Dåp eller namnefest?

M

Moderator Marte

Guest
...eller kanskje ingen av delane?
Kva planlegger dokker?
:)
 
Vi skal ha dåp, mest fordi det er viktig for svigerfamilien. Og det ble en veldig fin dag når vi hadde det for eldste :) det viktigste er at vi får samlet mye familie til en koselig dag :D
 
Her blir det dåp :)
 
Usikkert her enda. Jeg heller mot dåp, mens samboer ønsker nok navnefest. Vi får se, feiring blir det nok uansett :)
 
Vi skal ha knesetting, syns det høres litt mer spennende ut enn navnefest ;D hadde dåp med nr 1, pga barnefar syntes det var fin tradisjon. men mann min/far til nr 2 er like lite kristen som meg, så da velger vi noe annet :)
 
Vi skal samle familien og ha ei markering privat. Vi kalte det namnefest for storesøster så gjer nok det denne gongen også. Vi tenker at ungene skal få bestemme kva religion dei eventuelt vil tilhøyre når dei blir gamle nok til å bestemme det sjølv.
 
Blir dåp her. Førstemann er døpt så tenker det er greit. Er mest for tradisjon. Min bestemor har en dåpskjole som alle barnebarn og oldebarn er døpt i og brodert navnet inni. Så tenker jeg det er lettere å melde seg ut av kirka når den tid kommer enn å måtte døpe seg dø ungdom hvis han skulle ønske det. Koselig å få samlet familien uansett hva man kaller det :)
 
Her blir det navnfest :)
 
Navnefest:) føler det blir feil for oss med dåp selv om vi er døpt selv, for praktiserer ikke kristendom.
 
Her blir det ingen av delene. Minien skal få lov til å bestemme selv hva han vil når han blir eldre :)
 
Her blir det ingen av delene. Minien skal få lov til å bestemme selv hva han vil når han blir eldre :)
Det er det vi også tenker. Skal berre samle familien til ei privat feiring, og kaller det for namnefest. Synes det et fint å ha ei markering sjølv om det ikkje er noko som er knytt til religion eller livssyn.
 
Back
Topp