Meditasjon

Kilikool

Blir kjent med forumet
Er det noen småbarnsmødre her som vanligvis mediterer?
Jeg mediterte i noen år, frem til jeg ble høygravid, da klarte jeg ikke å slappe av nok, og nå som sønnen min er snart 1 1/2 år så klarer jeg aldri å ta meg tid til det. Hvordan gjør dere dette? Jeg kjenner jeg trenger å meditere, men føler det er "umulig".
 
Jeg går på yoga en dag i uken, begynte igjen etteranmeldte år. Mannen er da med barna, og jeg får meditasjon der :) deilig med er avbrekk, men jeg følte ikke at jeg hadde tid eller overskudd før, og må komme meg ut av huset for å klare det :)
 
Jeg går på yoga en dag i uken, begynte igjen etteranmeldte år. Mannen er da med barna, og jeg får meditasjon der :) deilig med er avbrekk, men jeg følte ikke at jeg hadde tid eller overskudd før, og må komme meg ut av huset for å klare det :)
Aha, så deilig! :happy:
Kanskje det er noe yoga eller lignende her i nærheten også, takk :)
 
Må nesten ut av huset, eller barnet ut av huset så du får helt ro og fred til å lande
 
Aha, så deilig! :happy:
Kanskje det er noe yoga eller lignende her i nærheten også, takk :)

Om det ikke finnes så finner du mye på youtube. Yoga with Adrienne er supert! Jeg pleide å holde på litt da det var en del av utfordringen på slankekrigen, og jeg merket virkelig at kroppen ble sterkere. Bare synd jeg ikke liker yoga sånn generelt :p
Jeg skulle virkelig ha meditert også, men jeg klarer ikke å lande. Stresser bare, og ser på klokka hele tiden ><
 
Å ikke klare å lande er en god grunn til å starte å meditere, start med 5 minutter eller kortere. Selv om det føles som at du ikke klarer å slappe av eller som at du ikke får det til så er det verdt det og i det lange løp vil det bli lettere. Jeg vil anbefale guidet meditasjon (liker Sam Harris appen, mindfulness meditasjon, og han har også både lang og kort meditasjon liggende på YouTube).
 
Jeg bruker buddhify-appen. Anbefales! Bruker den ofte når jeg sitter på toget, hører på den på hodetelefoner og slapper da helt av. Kan også gjøre det i lenestol eller sofa etter barna har lagt seg.
 
Lært en meditasjonspraksis som man kan bruke hele tiden, med øynene åpne og i hvilken som helst sinnstilstand. Såklart en annen effekt å få satt seg ned og lukket øynene i en rolig atmosfære, men den har man jo ikke like stor tilgang på med barn i hus. Så noe som kan brukes any time er gull.
 
Lenge siden jeg har funnet roen til det, og ønsker gjerne å starte med det igjen ja! Jeg har også tidligere brukt Buddhify og likt den, bl a til innsovning.
 
Tusen takk for svar, dere:)
Skal få lastet ned Buddhify, å se hvordan den er. Jeg forsøker vanligvis å meditere litt om morgenen, da jeg våkner av vekkerklokka til gubben 05.30. Men guttungen våkner vanligvis er par min. seinere, og jeg har fortsatt ikke klart å gi slipp på en eneste tanke:wtf:
Men fortsetter med dette, og det finnes Yoga ikke altfor langt unna, som jeg skal prøve meg på etterhvert:)
 
Hvis du har lyst til å betale for det så anbefaler jeg Headspace. Den er veldig brukervennlig i forhold til det å få en rutine på det. Jeg satt også og så på klokka hele tiden i begynnelsen, og giør det innimellom, men stort sett finner jeg roen.

Jeg anbefaler også å begynne i det små og så øke på etter hvert. Du kan velge mellom 5, 10, 15 og 20 minutter.

Calm er også en fin app, og den er litt billigere, men jeg fant best tonen med Headspace.

En ting til. Finn en tid der du har minst sjans til å bli forstyrret. Enten stå opp litt tidligere enn du pleier eller gjør det før du skal sove. Mine barn våkner så himla tidlig at jeg legger det til kveldstid :)
 
Back
Topp