Mage til besvær

Krepsen1983

Forelsket i forumet
Er bare 7+6 idag (troooooor jeg). Begynner å slite med å gjemme magen, den har ikke vokst så mye, mest oppblåst, men jeg klarer ikke «holde den inne»...bruker vide klær, men idag følte jeg det som om den vistes på jobb uansett hvordan jeg prøvde å gjemme den:hungover: har jo ikke planer om å dele nyheten for om enda noen uker...hvordan skal det bli mulig:confused005
Har allerede flyttet inn i behagelige bukser og lagt jeans godt på plass i klesskapet...hva blir neste steg:wtf:

Hvis noen spør så er det jo bare si at du er mye oppblåst om dagen :D ( du sier bare ikke hvorfor)
Er det jeg har sagt iallefall om jeg ikke klarer holde magen inne og jeg føler det synes :happy:

Jeg er 11+2, og har gått i gravidklær i over 1 uke nå. Byttet ut jeans med tights og lang genser veldig tidlig. Ser vel ut som "normale" folk gjør i 4-5 mnd

Ikke snakk om mageproblemer! Jeg sliter virkelig med tarmfunksjonen. Blokkasje over en dag +gass kan virkelig sette nye rekorder for magemål. Bare å klage over gass og evt forstoppelse så er det nok ingen som ønsker å spørre og grave for mye...

Jeg merker også at fordøyelsen er annerledes, blir raskere mett og hvis jeg da har spist litt for mye må jeg akutt på do med skikkelig mageknip rett etterpå. Litt slitsomt hvis jeg ikke er hjemme eller skal ut på nei.

Ha! Sånn er det vel med mange av oss her, forstår jeg. Sliter veldig med dette selv! Hvorfor var det ingen som fortalte oss om dette i forkant? Har hørt masse om å være kvalm og ryggproblemer og annet, men hørte null og nada om oppblåst som en ballong og forstoppelse i ukesvis/månedsvis. Lurer veldig på om denne forstoppelsen noen gang vil gi seg, eller om det blir sånn hele graviditeten. Skikkelig ubehagelig, og nesten helt umulig å skjule magen!

Jeg jobber på et sted med dresskode og går vanligvis i skjørt og dressjakke, har ikke sjangs å komme med inn i det vanlige arbeidstøyet mitt nå. Og aner ikke helt hva jeg skal gjøre, for jeg hadde ikke så lyst til å annonsere dette på jobb riktig ennå. Sålangt har jeg bare blitt mer casual på jobb og håpet at ingen vil bry seg. Men jeg syns. Magen syns. Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med saken.

Denne uken har mage min begynt å synes også! Det er litt merkelig, er jo bare 8+5, men nå kan den ikke skjules så godt lenger. Forrige uke hadde jeg bare sånn slapp, oppblåst mage. Rart! Litt gøy også da, å endelig ha et annet «bevis» enn bare kvalmen og den forferdelige trøttheten Vi venter med å fortelle det til vi får svar på nipt-testen. Skal ta den i uke 10, og får svaret uken etter.

Denne uken har mage min begynt å synes også! Det er litt merkelig, er jo bare 8+5, men nå kan den ikke skjules så godt lenger. Forrige uke hadde jeg bare sånn slapp, oppblåst mage. Rart! Litt gøy også da, å endelig ha et annet «bevis» enn bare kvalmen og den forferdelige trøttheten Vi venter med å fortelle det til vi får svar på nipt-testen. Skal ta den i uke 10, og får svaret uken etter.
Hva er nipt-test? :)

Med nr. 1 begynte jeg å få litt mage da jeg var ca. 3 mnd på vei, klarte enkelt å skjule det til 4. måned. Men nå, med nr. 2, har magen allerede kommet! Er i uke 10+2 :help Det ser ut som jeg har spist sykt mye mat og lagt på meg en del. Alt av bukser sitter stramt og jeg sliter allerede med å skjule magen. Vi vil vente til etter uke 12 med å fortelle det til nærmeste familie og vil gjerne holde det skjult til alle andre til kanskje 4. måned.

Kan magen komme så tidlig som i uke 10? Hva tror dere? Jeg har nok kost meg litt ekstra etter at jeg ble gravid, men jeg har passet på å trene litt også.

Skal prøve å trappe opp treninga, spise sunt og ikke skeie ut for ofte. Sist gikk jeg opp over 20 kg. Det vil jeg gjerne unngå denne gangen.

Jeg er i uke 10.har ikke gått opp enda, men kan ikke se tærne når jeg står oppreist. Tydelig kul når jeg ligger og. Mamma var likedan med meg :p så jeg kan få en festlig sommer som "høygravid" i månedsvis (hun så fødeklar ut fra 5. mnd)

At
Med nr. 1 begynte jeg å få litt mage da jeg var ca. 3 mnd på vei, klarte enkelt å skjule det til 4. måned. Men nå, med nr. 2, har magen allerede kommet! Er i uke 10+2 :help Det ser ut som jeg har spist sykt mye mat og lagt på meg en del. Alt av bukser sitter stramt og jeg sliter allerede med å skjule magen. Vi vil vente til etter uke 12 med å fortelle det til nærmeste familie og vil gjerne holde det skjult til alle andre til kanskje 4. måned.

Kan magen komme så tidlig som i uke 10? Hva tror dere? Jeg har nok kost meg litt ekstra etter at jeg ble gravid, men jeg har passet på å trene litt også.

Skal prøve å trappe opp treninga, spise sunt og ikke skeie ut for ofte. Sist gikk jeg opp over 20 kg. Det vil jeg gjerne unngå denne gangen.
Ja, magen kan definitivt komme så tidlig. Vi er flere som allerede har mage. Hos meg begynte den å vises i uke 8 allerede. Og nå i uke 11+3 kan jeg ikke skjule den i det hele tatt. Vises når jeg ligger også :hilarious:

At

Ja, magen kan definitivt komme så tidlig. Vi er flere som allerede har mage. Hos meg begynte den å vises i uke 8 allerede. Og nå i uke 11+3 kan jeg ikke skjule den i det hele tatt. Vises når jeg ligger også :hilarious:

Godt å høre at jeg ikke er den eneste! Må gå til innkjøp av store, chunky gensere :happy090

Jeg er i uke 10.har ikke gått opp enda, men kan ikke se tærne når jeg står oppreist. Tydelig kul når jeg ligger og. Mamma var likedan med meg :p så jeg kan få en festlig sommer som "høygravid" i månedsvis (hun så fødeklar ut fra 5. mnd)

Oii! Da kan det bli en festlig sommet ja. Vi får håpe det blir en kald sommer ihvertfall

Oii! Da kan det bli en festlig sommet ja. Vi får håpe det blir en kald sommer ihvertfall
Jeg bor i Tyskland. Det skal visstnok bli like varmt som i fjor her :( Dvs tørke og varme fra juni og ut august

Skulle sett meg da bunaden skulle på:hilarious: eller skjorta var verst - satt som et pølseskinn over brystene og magen...heldigvis er bunad et plagg man gjerne ser større ut i uansett...men det var GODT å få den av og komme seg i joggebuksa igjen:gen014

Jeg går bare i smale jeans til vanlig og jeg får de på, men får jo omtrent ikke puste og gjør at jeg må tisse mye oftere. Kjøpte meg et par preggojeans i går, men syntes glidelåsen var så lav og ikke minst kort så jeg er redd de på jobben som har gått i slike selv vil se det med en gang. Så tror den blir liggende et par uker til slik at jeg er klar for å fortelle om noen finner det ut ;) Får heller sprette knappen under lange gensere :rolleyes:

Endelig en fordel å være tjukk :) jeg kjenner magen selv når jeg ligger, men er ingen som kommer til å tro jeg er gravid før om mange måneder, og hvertfall ingen som kommer til å spørre hehe

Endelig en fordel å være tjukk :) jeg kjenner magen selv når jeg ligger, men er ingen som kommer til å tro jeg er gravid før om mange måneder, og hvertfall ingen som kommer til å spørre hehe

Samme her. :hilarious:

Jeg har ikke turt å veie meg på noen uker. Redd for tallet på vekta. Ut fra magestørrelse er det flere kg i pluss. :bag:

Samme her. :hilarious:

Jeg har ikke turt å veie meg på noen uker. Redd for tallet på vekta. Ut fra magestørrelse er det flere kg i pluss. :bag:
Mange størrelsen min er enorm, men bare opp 600 gram nå, så det trenger ikke å være så ille

Back
Topp