4 mnd, leggetid og når stå opp?

FintFerdig

Betatt av forumet
mini er strax 4 mnd. Legger henne ca kl 21, får pupp 2-3 ganger om natten. Våkner rundt kl 7-8,får bleie, pupp og ligger og pludrer litt. er da bare våken en kort stund før 1-2 timers soving igjen. Så da står vi opp ca 11.


Hvordan gjør dere det?
 
Veldig likt som her. Men vi legger kl.19 etter kveldsmat og stell. De får MME, så sover endel lenger om gangen. Får 1-2 flasker iløpet av natten. :)
 
Veldig likt som her. Legger seg mellom 21 og 22 ca.. våkner stort sett to ganger for pupp.. og morgen i 7-8 tiden :) dagsovingen er litt bingo, men har som regel minst en lang dupp iløpet av dagen. Noen ganger første noen ganger andre..
 
Legges mellom 18-19, ammes i søvn (bruker vel rundt en times tid på legging) og må innom i løpet av kvelden for litt mer sovepupp (altså puppen min er smokken hans) og så er det 2-3 amminger i løpet av natten, og står opp mellom 7-9 :) dagsoving på 30min om gangen hvis han ligger i vogn eller seng (uten meg) og da må han ha minst 4 hviler. Hvis jeg legger meg i sengen med han, kan han fint sove i halvannen til to timer (da med puppen i munnen som smokk) :p

Han tar forøvrig ingen smokk eller flaske, kun pupp som er tingen :dummy:
 
Legger seg 20, ammer kl 04 også står vi opp kl 07. Fullammer :)
 
Legger han klokken 19, han våkner for å ammes klokken 5 og så sover han videre til 7.30, da står vi opp. Tre hviler i løpet av dagen, to korte og en lenger.
 
Her legges de rundt 19.30

Hun sover ca 12 timer i strekk, mens han våkner klokken 03-04 og skal ha pupp/kos. Pappaen står opp med de rundt 06-07 og jeg sover til rundt 07-07.30

Delammer, de får mest mme.

På dagen er det null system med sovingen. Noen ganger sover de bare korte lurer, andre ganger sover de plutselig 2-3 timer i strekk. Ene sover godt i vognen, den andre våkner veldig fort i vogna.

Så hver dag er ulik, heldigvis sovner de fort, så må bare følge med når de blir trøtte.
 
Han legger seg rundt halv syv, var rundt halv seks seks når han var 4 mnd ( 5 nå), spiser hver tredje time natta gjennom, men nå de siste par kveldene har han sovet opp mot 7 timer før mat igjen, mistenker det er middagsglasset før legging som gjør det... han våkner i seks syv tiden men vi blir i senga til iallefall ni, gjerne ti!
 
Litt variert.
Legges mellom 7- 9 alt ettersom når han er trett. Da bader vi, og pupper til han sovner. Litt pludring og kosemose.
Han spiser mye om natten, er skikkelig nattespiser; Amming er ca 12,3,5 og 7/8 bare nibbler han for en liten smak. Da står vi opp. SÅ legger jeg han eller vi går tur eller besøk rundt 10-11 også sover han alt fra 30 min til 2 timer, avhenig av aktivitet. Vi er veldig mye ute.
Så han pleier å ha 1-3 lurer på dagtid. Igår når vi var bare hjemme og på tur i nabolaget så sov han faktisk 10-12, 16.30-19 og vi lah an rundt 22 :p
 
Legges 18.30-19 i sengen på eget rom etter kveldsstell, melk og nattasang. Sovner fornøyd på 5-20 min selv. Våkner 2-3 ganger for melk før vi står opp i 07-08 tiden. ❤️
 
Han legger seg rundt halv syv, var rundt halv seks seks når han var 4 mnd ( 5 nå), spiser hver tredje time natta gjennom, men nå de siste par kveldene har han sovet opp mot 7 timer før mat igjen, mistenker det er middagsglasset før legging som gjør det... han våkner i seks syv tiden men vi blir i senga til iallefall ni, gjerne ti!

Hva finner dere på i sengen så lenge? Hvordsn underholder du han?
 
Hva finner dere på i sengen så lenge? Hvordsn underholder du han?
Skal jeg tørre å si det? Hehe.... når vi er alene mens mannen er offshore så setter jeg på TV på soverommet på Disney Jr ;) han ligger ikke å stirrer på den men er mye musikk og lyder så han tror noen snakker med han, mens jeg egentlig ligger å halv sover ved siden av.
 
Skal jeg tørre å si det? Hehe.... når vi er alene mens mannen er offshore så setter jeg på TV på soverommet på Disney Jr ;) han ligger ikke å stirrer på den men er mye musikk og lyder så han tror noen snakker med han, mens jeg egentlig ligger å halv sover ved siden av.

Vet du, jeg tror vi alle gjør det best for barna, og om litt Disney jr på TV er det som skal til for at du får slappet av og hentet deg litt mer inn mens mannen er borte, så er babyen tjent med det :) Full av beundring og respekt for de som er alene med barn!
 
Back
Topp