Vektoppgang

Trulte_86

Flørter med forumet
Woæææh, var på vekta imorgest å ble litt overraska over resultatet, er 20+1 og har gått opp 6kg (fra opprinnelig vekt) allerede! :bag: Hadde hyperemesis i starten, og da den gikk over gikk jeg litt amok i matveien kan man si :angelic: Så disse kg har kommet bare siste ukene, huffameg.. hvordan ligger dere an?
 
6 kg er ikke så galt.
Jeg ligger på 12+kg. er 22 uker på vei. har sluttet å veie meg så ofte nå. blir deprimert. spiser gjennomsnitt sunt men er veldig sulten. så må spise mye grønsaker. fikk også vann i beina. men det gikk over når jeg innførte på null sukker(utenom lørdag) og beveger meg minimum 30 min om dagen(liten tur, rake i hagen eks)
 
Jeg er 24+6 idag og igår det var sv.kontroll,11kg opp.:bored: Men legen sa at kroppen sier hva kroppen trenger så så langt jeg spiser sunt det er ok :)
 
Last edited:
22+5, veide meg i går og hadde gått opp 6,5kg. Spiser sunt, men unner meg også litt godt i tillegg (sikkert ikke det smarteste, men så lenge man aktiv bør det vel gå greit ).
 
20+5 her og opp minst 6 kg. Jeg vet jeg har skeia litt vel mye ut, så jeg må virkelig skjerpe meg. Dette går MYE fortere enn sist gang, og da slet jeg sånn med å få av meg kiloene igjen :bag:
 
Jeg er usikker på hvor mye jeg har gått opp, for ca. to uker siden var det 2 kg, nå kanksje 3-4 kg og er 24+1 på vei i dag. Jeg er egentlig ikke så opptatt av vekta jeg går opp, så lenge fosteret har det bra. For meg ser det ut som jeg bare har lagt på meg på magen fordi den ene boks mi er fremdeles for stor over rumpa og lår. De siste dagene synes jeg mageb den ser kjempe stor ut. Jeg blir litt bekymret for det, for min mor fikk ekstremt kjempe stor mage. Det vil jeg ikke ha for det blir veldig tungt om alt skal legge seg et sted og ikke litt andre steder. Ryggen vil bli veldig sliten og jeg kommer til å se grusom ut om ikke jeg får mye mer på resten av kroppen. Jeg er i utgangspunktet ganske tynn. Dessverre er det lite jeg får gjort noe med, kropper er ulike og reagerer ulikt på graviditet.
 
Opp ca 5 her, i uke 21..håper jeg kan roe ned spisingen litt. Nå er jeg i hvertfall tilbake i en mer aktiv jobb og det kan hjelpe litt:)
 
23+4 og opp nesten 3 kg.
Spiser helt som vanlig, i starten spiste jeg egentlig mer.. måtte ha mat hele tiden :p
Så skjønner egentlig ikke den helt.
Tror det har litt å si hva man var før, var 84 kg (175høy)
Tror ikke jeg kommer til å legge på meg like mye som de andre gangene..
 
17+6 ned ca 9 kg.
Var slik i forrige svangerskap også, gikk ned 5 og holdt meg der til uke 23 eller noe, hvor jeg var på startvekt igjen
 
22+4, har gått opp 6 kilo. I uke 17 hadde jeg gått opp bare 3 kilo men så har jeg gått opp ytterligere 3 kilo nå på en måned. Burde ikke legge på meg noe mer, men håper i allefall at økningen videre ikke blir så stor.
 
21 uker og opp ca 5 kg. Etter matlysten kom tilbake har jeg igrunn spist mye uten å tenke meg om.. burde nok begynne å passe litt mer på. Ikke fordi jeg ikle vil opp i vekt, men fordi jeg bør spise sunnere :)
 
Back
Topp