Keto-dagboka

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Oppsummering:

Startvekt: 105 kg
Uke 1: 101 kg
Uke 2: 99,8 kg
Uke 3: 98,5 kg
Uke 4-5: 98,7 (påske, derfor 2 uker)
Uke 6: 98 kg
Uke 7: 98,3 kg
Uke 8: 98 kg
Uke 9: 98,3 kg
Uke 10: 97,7 kg
Uke 11: 96,6 kg
Uke 12: 96,9 kg
Uke 13: 96,9 kg

Totalt ned 8,1 kg

———————————————-


Slankekrigen, lavkalori, trening, vegetarisk kost osv.... Joda, vel og bra alt sammen, men jeg går alltid opp igjen :oops:
Ned 4 kg på en måned med god innsats, og opp alt sammen med en gang jeg tar et kakestykke i en bursdag. DET er demotiverende det! :banghead: Men sånn har jeg holdt på i en liten evighet nå, så da må noe gjøres!!

Dermed har jeg gått all-in og valgt lavkarbo, og jeg kjører nå i starten den hardeste formen; keto.

Jeg startet på lørdag, for to dager siden og vekta viser nå -2,5 :D
Dette er bare starten, jeg vil gjerne ned 30 kg.

Jeg er i ketose nå og kjenner sulten har forsvunnet. Endelig, for de første dagene var grusomme :arghh: virkelig!
 
Last edited:
Det er mye god mat på Keto altså, men savner litt brød og pasta. Men blir lettere for hver dag nå :)

Dagens lunsj var babyleaf salat, spirer, egg, fetaost, fet rømmedressing, cherrytomat, agurk og avokado. Nam!
 
Følger deg jeg :)

Du trenger ikke svare, men har du PCOS?

Kjente meg veldig igjen i det med kakestykket.

Har selv PCOS og føler nesten jeg legger på meg bare ved å være i ett rom der de spist sjokolade.

Holder på med vekta jeg og. Spiser ikke lavkarbo da, men har klart å miste 6,5 kg siden januar.

Har kuttet det meste av raske karbohydrater.

Uansett heier på deg jeg
 
Følger deg jeg :)

Du trenger ikke svare, men har du PCOS?

Kjente meg veldig igjen i det med kakestykket.

Har selv PCOS og føler nesten jeg legger på meg bare ved å være i ett rom der de spist sjokolade.

Holder på med vekta jeg og. Spiser ikke lavkarbo da, men har klart å miste 6,5 kg siden januar.

Har kuttet det meste av raske karbohydrater.

Uansett heier på deg jeg

Så flink du har vært! :D Det er jaggu ikke lett når kroppen jobber imot..

Ikke noe PCOS her heldigvis, men noe hormonelt har det vært, for det tok laaang tid å få til barn.
Noen ganger kjentes det som jeg la på meg bare jeg gikk forbi et bakeri :hilarious:

Å kutte raske carbs er veldig lurt! Bare det kommer man langt med! Stå på! :D
 
Dag 5 på KETO:

Når man er i ketose begynner vektnegangen å gå virkelig fort. Testen i dag viser dypere ketose, så det er bra :)
2FE54E20-5AB2-4D38-A1B9-2507482294EC.jpeg

Forøvrig er jeg nå ned 3,4 kg :D
 
En uke på Keto og 4 kg lettere :D

Til helgen har jeg laget Ketovennlig sitronfromasj. Nam nam! :hungry:
 
Middag på keto-vis :)
04EA0536-CB08-4911-9D75-0C30DD987617.jpeg
 
Dag 9 på Keto:

Nå har veltnedgangen begynt å bremse litt, og det er greit, for jeg hadde virkelig ikke tenkt å gå ned 4 kg hver uke fremover :woot:

Målet er 1 kg per uke og videre kvitt sukkerbehov.

Om jeg kan få så digge måltider som dette hver dag, så har jeg ingen problemer med kuren heller :D

C10BABAA-5732-42AC-ABF8-6B32A297A625.jpeg
 
Dag 12 på Keto

Snart på tide å kutte ut å telle dager, for dette blir nok en langvarig livsstilsendring og ingen kur.

Jeg kjenner ikke lengre sult:) Blodsukkeret er dønn stabilt når kroppen ikke får karbohydrater og dermed er jeg verken sulten eller fysen.
Unntaket var i går da mensen kom, da var jeg sulten for første gang siden starten.

Uten sult har jeg lagt inn daglig tidligfaste. Det vil si at jeg ikke spiser noe mellom 19 på kvelden og kl 11 dagen etter. Jeg tar kun en skuddsikker te (kaffe for de som drikker sånt). Det er en fettfull kopp te til frokost. Høres motbydelig ut, men er i grunnen litt godt ;)
Fasten skal visst hjelpe kroppen til enda bedre ketose. Gjenstår å se :)

Vekten har, med mensen på gang, stått litt stille. Eller, gått saktere nedover er riktigere å si.
Håper det tar seg opp igjen så snart tanta drar sin vei.

2 dager til veiing.
 
Veiedag:

- 1,2 kg siden sist uke
- 5,2 kg totalt

:D
 
Nå må jeg ha en juksedag snart kjenner jeg. Planen var å innføre en dag i uken der karbohydrater er lov så snart de første to ukene var overstått.
Vel, jeg er over kneika og ser for meg at jeg skal jukse litt på torsdag eller fredag :rolleyes:
 
I går var det veiing igjen.
Ned 400 gram siden sist uke og totalt 5,6 kg.
3 uker på keto, 3 uker sukkerfri :D

Slenger ved bilde av dagens keto-lunsj.
Hjemmelaget pesto med chiafrø oppi, mozarella og grønt med en dæsj balsamico :hungry:

5F2CAC2E-3402-4EBB-9EFA-E1407363432A.jpeg
 
Veiedag og ned 900 gram fra forrige fredag :)
Det er jeg godt fornøyd med.
Totalt ned 6,5 kg :)

Neste uke tar jeg påskeferie, og da blir det ingen veiing.
 
5 dager ut av ketose og jeg aner ikke hva det har gjort med vekten for jeg er på fjellet og får ikke veid meg :bag:
Det har vært snop, pizza og annet høykarbo men i dag kjører jeg på med ketogent kosthold igjen.
Frokosten ble en klassiker: egg, bacon og avocado :D

39F1393C-D403-4264-9669-78E982B2A4D3.jpeg
 
Over påske gikk jeg opp 2,4 kg. Disse gikk greit av forrige uke og og kun 200 gram var igjen ved veiing sist fredag. Kjekt med ketose, for da kan man reparere raskt etter en utskeielse ;)

I morgen er det ny veiing og jeg tror det ser greit ut og at det ligger an til en halv kg ned sånn ca.

Jeg er bittelitt matlei nå og savner særlig bønner, linser, rotgrønnsaker og havre. Men fyser ikke på noe spesielt heldigvis.
Familien spiste masse god kake i går mens jeg tok meg et glass Pepsimax og observerte, og det gjorde ingenting! :D Før kunne jeg aldri bare sett på at andre spiste kake, så seier for meg :D
 
Trodde bønner og linser og slikt var ok på lavcarb?

Flink du har vært med å komme ned igjen etter påske :hello2
 
Trodde bønner og linser og slikt var ok på lavcarb?

Flink du har vært med å komme ned igjen etter påske :hello2

Bønner er ca 60% carb, så de er veldig fy :p Mens linser er ca 20%, så de er sikkert ok på vanlig lavkarbo, men ikke i et ketogent kosthold dessverre... Bare 100 g linser hadde sprukket hele dagsbudsjettet mitt ift carbs ;)

Takk :) Nå håper jeg bare det fortsetter i den samme retningen :)
 
Fredag og ny veiing. Ned 700 gram fra sist fredag :) Da forsvant jaggu de siste 200 grammene fra påsken pluss en halv kilo til. Totalt ned 7 kg siden 16. mars nå :D
 
Back
Topp