Tagliatelle +...?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Jeg har en pakke med grønnsakstagliatelle som må brukes idag, og trenger tips til hva man kan ha til.
Jeg tenkte kylling, men så har vi ikke fløte slik at det ikke blir kremet.

Noen gode tips? (jeg er helt håpløs med det å sette sammen retter :rolleyes:)
 
Kylling uten at det blir kremet?

Grønsakstagiatelle har jeg ikke smakt, men kan det evt være godt med tomatsaus? Kjøttdeig-i-tomatsaus?
 
Kylling uten at det blir kremet?

Grønsakstagiatelle har jeg ikke smakt, men kan det evt være godt med tomatsaus? Kjøttdeig-i-tomatsaus?
Jeg har ikke heller smakt det før, var noe svigermor kom med :p (inneholder 40% brokkoli og erter)

Blir det ikke litt tørt med bare kylling og den pastaen? Gode tips til noe slags saus? :shy:
 
Jeg har ikke heller smakt det før, var noe svigermor kom med :p (inneholder 40% brokkoli og erter)

Blir det ikke litt tørt med bare kylling og den pastaen? Gode tips til noe slags saus? :shy:

Pesto funker knall til pasta! Eller kremost/smøreost :)
 
Jeg har ikke heller smakt det før, var noe svigermor kom med :p (inneholder 40% brokkoli og erter)

Blir det ikke litt tørt med bare kylling og den pastaen? Gode tips til noe slags saus? :shy:

Jeg er veldig glad i tomatsaus da, så jeg hadde tatt det. (hr så godt som alltid enten en toropose, et dolmioglass, eller minimum et par pakker hermetiske tomater i hus, alt ettersom hvem som har handlet og hav som er brukt, tidvis har vi alt og mere til)
 
Jeg er veldig glad i tomatsaus da, så jeg hadde tatt det. (hr så godt som alltid enten en toropose, et dolmioglass, eller minimum et par pakker hermetiske tomater i hus, alt ettersom hvem som har handlet og hav som er brukt, tidvis har vi alt og mere til)
Vi har hvertfall hakkede tomater, tror vi har gått tom for den hjemmelagde vi (les:samboer) pleier å lage og fryse :)
 
Jeg har kremost faktisk :D hvordan bruker du det? :p

Det er bare å ha det rett oppi og varme den sammen med hva enn du skal ha til pastaen :) så blir det en kremet saus uten mye jobb :) og krydder som passer selvfølgelig :)
 
Har du melk da?:) kan lage en ostesaus:)

Bruk ca 2 ss smør og 2ss melk så du lagen en jevning og spe på med melk til passe ønsket tykkelse, la koke opp litt under rørong og spe på evnt mer melk om det blir for tykk saus, ha i ønsket krydder og ost så får du en god ostesaus til pasta.
 
Har du melk da?:) kan lage en ostesaus:)

Bruk ca 2 ss smør og 2ss melk så du lagen en jevning og spe på med melk til passe ønsket tykkelse, la koke opp litt under rørong og spe på evnt mer melk om det blir for tykk saus, ha i ønsket krydder og ost så får du en god ostesaus til pasta.
Jeg har melk, ja :)

Dere er så gode til å komme med tips og inspirasjon, tusen takk :D
 
Rømme eller rømmekolle, ha i en eggeplomme, salt og pepper. Kok pasta, stek litt grønt (kuttet paprika, løk og lignende). Stek gjerne litt chorizo, bacon eller lignende hvis man har. Bland pasta, grønt og evt kjøtt, hiv over rømmesausen, bland, nyyyt.
 
Rømme eller rømmekolle, ha i en eggeplomme, salt og pepper. Kok pasta, stek litt grønt (kuttet paprika, løk og lignende). Stek gjerne litt chorizo, bacon eller lignende hvis man har. Bland pasta, grønt og evt kjøtt, hiv over rømmesausen, bland, nyyyt.
Det hørtes veldig godt ut :D
 
Vi har hvertfall hakkede tomater, tror vi har gått tom for den hjemmelagde vi (les:samboer) pleier å lage og fryse :)

Hakkede tomater, med eller uten en runde i stavmikser, småkoke lenge (så lenge du gidder) og krydre til ønsket smak, husk litt sukker (mer om det ikke koker så lenge) :)

Sånn siden jeg ikke liker rømme og denslags, så er dette mer min stil
 
Hakkede tomater, med eller uten en runde i stavmikser, småkoke lenge (så lenge du gidder) og krydre til ønsket smak, husk litt sukker (mer om det ikke koker så lenge) :)

Sånn siden jeg ikke liker rømme og denslags, så er dette mer min stil
Bare hakkede tomater? :)

Når jeg lager tomatsaus er dette «obligatorisk» synes jeg:
Hakker opp løk og gjerne også litt hvitløk og bruner, har deretter oppi litt tomatpuré som jeg freser med løken. Har deretter i hakkede tomater. Har ofte mer i også, men det er grunnoppskriften. Basilikum har jeg nesten alltid oppi. Hender jeg har i litt pesto mot slutten. Nam nam.

Dette er en fin grunnoppskrift som også kan brukes til tomatsuppe osv. :) da bruker vi stavmikser etterpå. Og har kanskje litt melk i.
 
Bare hakkede tomater? :)

Når jeg lager tomatsaus er dette «obligatorisk» synes jeg:
Hakker opp løk og gjerne også litt hvitløk og bruner, har deretter oppi litt tomatpuré som jeg freser med løken. Har deretter i hakkede tomater. Har ofte mer i også, men det er grunnoppskriften. Basilikum har jeg nesten alltid oppi. Hender jeg har i litt pesto mot slutten. Nam nam.

Dette er en fin grunnoppskrift som også kan brukes til tomatsuppe osv. :) da bruker vi stavmikser etterpå. Og har kanskje litt melk i.
Jeg foretrekker å slippe løk, og er ikke glad i hvitløk. Og ser ikke behovet for tomatpuré når jeg jo har de hakkede tomatene most sammen, de får koke litt inn.

Basilikum går under "krydder", og ville brukt annet krydder også. Salt og pepper og sukker og aller helst fersk basilikum, den hade jeg dog gjerne strødd over maten til slutt ikke kokt. Litt kraft eller buljong kan også brukes sånnsett. Og melk eller fløte kan jeg godt ha i

Jeg lager ikke så ofte saus sånn rett nok, burde gjort det oftere
 
Back
Topp