Inspirasjonstråd

Kjenner til den, har det på samme måte; resultatene kommer liksom ikke fort nok! :p
Hehe, skjønner at konkurranseinstinktet er på plass! :D Mamma har blitt skikkelig ivrig å gå etter at hun også har fått seg fitbit, og flere i familien har fitbit fra før, så det blir mye konkurranse når det gjelder skritt her også! :D Jeg foretrekker å være aktiv fremfor å spise sunt, så for min del er det synd at det er kostholdet som har mest å si!

Har du klart deg greit idag, selv om du ikke var helt fornøyd med resultatet?
Takk, det skal jeg gjøre! :)

Det er gøy å konkurrere :D

Njaaaa. Ble et par skåler is. Veldig dumt, for det var ikke så godt. Kunne ha spart meg de kaloriene.
 
Det er gøy å konkurrere :D

Njaaaa. Ble et par skåler is. Veldig dumt, for det var ikke så godt. Kunne ha spart meg de kaloriene.

Kanskje du husker på det neste gang du er tenkt å ta deg is da :)
Jeg kjenner at energinivået mitt begynner å dale veldig nå.. Og då hører jeg de har tatt frem litt potetgull i stua! Tror jeg holder meg unna stua til de er ferdig å spise det! Og krysser fingrene for samarbeidsvillige barn resten av dagen! :p
 
Kanskje du husker på det neste gang du er tenkt å ta deg is da :)
Jeg kjenner at energinivået mitt begynner å dale veldig nå.. Og då hører jeg de har tatt frem litt potetgull i stua! Tror jeg holder meg unna stua til de er ferdig å spise det! Og krysser fingrene for samarbeidsvillige barn resten av dagen! :p

Nei, jeg går i den fella støtt og stadig :hilarious:
Stå på, dette klarer du :D
 
Nei, jeg går i den fella støtt og stadig :hilarious:
Stå på, dette klarer du :D

Det er du ikke alene om, men etterhvert må man vel lære :D

Det ble en boks cola på meg til maten...men ellers har jeg klart meg uten noe sånt idag:) Bedre med litt usunt enn mye usunt i det minste!
 
Jeg måtte på butikk for å kjøpe brød i morges, så røk på en smell før frokost allerede.. får trøste meg med at det er lørdag, så må vi prøve å planlegge handling av mat bedre :p

Har dere det sånn at dere gjerne spiser litt ekstra på lørdager/en dag i uka, eller prøver dere å holde dete til et minimum hele tiden?
 
Jeg måtte på butikk for å kjøpe brød i morges, så røk på en smell før frokost allerede.. får trøste meg med at det er lørdag, så må vi prøve å planlegge handling av mat bedre :p

Har dere det sånn at dere gjerne spiser litt ekstra på lørdager/en dag i uka, eller prøver dere å holde dete til et minimum hele tiden?

Spiser mye mer i helgen. Veldig dumt, jeg lå bare jobbe med hodet på det punktet. Det er jo så mye vanskeligere å være flink i ukedagene når man har fått mye sukker i helgen.
 
Har dere det sånn at dere gjerne spiser litt ekstra på lørdager/en dag i uka, eller prøver dere å holde dete til et minimum hele tiden?
Jeg har egentlig lyst til å ha det sånn at jeg kan spise litt sjokolade eller whatever på en tirsdag, hvis jeg har lyst til det, men bare passe på at det ikke blir hver dag.

Har et håp om at hvis jeg klarer å spise ting når jeg har lyst på, istedet for når det er lov, så får jeg mindre lyst på :p
For hvis jeg nekter meg selv hele uken, så har jeg VELDIG lyst på til helgen.

Jeg har vært så sliten de siste dagene og tillatt meg litt kos. Innser nå at det er pga lavt jernlager gjennom TR, så må bli flinkere til å ta det noen dager før TR, til noen dager etter jeg er ferdig :p

Fikk fanden i meg i går kveld :hilarious:
Mangla 1600 skritt for å nå dagsmålet, så jeg tusla ut på en kjapp gåtur rett før kl 12 i natt :hilarious::hilarious:
 
Jeg har gått bananas i helgen. Helt fanatisk. Men jeg skulle i det minste få til 10 000 skritt hver dag denne uken. Jeg satt i sofaen og så på fitbiten at jeg hadde gått nesten 8000 skritt. Det skulle jeg klare før midnatt. Men plutselig så jeg at jeg allerede hadde klart kalorimålet mitt for dagen :eek: Jeg pleier å måtte gå over 12 000 skritt for å nå det målet, og nå hadde jeg 4000 mindre skritt og over målet. Jeg ser faktisk resultater fra treningen jeg har gjort i det siste :D Over 120 000 skritt denne uken. Mange turer, og 7 min treningsøkt hver dag. Dette funker :D
Men jeg har ikke planer om å gå for 20 000 skritt om dagen (klarte 4 dager over 20 000, 1 over 17 000 og de 2 siste over 10 000). Det viktigste er å fortsette treningen, samt å fortsette å jobbe med kostholdet :)
 
Jeg klarte meg ganske bra igår; drakk kun en cola (det var faktisk ikke godt, så det var helt bortkastet å drikke den), og så gikk jeg en fjelltur, og kom derfor opp i over 20000 skritt :)
Men idag spiste jeg nesten ei hel, stor sjokoladeplate (det var heller ikke særlig godt, så skulle jo bare stoppet :p) Jeg følte jeg trengte en liten pause, og for kun korte pauser pøser jeg på med usunt! Glemmer å lese det jeg skulle lese, før jeg spiser noe usunt!
Starter på nytt ifra nå! ;)
 
Jeg har egentlig lyst til å ha det sånn at jeg kan spise litt sjokolade eller whatever på en tirsdag, hvis jeg har lyst til det, men bare passe på at det ikke blir hver dag.

Har et håp om at hvis jeg klarer å spise ting når jeg har lyst på, istedet for når det er lov, så får jeg mindre lyst på :p
For hvis jeg nekter meg selv hele uken, så har jeg VELDIG lyst på til helgen.

Jeg har vært så sliten de siste dagene og tillatt meg litt kos. Innser nå at det er pga lavt jernlager gjennom TR, så må bli flinkere til å ta det noen dager før TR, til noen dager etter jeg er ferdig :p

Fikk fanden i meg i går kveld :hilarious:
Mangla 1600 skritt for å nå dagsmålet, så jeg tusla ut på en kjapp gåtur rett før kl 12 i natt :hilarious::hilarious:

Jeg tror ikke jeg heller klarer å holde meg unna usunt om jeg nekter meg det, men har litt lyst å ha en dag hvor jeg kan spise litt mer; eller kanskje det er best å ha et mål om å holde det til et minimum, så får det være Ok om jeg en sjelden gang spiser litt mer :)

Så bra at du klarer å se en sammenheng der, sånn at du kan prøve å gjøre noe med det i de periodene! :)

Imponerende at du kom deg ut på tur da! :D
 
Jeg har gått bananas i helgen. Helt fanatisk. Men jeg skulle i det minste få til 10 000 skritt hver dag denne uken. Jeg satt i sofaen og så på fitbiten at jeg hadde gått nesten 8000 skritt. Det skulle jeg klare før midnatt. Men plutselig så jeg at jeg allerede hadde klart kalorimålet mitt for dagen :eek: Jeg pleier å måtte gå over 12 000 skritt for å nå det målet, og nå hadde jeg 4000 mindre skritt og over målet. Jeg ser faktisk resultater fra treningen jeg har gjort i det siste :D Over 120 000 skritt denne uken. Mange turer, og 7 min treningsøkt hver dag. Dette funker :D
Men jeg har ikke planer om å gå for 20 000 skritt om dagen (klarte 4 dager over 20 000, 1 over 17 000 og de 2 siste over 10 000). Det viktigste er å fortsette treningen, samt å fortsette å jobbe med kostholdet :)

Så herlig at du merker resultater! Og imponert over at du har klart å gå så mye! :D jeg har vært sløv å gå i det siste, men igår kom jeg meg på en fjelltur; det var deilig! :)
 
Så herlig at du merker resultater! Og imponert over at du har klart å gå så mye! :D jeg har vært sløv å gå i det siste, men igår kom jeg meg på en fjelltur; det var deilig! :)

Konkurransemennesket i meg tvang meg ^^
Høres koselig ut med fjelltur. Hvor gikk du?
 
Konkurransemennesket i meg tvang meg ^^
Høres koselig ut med fjelltur. Hvor gikk du?

Hehe :D

På et fjell som heter fløya; veldig fin utsikt over byen! :) Her i Tromsø har det vært veldig populært å gå på fjellturer de siste årene, etter at noen dro igang «ti på topp»! Har dere noe sånn? Det varierer hvilke fjell som er med fra år til år, og så blir løypene godt merket :) Så registrerer man alle turene, og så får man premie om man har gått et gitt antall topper. Jeg har ikke vært med på arrangementet de siste årene, pga to svangerskap og deretter amming- og spedbarnstiden, men gått på noen av fjellturene når det passer. Håper jeg kommer meg på mange turer i sommer! :)
 
Hehe :D

På et fjell som heter fløya; veldig fin utsikt over byen! :) Her i Tromsø har det vært veldig populært å gå på fjellturer de siste årene, etter at noen dro igang «ti på topp»! Har dere noe sånn? Det varierer hvilke fjell som er med fra år til år, og så blir løypene godt merket :) Så registrerer man alle turene, og så får man premie om man har gått et gitt antall topper. Jeg har ikke vært med på arrangementet de siste årene, pga to svangerskap og deretter amming- og spedbarnstiden, men gått på noen av fjellturene når det passer. Håper jeg kommer meg på mange turer i sommer! :)

Har hørt om det, men aldri prøvd det selv. Høres kjempegøy ut :)
 
Hvor mange skritt og aktive minutter ligger dere på i uka?

Prøver å få til 10 000 hver dag. Hender seg jeg er veldig lat i helgene. Aktive minutter vet jeg ikke, jeg tenker ikke over det. Går nok turer til at jeg tror jeg er aktiv nok. Håper jeg :p
 
Hvor mange skritt og aktive minutter ligger dere på i uka?
Har aktivitetsmål på 150min i uka og 10 000 skritt dagen :)
Har lånt oss hund minst en ukes tid fremover, så tror ikke det skal bli så vanskelig å nå da :)
Større problem er at vi har kjørt bil i nesten 4 timer i dag, så jeg har bare rett over 4000 skritt :bag:
 
:grommitVeldig kjekt med lodden PT:grommit:hilarious:
Kom meg ut på 45min tur, løp korte strekninger (han tåler ikke masse løping), fikk huka inn 45 aktivitetsminutter og kom meg over 10 000 skritt kneika :D
 
Jeg fikk visst tak i godis jeg. Og uventet besøk hos mine foreldre, som alltid disker opp med kake. Så dette har vært en elendig dag for kostholdet. Og helga var ille den og. Så resten av uka vil handle om å begrense skaden. Nå kjenner jeg at jeg er litt delt. På den ene siden er jeg kjempemotivert for å bevege meg, og planlegger ruter jeg kan gå. På den andre siden så er jeg drittlei av meg selv om overvekten, og den følelsen av et steg fram og to tilbake er ikke akkurat fantastisk for selvfølelsen.
 
Back
Topp