La barn sitte igjen i bilen

Allekallenavneropptatt

Glad i forumet
Julegavene 2019
Lar dere barna sitte igjen i bilen mens dere er kjapt inne på butikken osv? Jeg har latt den eldste sitte igjen et par ganger, men etter sett på en bilbrann så er det aldri mer aktuelt! Fy flate så fort det gikk....
 
Har gjort det nokre gongar. Kun viss det er grei/kjølig temperatur ute. Berre rett inn på butikken for å kjøpe yoghurt til å ha med i barnehagen.
Men gjer det aldri på lengre handleturar, eller viss det er full sol ute.
 
Ikke på butikken, men jeg har gått inn og betalt bensin (ser bilen fra kassa, og kan også se om det er mye kø inne).
 
Men tenker dere på at hvis det begynner brenne så kommer de seg ikke ut når elektronikken låser seg?
Hvor lang tid tar det før elektronikken låser seg? Trygt å i det hele tatt stå utenfor bilen og fylle bensin mens ungen sitter bak på motsatt side av hvor man står?
 
Nei, aldri.
 
Gjør det innimellom, hun spør selv om å sitte der da. Men bare Når det er kaldt ute
 
Jeg tenker at det kommer jo ann på alder på barnet. Feks en 10 åring hadde jeg nok latt sitte igjen i bilen å vente, mens jeg var raskt inne. men hadde feks aldri latt en 5 åring gjøre det.
 
Ja de er 9 og 6 år og syns matbutikker er kjedelig.
Kommer seg ut selv om det skulle være noe
 
Har aldri gjort det, men når de blir store regner jeg med at jeg kommer til det. Har fylt bensin med dem i bilen, men betaler der ved pumpene. Hadde også minste i bilen en gang storebror måtte tisse i veikanten :p
 
Har aldri gjort det, men når de blir store regner jeg med at jeg kommer til det. Har fylt bensin med dem i bilen, men betaler der ved pumpene. Hadde også minste i bilen en gang storebror måtte tisse i veikanten :p
Jeg pleier som regel også å fylle på en av stasjonene som har betaling ute, men det hender at jeg må fylle på den ene her som ikke har det :shy:
 
8 åringen fikk lov å sitte i bilen de 2 min jeg var på butikken og kjøpte halsdrops. Tar med meg nøkkel, bilen er ulåst og vinduene bak hvor han sitter kan åpnes uten elektronikk.

Hadde ikke latt barn under 7 år fått vente alene i bilen.
 
Back
Topp