Skolesekk til førsteklassing.

Lykkeliten

Glad i forumet
Hva tenker dere.. Kjøpe sekk til inn-skolingsdagene eller ta det i sommerferien..?
Hadde tenkt til sommerferien, men hørte at foreldre har kjøpt inn til innskolingsdagene.
 
vi har kjøpt i ferien og latt dem bruke banehagesekken på innskolingen i mai, sånn at sekken vr ny i august. Eldste brukte faktisk ikke skolesekken før første skoledag, han hadde tursekken fra bhg de to ukene på sfo fra skolen startet, men mellomste tror jeg brukte sekken fra 1.8

Minstemor får nok heller ikke skolesekk til innskolingen når den tid kommer.
 
Hvilken sekk anbefales til en førsteklassing? Tenk at lille gutten min begynner på skolen om 3 mnd:Heartblue
 
Kjøpte i ferien. Gjør det samme i år til mellomste.
Eldste har Beckmann (hadde det som forrige også), og regner med at det blir samme til mellomste. (hvis den sitter fint på ham, selvfølgelig.)
 
Vi kjøpte tilfeldigvis en av fjorårets modeller til halv pris for noen måneder siden. :) Så her blir de tatt i bruk på førskoledagene i juni.
 
Her får de sekk fra trygg trafikk, oransje sekker sånn at bilister vet at her er det små barn i trafikkbildet. Veldig kjekt.

Ellers har vi kjøpt sekk i ferien til de skal i 2.klasse. De vokser jo, og kroppen endres, og den sekken som passa i mai passer nødvendigvis ikke like godt i august.

Frøkna her må få i sommer, hun skal opp i 2.
 
Vi kjøprte sekk i går. Men den blir nok ikke med på skolen før i august.
Vi kjøpte Beckmann.
 
Her får de gratis skolesekk. Veldig kjekt, en ser lett hvem som går i første klasse. Det er jo særlig greit i starten når de går alene til skolen om det er bilveier på skoleveien :)
 
Mine har fått førsteklassesekk sponset av Fylkeskommunen og Trygg Trafikk på førskoledagen. De fikk velge ny sekk i andre klasse. Da fikk de Beckmann.
 
Her får de sekk fra trygg trafikk, oransje sekker sånn at bilister vet at her er det små barn i trafikkbildet. Veldig kjekt.

Ellers har vi kjøpt sekk i ferien til de skal i 2.klasse. De vokser jo, og kroppen endres, og den sekken som passa i mai passer nødvendigvis ikke like godt i august.

Frøkna her må få i sommer, hun skal opp i 2.
Det bruker unga i 1.klasse her også:) Hent tipp topp:)
 
Det bruker unga i 1.klasse her også:) Hent tipp topp:)
Ja helt genialt så lenge de passer.

Da eldste (som nå er 10) begynte på skolen, så måtte han få ny sekk ganske fort.
Den oransje var for liten i halsen, de selene var for trange rett og slett, så han fikk røde striper på halsen... Var knapt et par mm mellom selene oppe ved nakken...Var liksom ikke plass til nakken mellom o_OÅrets modeller har derimot mer avstand og passer helt fint
 
Vi skal kjøpe beckman i morgen etter første besøk dag på skolen. Bor i lite sentrum og handler her for å ha butikker, men blir fort utsolgt. Hu kommer til å bruke sekken fra bhg frem til skolestart uansett. Vi har skolesekk i bhg også siden hu var 3.5 pr ved bhg start, men den har fått litt juling på den tiden.
 
Tursekk holder her i mai :) Vi hadde kjøpt sekk, men bare fordi vi var ute å se på og hun fannt den hun “måtte” ha :) Den var forrige års modell og derfor på tilbud ;) greit med meg
 
Back
Topp