Skal dere på tidlig ultralyd?

Er passer 38, så jeg får TUL da jeg er gammel gravid. Men jeg vurderer allikevel å ta en TUL privat rundt uke 7/8 for å bestemme termin litt nøyaktigere. For så å bestille time til en NIPT test i Danmark. Ønsker ikke å vente til offentlig oppsatt time dersom den blir i uke 13/14.

Er det noen som vet om det er lang ventetid på time hos klinikkene i Danmark?
 
Last edited:
Satser på uke 11 - 12 slik at vi får sett at det står bra til før vi deler nyheten. Spørs bare om jeg greier å vente så lenge :rolleyes:
 
Jeg har ul maskin på jobb, og vi har akkurat fått en ny hvor det faktisk går an å se noe :D Men jeg lurer på om jeg skal høre med legen om henvisning til tul på sykehuset, da jeg tok pergo uten undersøkelse på forhånd :facepalm: Jeg er fullstendig klar over at det var veldig dumt av meg, jeg ble bare grepet av en smule utålmodighet og en god dose idioti... :p
 
Bestilt time den 17.juni. Da er jeg 7+3. Avbestiller hvis jeg får time fra henvisning rundt denne tiden, men da har jeg hverfall muligheten ❤️
 
Skal 1.juli, når jeg er 8+5, privat. Siden vi mistet sist, vil jeg har en tidligere kontroll. Skal ha en ny mellom uke 12 og 15 også.
 
Fått time den 20.juni privat :) er da ca 7+4
 
Last edited:
Blir TUL 19.6, 7+2, for å aldersbestemme den lille mer eksakt i forkant av nipt. Hadde ikke sett for meg før uke 12, men gikk til privat gyn for et par måneder siden for fertilitetssjekk og fikk dette anbefalt grunnet alder om jeg skulle bli gravid. Ser ut til at man får ul ved nipt også, så da blir det enda en noen uker etterpå :joyful:
 
Var først usikker på tidlig ul, men ringte for å sjekke om min private gynekolog hadde time ila sommeren - og hurra, det hadde hun. Det blir TUL på oss i juli, da er jeg nesten 11 uker på vei.
 
Legen min mener jeg får UL hver eller annenhver uke fra uke 6/7 og frem til uke 18. Om vi ikke får det så betaler vi for det selv og går til privat :happy:
 
Har bestilt time til ultralyd 24 juli :happy: er da 7 uker på vei. Håper på å se hjertelyd før vi drar på ferie!
 
Definitivt - med de andre ungene dro jeg i uke 12 på Majorstuaklinikken i Oslo, men nå har jeg fylt 38 og får derfor fosterdiagnostikk gjennom det offentlige. Ulempen med det er at den gjerne er ganske sent (ofte så sent som i uke 13 basert på hva venninnene mine har fått), så siden jeg begynner å trekke på årene vurderer jeg å dra til Gøteborg og ta NIPT i uke 10. Noen flere som tenker på å ta NIPT?

Ja :happy: har allerede booket tid ;)
 
Med forrige tok jeg rundt uke 9. Vi skulle på ferie og jeg trengte å få bekrefta at det var noe der inne. I sommer har vi ingen planer, så jeg ser det an litt. Hvis magefølelsen fortsetter å være god så tror jeg ikke at jeg gidder å bruke penger på privat ultralyd :p
 
Jeg har ul maskin på jobb, og vi har akkurat fått en ny hvor det faktisk går an å se noe :D Men jeg lurer på om jeg skal høre med legen om henvisning til tul på sykehuset, da jeg tok pergo uten undersøkelse på forhånd :facepalm: Jeg er fullstendig klar over at det var veldig dumt av meg, jeg ble bare grepet av en smule utålmodighet og en god dose idioti... :p
Hva er pergo?:)
 
Back
Topp