Skal dere på tidlig ultralyd?

Blir tidlig ultralyd i uke 7/8 her. Fordi vi drar på ferie og jeg er litt hyperutålmodig:hilarious:
 
Hva er pergo?:)
Pergotime er eggløsningstimulerende middel, den ble tatt av markedet i 2017, men den jeg hadde i skuffen gikk ikke ut før august 2020. Tror kanskje femar er det som er tilsvarende nå, men jeg er ikke helt sikker ;)
 
Vi skal ta utvidet NIPT test og tidlig ultralyd. Litt usikker på hva som er vits å ta først, tross alt mye penger. Tenker kanskje NIPT først, og så tidlig ultralyd om alt er normalt. Begge deler bør vel gjøres i god tid til uke 12? Vi kommer til å avbryte dersom det blir oppdaget noen avvik.
 
Vi skal 26.juni, da er jeg 8+0. Vi får tidlig ultralyd pga at det er IVF :)
 
Vi skal ta utvidet NIPT test og tidlig ultralyd. Litt usikker på hva som er vits å ta først, tross alt mye penger. Tenker kanskje NIPT først, og så tidlig ultralyd om alt er normalt. Begge deler bør vel gjøres i god tid til uke 12? Vi kommer til å avbryte dersom det blir oppdaget noen avvik.
NIPT må du vel vente til uke 10 med tror jeg?
 
Har bestilt privat på fredag, da er jeg 6+0! Er veldig redd for at vi ikke ser noe som helst fordi det er tidlig, men skal i utdrikningslag på lørdag og har et behov for å vite åssen ståa er før den dagen, da alle sikkert lurer på hvorfor jeg kjører og ikke drikker. Kjipt å fortelle at jeg er gravid og så er det ingen ting i magen :(

Var innom senteret hvor de gjennomfører undersøkelsen, og hun sa at de kan se fra 5+6, men er jo bare én dag etter dette jeg skal inn, så har ikke helt trua. Tror også el var senere enn menstermin tilsier. Skulle inn for å avbestille, men det var for sent, så får bare møte opp og håpe på det beste ❤️
 
Har bestilt privat på fredag, da er jeg 6+0! Er veldig redd for at vi ikke ser noe som helst fordi det er tidlig, men skal i utdrikningslag på lørdag og har et behov for å vite åssen ståa er før den dagen, da alle sikkert lurer på hvorfor jeg kjører og ikke drikker. Kjipt å fortelle at jeg er gravid og så er det ingen ting i magen :(

Var innom senteret hvor de gjennomfører undersøkelsen, og hun sa at de kan se fra 5+6, men er jo bare én dag etter dette jeg skal inn, så har ikke helt trua. Tror også el var senere enn menstermin tilsier. Skulle inn for å avbestille, men det var for sent, så får bare møte opp og håpe på det beste ❤️
Masse lykke til! :Heartblue Håper de kan se noe allerede da! Gi oss en oppdatering! :)
 
Jeg har fått tid til ul den 18.06. Da er jeg 6+4. Er litt usikker på hvor langt jeg er på vei da jeg har så ulik lengde på syklusene. Men etter ul vet jeg mer. I de to forrige svangerskapene var jeg også på ul i uke 7,9,12 og 14 pga at jeg har hatt flerne SA. Blir fort gravid, men mister også tidlig da jeg har behov for progesterontilskudd fram til uke 10. I uke 13/14 får vi mest sannsynlig vite kjønnet på den lille:angel8
 
Håper på å få tul på offentlig sykehus pga prematur fødsel i uke 30+4 sist, selv om det er lenge siden sitter skrekken i:angelic:
 
Vi skal ta utvidet NIPT test og tidlig ultralyd. Litt usikker på hva som er vits å ta først, tross alt mye penger. Tenker kanskje NIPT først, og så tidlig ultralyd om alt er normalt. Begge deler bør vel gjøres i god tid til uke 12? Vi kommer til å avbryte dersom det blir oppdaget noen avvik.

Der jeg har sjekket får man ultralyd også når man tar Nipt. Nipt må tas etter 10+0 for at det skal være nok av babyens "stoffer" i ditt blod til at de kan få et rett resultat. Av den grunn skal jeg på aldersbestemmende TUL om et par uker, kjipt å bruke mye penger på nipt og så viser det seg at man ikke var like langt som man trodde og hele greia var forgjeves.
 
Tidlig ultralyd om rett over 2 uker. Men det er grunnet ivf.. De vil visst sjekke at det ligger der det skal.. :) Håper å få mast til meg en ul ca rundt uke 12, slik at jeg med trygghet kan fortelle de rundt meg om den lille i magen <3
 
Da har jeg diskutert med mannen og vi har bestemt oss for at jeg skal ta NIPT-test ved ultralydklinikken i København i uke 9, syns det er verdt å betale for å få litt sjelefred :)
 
Jeg har vært til TUL idag, 6+1, grunnet SA og EXU tidligere. Så en fin liten reke med bankende hjerte, trygt plassert i livmor<3 Satt opp ny time når jeg er 13+0.
 
Da har vi bestilt NIPT og ultralyd 30. juli i Gøteborg :D
 
Vurderer å bestille time privat. Hvilken uke egner seg best?
Det kommer ann på hva du er interessert i å se :) Fra uke 6-7 får du jo se et bankende hjerte, så hvis du egentlig bare vil ha en forsikring på at hjertet banker så er det bare å bestille time rundt der. Hvis du vil se litt mer «baby» så er det vel rundt uke 12/13 :) Jeg er veldig usikker selv! Hadde tul uke 9 sist svangerskap, og det så mer ut som en liten bamsemums eller peanøtt enn en baby :hilarious: Så vet ikke om jeg vil vente litt lengre denne ganga, men jeg har jo veldig lyst til å vite at alt er som det skal... :shy:
 
Back
Topp