Bikini eller badedrakt til 4 åring?

Valgte badedrakt til mi hele barnehagealder perioden.. syns bikini til småbarn er litt... rart..
 
badedrakt eller bare en badebukse. Bikinioverdelen trenger de absolutt ikke i den alderen. Men å kunne løpe rundt med bare en badebukse kan være greit :)
 
Badedrakt eller badebukse. :) Bikini på små barn syns jeg ser veldig merkelig ut, trenger jo virkelig ikke bikinitoppen når de er så små.
 
Badedrakt eller badebukse ja. 8 åringen min elsker bikinien hun arvet i fjor, jeg synes jo ikke hun trenger toppen, men hun har blitt sky på å vise frem overkroppen sin selv om den er helt like en gutts. så ja, hun har bikini og badedrakt. Men lillesøster har badebukse og badedrakt ja.
 
Badedrakt eller badebukse ja. 8 åringen min elsker bikinien hun arvet i fjor, jeg synes jo ikke hun trenger toppen, men hun har blitt sky på å vise frem overkroppen sin selv om den er helt like en gutts. så ja, hun har bikini og badedrakt. Men lillesøster har badebukse og badedrakt ja.

Sånn ble jenta her også når hun begynte på skolen.. så hun fikk bikini da, selv om det ikke trengs, så var det for hennes følelse nødvendig.. før det var det ingen bikini.
 
Ville nok gått for badedrakt, men hvis barnet hadde et veldig sterkt ønske om bikini tror jeg ikke jeg ville hatt noe imot det :)
 
Badedrakt. Hu på snart 6 år vil ha bikini, men så lenge de badedraktene hu har passer så blir det ikke noe nytt.
 
Jeg synes de sf-draktene er kjekke, med t-skjorte og truse. Eventuelt badedrakt eller badetruse.
 
Enig med de andre her. Bikini til barn synes jeg blir sexualiserende. I tillegg: Hvorfor skal gutter liksom ha badeshorts, mens jenter skal ha bittesmå truser? Og bikinioverdel i den alderen? Badedrakt er bedre, isåfall. Den overdelen har jo det med å skli av eller vri seg også. Frem til barnet selv føler at det ønsker noe annet, så burde en badetruse som dekker godt holde. Ingen bittesmå truser, takk. Jeg er helt anti de som voksen også. Prøv å finne badetøy til voksne damer hvor halve skinkene ikke henger ut. Tilnærmet umulig. Sexualiseringen av kvinnekroppen kommer senere enten du vil det eller ikke, så utsett det så langt som mulig, sier jeg.
 
Badedrakt, jeg kjøper helst badedrakt til 9-åringen min og, synes mange bikinier er så pittesmå, skjønner ikke helt hvorfor de lages slik..

Sliter forøvrig med å finne til meg selv og, ihvertfall som gravid!
 
Badedrakt, badetruse eller ingenting:) (skjønner poenget med litt påkledning i offentlig sammenheng, men mine har gjerne bada nakne når vi har vært for oss sjøl, så lenge de har vært i barnehagealder).
 
Bare vi voksene som sexusaliserer barn, ikke barnet selv. Så lenge vi mener at bikini er sexy så blir det sånn. Jeg bruker ikke bikini for det er sexy jeg bruker det for det er 100 ganger mer behagelig en våt badedrakt som ligger over halve kroppen min. Det handler lite om sex for å si det slik. Og ingen av mine truser er bitte, bitte små ;)
Min 4 åring får gå i det barnet ønsker. Vi bruker mye topp (toppen er som en uv topp) og truse og for barnet selv synes det er ubehagelig med badedrakt og noen ganger er det greit å beskytte kroppen litt for sol. Vi voksene må slutte å sexualisere barn, er jo en helt syk verden vi lever i der barn ikke kan gå med det de ønsler pga oss voksene.
 
Badedrakt, jeg kjøper helst badedrakt til 9-åringen min og, synes mange bikinier er så pittesmå, skjønner ikke helt hvorfor de lages slik..

Sliter forøvrig med å finne til meg selv og, ihvertfall som gravid!
jeg har kjøpt to på Zalando.DE (finnes på NO og) som har vært veldig greie :)
 
Back
Topp