Gravid igjen

Blomst_95

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarbarna 2020
Vil bare starte med å si at jeg vet ikke helt om jeg hører til her eller i før uke 12 men gi meg gjerne en vennlig beskjed dersom du føler denne passer bedre i før. ❤️

Jeg mistet i uke 13 ma, fosteret hadde nok vært dødt siden uke 9 men ikke noen tegn på det, fant ut på tul vi hadde bestilt.

Over til det jeg faktisk grubler på.. Jeg har i går og i dag fått svake streker og krysser fingrene for fremgang til i morgen, men er samtidig redd. Og lurer på hvordan jeg skal greie å senke skuldrene? Eller om jeg bare må godta å gå og lure de neste ukene eller hva, ja jeg er vell bare sykt redd. Tatt meg flere måneder å bli klar igjen.
Når jeg mistet ga legen min utrykk for at det ikke var noen grunn til mer oppfølging ved neste graviditet da jeg også har et friskt svangerskap bak meg. Men med både svangerskapsdepresjon og fødselsdepresjon med første så ja føler jeg at dette er noe som kan bidra til en negativt start igjen.

Helsesøster til min første ga utrykk for at man kunne be om henvisning til tul hos gynekolog?

Vet ikke helt hvor jeg vil med det her, men håper noen her skjønner følelsene mine og kanskje kan komme med gode ord og erfaringer ❤️
 
Hei. Så koselig å høre at du har fått positive tester :)
Jeg har ikke så mye å komme med, da jeg hadde angst i hele svangerskapet etter senaborten. Men det er ok å føle som du gjør. Det er en helt normal reaksjon på å miste, og hvordan man takler neste svangerskap er så individuelt. Prøv å gjør ting som gjør deg lykkelig. Det er lov å være litt egoist, ikke ha dårlig samvittighet for det ❤️
 
Først, gratulerer så masse med positive tester! Jeg mistet i en senabort nesten uke 22, og er nå gravid igjen uke 11+5. Jeg får en del hyppige sjekker da jeg mistet pga livmorhalssvikt, men fastlege og jordmor i kommunen har sagt at dersom angsten tar overhånd kan jeg få komme dit på kontroller og høre etter hjertelyd etc. Jeg fikk TUL i uke 8 og nå 11+1 (på sykehuset). Jeg er nervøs, og selv om ultralyden gir en noe beroligende effekt der og da, så tar det ikke lange tiden før tankene og redselen kommer tilbake. Og til en viss grad har jeg innfunnet meg med at det må jeg nok leve med. Men pga årsaken til senaborten så får jeg tett oppfølging, både i form av samtaler, lytte etter hjertelyd og etterhvert ultralyder. Jeg støtter det hun ovenfor her sier, gjør ting som gjør deg lykkelig og godt, uten å ha dårlig samvittighet. Man må virkelig gjøre de små ting som kan ha enorm betydning for den mentale helsen. Får du ikke henvisning til TUL så ville jeg betalt en privat for å få litt sjelefred, det vil nok være verdt prisen. Masse lykke til videre<3
 
Hei. Så koselig å høre at du har fått positive tester :)
Jeg har ikke så mye å komme med, da jeg hadde angst i hele svangerskapet etter senaborten. Men det er ok å føle som du gjør. Det er en helt normal reaksjon på å miste, og hvordan man takler neste svangerskap er så individuelt. Prøv å gjør ting som gjør deg lykkelig. Det er lov å være litt egoist, ikke ha dårlig samvittighet for det ❤️
Først, gratulerer så masse med positive tester! Jeg mistet i en senabort nesten uke 22, og er nå gravid igjen uke 11+5. Jeg får en del hyppige sjekker da jeg mistet pga livmorhalssvikt, men fastlege og jordmor i kommunen har sagt at dersom angsten tar overhånd kan jeg få komme dit på kontroller og høre etter hjertelyd etc. Jeg fikk TUL i uke 8 og nå 11+1 (på sykehuset). Jeg er nervøs, og selv om ultralyden gir en noe beroligende effekt der og da, så tar det ikke lange tiden før tankene og redselen kommer tilbake. Og til en viss grad har jeg innfunnet meg med at det må jeg nok leve med. Men pga årsaken til senaborten så får jeg tett oppfølging, både i form av samtaler, lytte etter hjertelyd og etterhvert ultralyder. Jeg støtter det hun ovenfor her sier, gjør ting som gjør deg lykkelig og godt, uten å ha dårlig samvittighet. Man må virkelig gjøre de små ting som kan ha enorm betydning for den mentale helsen. Får du ikke henvisning til TUL så ville jeg betalt en privat for å få litt sjelefred, det vil nok være verdt prisen. Masse lykke til videre<3

Tusen takk for gode ord ❤️ skal definitivt prøve å ta meg tid til ting som gjør godt.
Og ja må bli en tul uansett hvordan, men vet ikke når det er best heller?
Skal snakke med helsesøster/jordmor nå når vi skal på 2års kontroll den 19e, så får jeg litt støtte helt fra starten ❤️
 
Gratulerer med nytt svangerskap ❤️
Første jeg mistet var uke 13+noe og fosterstørrelse rundt uke 9, og jeg var nervevrak i neste svangerskap. Be om henvisning til gynekolog hos lege, jeg er helt sikker på t du kan få noen ultralyder frem til uke 12/13. Det kan hende jordmor på helsestasjonen kan henvise også.
Ellers synes jeg det hjalp å høre på lydbok eller annet som får tankene frem fra frykten.
Lykke til :)
 
Gratulerer med nytt svangerskap ❤️
Første jeg mistet var uke 13+noe og fosterstørrelse rundt uke 9, og jeg var nervevrak i neste svangerskap. Be om henvisning til gynekolog hos lege, jeg er helt sikker på t du kan få noen ultralyder frem til uke 12/13. Det kan hende jordmor på helsestasjonen kan henvise også.
Ellers synes jeg det hjalp å høre på lydbok eller annet som får tankene vekk fra frykten.
Lykke til :)
 
Gratulerer med nytt svangerskap ❤️
Første jeg mistet var uke 13+noe og fosterstørrelse rundt uke 9, og jeg var nervevrak i neste svangerskap. Be om henvisning til gynekolog hos lege, jeg er helt sikker på t du kan få noen ultralyder frem til uke 12/13. Det kan hende jordmor på helsestasjonen kan henvise også.
Ellers synes jeg det hjalp å høre på lydbok eller annet som får tankene frem fra frykten.
Lykke til :)

Tusen takk for gode råd ❤️ skal ringe lege/jordmor på tirsdag. Og håper jeg greier å senke skuldrene litt etterhvert.
Ja her sover jeg med YouTube om dagen, sovet 3/4t per natt siste uka :bag:
Tusen takk ❤️
 
Back
Topp