Eier dere eller leier dere?

Vi leier og er fornøyd med det. Har ikke mulighet til å kjøpe, men kanskje om noen år.
 
Leier enebolig og trives med det enn så lenge. Håper selvsagt å kjøpe selv, men det blir noen år til vi får spart opp nok egenkapital.
 
Vi eier enebolig.

Jeg har kun leid i studietiden. Kjøpte leilighet alene når jeg var ferdig med studier og hadde fått fast jobb. Jeg solgte leiligheten når vi flyttet sammen. Mannen eide også egen bolig før vi ble sammen. Veldig fornøyd med at vi begge kom inn på boligmarkedet før den strenge grensen om egenkapital etc. Vi kunne selge hvert vårt med fortjeneste og bor nå fint nok for oss, med huslån, i egen bolig.
 
Eier enebolig :)
 
Eier. Leide i mange år, og det var ikke noe særlig.
 
Eier. Leide i mange år, og det var ikke noe særlig.
 
Eier en enebolig og en leilighet vi holder på å selge :)
 
Eier dere eget hus eller leier dere? :)

Vi leier. Drømmen er å få seg eget hus om noen år da div gjeld er nedbetalt :)

I såfall dere leier, trives dere med det?
Kjenner drømmen om hus blir bare større for hvert år :p
Eier, kjøpte hus sammen i 2015 etter 7år som leiere sammen :)
Vi valgte å flytte på oss og fikk en ganske stor og fin enebolig for en god pris.

Var møkklei av å leie og useriøse utleiere da vi endelig fikk kjøpt vårt eget. Det medførerer jo en del ekstra ansvar, allikevel ville jeg aldri gått tilbake til å leie slik markedet er i dag...
 
Eier, kjøpte hus sammen i 2015 etter 7år som leiere sammen :)
Vi valgte å flytte på oss og fikk en ganske stor og fin enebolig for en god pris.

Var møkklei av å leie og useriøse utleiere da vi endelig fikk kjøpt vårt eget. Det medførerer jo en del ekstra ansvar, allikevel ville jeg aldri gått tilbake til å leie slik markedet er i dag...

Ja, når dem som leier ut begynner/er useriøse da er det ikke noe særlig..
Har heldigvis ikke dette problemet vi da :) når det er et godt bekjentskap vi leier hos.

Men skal bli godt den dagen vi får oss noe virkelig eget! Som du selv skriver ja, det er ekstra ansvar. Men uansett godt å ha et hus for seg ''selv'' å gjøre hva man vil :)
 
Leier enebolig og trives med det enn så lenge. Håper selvsagt å kjøpe selv, men det blir noen år til vi får spart opp nok egenkapital.

Ja, den egenkapitalen tar knekken på mange desverre.
Så blir noen år til her også før egenkapitalen er på plass igrunn..
 
Ja, når dem som leier ut begynner/er useriøse da er det ikke noe særlig..
Har heldigvis ikke dette problemet vi da :) når det er et godt bekjentskap vi leier hos.

Men skal bli godt den dagen vi får oss noe virkelig eget! Som du selv skriver ja, det er ekstra ansvar. Men uansett godt å ha et hus for seg ''selv'' å gjøre hva man vil :)
Bare det å kunne male enn vegg uten å måtte spørre, kun stå til ansvar for seg selv, det er digg :D
Vi har hatt kranglete utleiere, utleiere som kom med nye regler, oppdaget at utleier hadde vært i leiligheten mens vi var borte uten å si ifra.
Da blir det slitsomt å leie..

Men så kommer det nye dilemmaet med å spare opp til all oppussing man ønsker seg :p
 
Back
Topp