Skal dere på tidlig ultralyd?

Uventa nummer 3

Bli kjent med forumet
Skal dere på tidlig ultralyd? eventuelt når?

Jeg har lyst til å dra i uke 8 eller 9 for å sjekke at alt er bra før ferie!
 
Jeg skal i uke 8 (7+2), men det er fordi jeg har blitt gravid med IVF :)
 
Definitivt - med de andre ungene dro jeg i uke 12 på Majorstuaklinikken i Oslo, men nå har jeg fylt 38 og får derfor fosterdiagnostikk gjennom det offentlige. Ulempen med det er at den gjerne er ganske sent (ofte så sent som i uke 13 basert på hva venninnene mine har fått), så siden jeg begynner å trekke på årene vurderer jeg å dra til Gøteborg og ta NIPT i uke 10. Noen flere som tenker på å ta NIPT?
 
Jepp! Sist var vi i uke 11 ca. Tenker ca rundt samme tidspunkt denne gangen også. Litt i forhold til når det passer med mannen sin turnus :)
 
Ja! Jeg får ekstra oppfølging dette svangerskapet, da vi måtte avbryte i uke 21 nå i februar. Har et veldig anstrengt forhold til ultralyd, siden vi fikk beskjed om alvorlige feil på OUL i uke 19/20 og er livredd for å få samme beskjed igjen.

Skal til legen neste uke for å bli henvist videre og håper å få undersøkelse rundt uke 7-8 og så ofte jeg vil etter det ❤️
 
3 februar ❤ Blir tett oppfulgt, skal gå på blodfortynnende tab og sprøyter pga lupus antikoalugant . Dette er min 6 graviditet men mitt andre barn.
 
Jeg tenker å bestille en tul enten i uke 9 eller 12, har ikke bestemt meg helt enda :) Var i uke 9 sist svangerskap, og det var fint å se at det faktisk var liv inni der, men ellers var det ikke så mye å se. Er nok mer «baby» å se ved 12 uker :)
 
Ja. Jeg har bedt om å bli henvist til TUL pga tidligere svangerskap med SA og BO :happy:
 
Jeg tenker å bestille en tul enten i uke 9 eller 12, har ikke bestemt meg helt enda :) Var i uke 9 sist svangerskap, og det var fint å se at det faktisk var liv inni der, men ellers var det ikke så mye å se. Er nok mer «baby» å se ved 12 uker :)

Men så virker det som tre måneder og ikke tre uker mellom uke 9 og 12 da :hilarious:
 
Har ikke bestemt meg enda. Forrige svangerskap var jeg i uke 7-8. Er ikke nervøs eller redd for at noe skal gå galt denne gangen. Veldig avslappet egentlig. Vurderer i uke 12. Lenge å vente til OUL:D Samtidig er den vel bare sånn 5 uker etter uke 12.
 
Jeg tenker nok at det blir tul i uke 9, like før jeg reiser på ferie sammen med familien på mamma sin side. Planen er å fortelle resten av familien da om alt står bra til. :D
 
Men så virker det som tre måneder og ikke tre uker mellom uke 9 og 12 da :hilarious:
Ja, det er akkurat derfor vi bestilte i uke 9 sist :laughing002 Kanskje vi bare går to ganger :wacky:
 
Har tenkt å bestille tidlig ultralyd etterhvert, men usikker på hvilken uke. Kanskje 12 :)

Nå har tilfeldighetene seg sånn at jeg skal inn på en GU ultralyd pga noe med hormonnivåene. Dette var allerede satt opp før jeg ble gravid, og timen er når jeg er i uke 7. Burde jeg ringe de først? Regner med de bare sjekker det de skal sjekke, men får vel muligens tatt en kikk på fosteret og kanskje sett hjerteslag, hvis alt går bra. Hva hadde dere gjort/spurt om?
 
Vi har bestilt ultralyd til ca uke 8. Drar på ferie uka etter så vil gjerne vite at alt er som det skal før vi reiser. Greier å slappe av litt mer når vi vet hvordan det står til.

Forrige gang hadde vi i uke 12. Synes det var veldig fin opplevelse også.
 
Jeg skal på Ul i uke 7+? pga habituell abort. Jeg må kun betale egenandel hos min gynokolog. Har har tidlig ul i alle svangerskapene og hadde aldri klart å vente til ordinær ul
 
Definitivt - med de andre ungene dro jeg i uke 12 på Majorstuaklinikken i Oslo, men nå har jeg fylt 38 og får derfor fosterdiagnostikk gjennom det offentlige. Ulempen med det er at den gjerne er ganske sent (ofte så sent som i uke 13 basert på hva venninnene mine har fått), så siden jeg begynner å trekke på årene vurderer jeg å dra til Gøteborg og ta NIPT i uke 10. Noen flere som tenker på å ta NIPT?

Dr Trolle :Heartred Skal på tul for å fastsette mer nøyaktig hvor langt jeg er på vei etterhvert, nettopp grunnet nipt. Jeg er bare måneder unna 38 ved termin og må dekke det selv.
 
Og med blødning i uke 12 I begge tidligere svangerskap ender jeg vel opp med ultralyd da også...
 
Back
Topp