok på for de er ikke gjennom dyreparken slik teltplasser og campingvongplasser og glamping er, men via booking.com?

Ikke fått mannen helt overbevist om "telting" tror jeg, men jobber med saken ;)
De har akkurat tatt over så sikkert derfor? Dyreparken driver med mye i år så forundrer meg ikke om de er litt trege med enkelte ting.
 
De har akkurat tatt over så sikkert derfor? Dyreparken driver med mye i år så forundrer meg ikke om de er litt trege med enkelte ting.
De har akkurat tatt over ja, men oppgir aldri leiligheter i sin markedsføring så det virker som om de ikke tok over den delen.

De driver med mye ja, denne campingen virker ikke som om var helt planlagt og det går litt fort i svingene noen ganger.

De oppga f. Eks på booking for glampingtelt at det inneholder bestikk og tallerkener. I "prakrisk informasjon - greit å vite før bestilling" står der derimot at der ikke er bestikk og servise, det ml vi ta med eller kjøpe engangs i informasjonen. Jeg spurte dem så de skal rette opp, det er der ikke. Trolig kopiert tekst fra et annet sted....

Men leilighetene virker det ikke som de har tatt over. Hele usikkerheten rundt dem gjør meg skeptisk til å booke dem og risikere å stå uten overnatting.
. Pluss at jeg har litt lyst å styre familien i retning camping. Jeg vet ikke hvorfor. Men heller derfor mot glampingtelt.

Må bare få med mannen
 
De har akkurat tatt over ja, men oppgir aldri leiligheter i sin markedsføring så det virker som om de ikke tok over den delen.

De driver med mye ja, denne campingen virker ikke som om var helt planlagt og det går litt fort i svingene noen ganger.

De oppga f. Eks på booking for glampingtelt at det inneholder bestikk og tallerkener. I "prakrisk informasjon - greit å vite før bestilling" står der derimot at der ikke er bestikk og servise, det ml vi ta med eller kjøpe engangs i informasjonen. Jeg spurte dem så de skal rette opp, det er der ikke. Trolig kopiert tekst fra et annet sted....

Men leilighetene virker det ikke som de har tatt over. Hele usikkerheten rundt dem gjør meg skeptisk til å booke dem og risikere å stå uten overnatting.
. Pluss at jeg har litt lyst å styre familien i retning camping. Jeg vet ikke hvorfor. Men heller derfor mot glampingtelt.

Må bare få med mannen
Skjønner det. Det virker litt kaos ja. Prøvde den siden for noen mnd siden i forhold til camping og ga opp. Skal jo på en annen plass uansett. Men der er det også forandringer så er ganske spennende der nå.
 
Skjønner det. Det virker litt kaos ja. Prøvde den siden for noen mnd siden i forhold til camping og ga opp. Skal jo på en annen plass uansett. Men der er det også forandringer så er ganske spennende der nå.

Sånnsett hadde det vært greit om vi tok legoland i år og dyrepaken neste år, men dyreparken er booket 20-22 i kardemommeby og med billetter og show, så det skal vi og vi gleder oss, jeg skal bare ordne denne ene natten, det er bare altså så vanskelig når mannen ikke vil SI nei, men liksom ANTYDER nei, og drar på jobb før jeg og ungene er ferdig på badet på morgenen og kommer hjem etter jeg har lagt dem og trolig er på vei i eng selv, så å faktisk få SNAKKET med ham er ikke så lett og da er det litt vanskelig å tolke ham over meldinger.

Jeg tror ikke faktisk medbrakt telt er et reelt alternativ, men jeg har litt lyst å kjøpe telt også. Så ungene kan telte i hagen, men ser jo på et som jeg fikk tips om her inne et sted, som er stort nok til å romme hele familien ;) Heller smått mot å sette det opp i hagen til svigermor for å løse senge-mangel-problematikken i sommer så jeg kanskje slipper dele en 120 seng med både min mann og treåringen vår. Men de ser sikkert på meg som lettere gal om jeg tar med et telt for å sette opp i hagen til svigermor. Jeg aner ikke om hun har et telt da... Og da kunne vi like godt lagt i det på campingen den natta :p For det er jo bare ei natt, og så skal vi i kardemommeby de neste to nettene uansett :p Men DET får jeg neppe mannen med på, tror jeg...
 
Sånnsett hadde det vært greit om vi tok legoland i år og dyrepaken neste år, men dyreparken er booket 20-22 i kardemommeby og med billetter og show, så det skal vi og vi gleder oss, jeg skal bare ordne denne ene natten, det er bare altså så vanskelig når mannen ikke vil SI nei, men liksom ANTYDER nei, og drar på jobb før jeg og ungene er ferdig på badet på morgenen og kommer hjem etter jeg har lagt dem og trolig er på vei i eng selv, så å faktisk få SNAKKET med ham er ikke så lett og da er det litt vanskelig å tolke ham over meldinger.

Jeg tror ikke faktisk medbrakt telt er et reelt alternativ, men jeg har litt lyst å kjøpe telt også. Så ungene kan telte i hagen, men ser jo på et som jeg fikk tips om her inne et sted, som er stort nok til å romme hele familien ;) Heller smått mot å sette det opp i hagen til svigermor for å løse senge-mangel-problematikken i sommer så jeg kanskje slipper dele en 120 seng med både min mann og treåringen vår. Men de ser sikkert på meg som lettere gal om jeg tar med et telt for å sette opp i hagen til svigermor. Jeg aner ikke om hun har et telt da... Og da kunne vi like godt lagt i det på campingen den natta :p For det er jo bare ei natt, og så skal vi i kardemommeby de neste to nettene uansett :p Men DET får jeg neppe mannen med på, tror jeg...
Der ja de eier tatt en sjefs avgjørelse og bare bestemt. Mannen er sånn innimellom her også og da har ingenting å si når jeg bestemmer noe. Telt og camping er kjempe gøy. Å sove utenfor svigers hus hadde jeg gjort lett. Har tatt med vogna til pappa en gang for å få ordentlig sted å sove der.
 
Vi sover jo hos svigermor hver sommer og logistikken med barn og senger forandrer seg fra år til år, ettersom vi har blitt flere, og søstrene til mannen som kommer hjem for å treffe oss har jo fått seg samboere (de er 10 år yngre enn oss så litt bak i forhold-utviklingen så ingen barn enda) og trangere og trangere blir det jo i huset.... Noen netter sover våre unger, ialle fall to av dem, hos svigerfar.

Men ja. Jeg vurderer å la dem sove i telt i hagen både her og der...

Jeg har ikke sovet i telt på camping noen gang en gang på fjellet og ellers i hagen. I hagen var mye gøy. Som barn

Men jeg kan umulig sove stort dårligere enn hos svigermor uansett så hvor ille kan det være liksom?
 
Case: familie på 5 som har biletter il dyreparken og overnatting 20-22.juli men i forkant av dette oppholder seg i nærheten av Gjøvik

Det tar 5 timer pluss stopp å kjøre derfra til Kristiansand. For å få mer utbytte av første dag i parken tenker jeg vi burde kjørt de 5 timene eller i alle fall mesteparten av dem, dagen før og overnattet et sted.

Men jeg er veldig lite kjent i området. En hyggelig campingplass hvor en kan leie ei hytte for en natt?
Må få anbefale Moysand familiecamping i Grimstad da :)
 
Må få anbefale Moysand familiecamping i Grimstad da :)
Også de har utleie på ukesbasis i juli

Det virker å være ganske vanlig. Jeg skal bare ha en natt.
 
Også de har utleie på ukesbasis i juli

Det virker å være ganske vanlig. Jeg skal bare ha en natt.
Aha. Har du sjekket på Airbnb da? Kanskje det er enklere :)
 
Aha. Har du sjekket på Airbnb da? Kanskje det er enklere :)
Airbnb har jeg ikke sjekket, jeg synes jo booking.com er skummelt liksom ;)

Men jeg må surre meg til å ordne noe, for min glamping-plan ble utsolgt mens jeg lurte.
 
De har akkurat tatt over ja, men oppgir aldri leiligheter i sin markedsføring så det virker som om de ikke tok over den delen.

De driver med mye ja, denne campingen virker ikke som om var helt planlagt og det går litt fort i svingene noen ganger.

De oppga f. Eks på booking for glampingtelt at det inneholder bestikk og tallerkener. I "prakrisk informasjon - greit å vite før bestilling" står der derimot at der ikke er bestikk og servise, det ml vi ta med eller kjøpe engangs i informasjonen. Jeg spurte dem så de skal rette opp, det er der ikke. Trolig kopiert tekst fra et annet sted....

Men leilighetene virker det ikke som de har tatt over. Hele usikkerheten rundt dem gjør meg skeptisk til å booke dem og risikere å stå uten overnatting.
. Pluss at jeg har litt lyst å styre familien i retning camping. Jeg vet ikke hvorfor. Men heller derfor mot glampingtelt.

Må bare få med mannen

Sånn i tilfelle noen ramler innom her

Vi booket leilighet på roligheden gjennom booking.com, ikke gjennom dyreparken. Det var et studenthjem utleid til sommergjester og ikke drevet gjennom dyreparken. Men et helt greit rom, eller to rett sagt, vi leide en dublett med kjøkken og bad. Rett over veien for campingen, så vi gikk der og badet på kvelden.

(det var den idylliske delen av ferien, nydelig vær og ungene fikk bade i sjøen. Neste morgen startet det å regne og regne og regne og det gjorde det igrunnen til vi dro hjem. Det vsr pause i regnet en kveld så vi gikk tur i dyreparken om kvelden, men jevnt over var oppholdet vått. Vått og våtere.

Delvis lyst å gjenta det i år men uten det været.

Og i mellomtiden kjøpt telt. Og bruker romjula på å fabulere på hvilke muligheter vi har
 
Det så hyggelig ut.
. Fullbooket den natten jeg trenger på hytte for 5 da, men har jo de for 6 som vi kan være 5 i, blir bare litt dyrt...

Jeg har "glampingtelt" på roligheden bestilt via dyreparken som alternstiv, der har jo ikke helt hytte-standard da men kunne vært gøy for en natt? (siden jeg sånn dels prøver å finne ut hva familien tenker om camping...)
Anbefaler å droppe Roligeden om du vil sjekke hvordan dere trives med camping. Den campingplassen er gammel, toalett- og dusjanleggene er skitne og nedslitte, lekeplassene likeså.
Har du sjekka ut Hamresanden? Evt Åros i Søgne? (20 min unna).
 
Back
Topp