Forskjell på svangerskap med, jente og gutt?

Mammavonnis

Flørter med forumet
Januarlykke 2020
Hos meg har svangerskapet, vært veldig ulike... Når jeg gikk gravid, med guttene så var jeg frisk og rask hele, svangerskapet... Å fikk skikkelig cravings på sunne ting... Når jeg gikk med dattera mi var jeg dårlig fra jeg fant ut at jeg var gravid fra uke 3-4,fikk vel, så å si alt som var av plager...kvalme,sure oppstøe, ekstremt trøtt og sliten, bekkenløsning fra 11 uker og 100%sykemeldg fra jobb...

Noen andre med erfaringer de har lyst å dele? Magefølelsen min sier meg at det er jente i magen, men aner ikke.. Fikk tidlig magefølelse på, det sist også lenge før OUL, og den, stemte.
 
Jeg er spent sjøl. Har vært mer uggen/uvel til nå i svangerskapet enn jeg var i de to første til sammen (det vil ikke si jeg er så fryktelig dårlig nå, jeg var bare uforskamma heldig de to første gangene). Har også mer kviser, sure oppstøt allerede og er var for lukter. To forrige var gutter. :)
 
Jeg er veldig spent! Jeg har to gutter, og har guttefølelse denne gangen også :Heartblue
 
Jeg har ikke klart å skille graviditetene mine før. Har vært plaget med kvalme med alle sammen. Men klarte å «føle» på meg hvilken kjønn det var, jeg visste når jeg skulle ha jente og når jeg skulle ha gutt:Heartred blir spennende å se denne gangen:D
 
Hos meg har svangerskapet, vært veldig ulike... Når jeg gikk gravid, med guttene så var jeg frisk og rask hele, svangerskapet... Å fikk skikkelig cravings på sunne ting... Når jeg gikk med dattera mi var jeg dårlig fra jeg fant ut at jeg var gravid fra uke 3-4,fikk vel, så å si alt som var av plager...kvalme,sure oppstøe, ekstremt trøtt og sliten, bekkenløsning fra 11 uker og 100%sykemeldg fra jobb...

Noen andre med erfaringer de har lyst å dele? Magefølelsen min sier meg at det er jente i magen, men aner ikke.. Fikk tidlig magefølelse på, det sist også lenge før OUL, og den, stemte.

Jeg har samme erfaring frå deg med «guttesvangerskap» tidligere. Denne gangen har jeg samme symptom som du beskriver, og jeg venter en jente
 
En kollega av meg mener at jeg har et typisk jentesvangerskap. Symptomer allerede (er bare 5+2) og fordi jeg syntes at popcorn (salt) smakte ekstremt godt. Ikke vet jeg. :happy Dette er mitt første svangerskap.
 
Jeg har en gutt og ei jenta fra før. Svangerskapet med jenta var definitivt tøffere. Jeg hadde like symptomer til lik tid i begge, men alt føltes tyngre med jenta :hilarious: kanskje fordi jeg var 5 år eldre? Eller fordi jeg allerede hadde en jeg måtte ta meg av og hadde ikke like mye tid til hvile? Vet ikke jeg :shy: nå er formen fin foreløpig, men slik var det også i mine forrige svangerskap. I begge begynte kvalmen, trøttheten og andre utrivelige symptomer å melde seg i uke 6 ;)
 
Med førstemann visste jeg at det var gutt. Var aldri dårlig, kvalm eller svimmel. Fikk en god bekkenløsning ca 6 mnd ut i svangerskapet. Det var igrunn det eneste av plager.

Nå sitter jeg bare å venter på å bli dårlig, hvis ikke så er det nok en gutt til:joyful:
 
Jeg har ganske likt til nå med uvelhet og form generelt. Det tok litt tid før jeg fikk følelse for hva vi skulle ha sist og da stemte det med gutt. Har ikke fått en bestemt følelse enda, men heller litt mot gutt :Heartblue
 
Er litt nervøs selv. Har to gutter og denne føles annerledes ut. Mye sterkere symptomer generellt og større og tyngre mage så er smånervøs for tvillinger men er nok ikke det men kanskje en jente :rolleyes:
 
Moren min hadde like symptomer med alle barna, hun fødte 6 barn (2 jenter og 4 gutter), og kunne aldri sagt noe om det var jente eller gutt.

Så man trenger ikke nødvendigvis ha forskjellige symptomer for de ulike kjønna.
 
Har både gutt og jente, var ikke såå veldig stor forskjell egentlig, var vel litt dårligere med jenta..:) blir spennende å se hvordan dette svangerskapet blir :)
 
Jeg har ei jente, og en gutt. Med jenta var jeg veldig trøtt, med gutten fikk jeg hyperemesis fra uke 4. Nå er jeg ikke kvalm, så magefølelsen sier jente
 
Jeg har ei jente, og en gutt. Med jenta var jeg veldig trøtt, med gutten fikk jeg hyperemesis fra uke 4. Nå er jeg ikke kvalm, så magefølelsen sier jente

Håper litt dette gjelder for meg også :) Har to gutter fra før og spydde som en gris i begge svangerskap fra dag en til de var ute.

Denne gangen er jeg nesten ikke kvalm, men herregud så trøtt! Zzzzz
 
Håper litt dette gjelder for meg også :) Har to gutter fra før og spydde som en gris i begge svangerskap fra dag en til de var ute.

Denne gangen er jeg nesten ikke kvalm, men herregud så trøtt! Zzzzz
Krysser fingrene for det ☺️ Jeg har så smått kjent på kvalmen i dag. Prøver hardt å ignorere det
 
Jeg hadde mest kvalme med gutta, trøtt og vonde bryster med jenta. Denne gangen er jeg trøtt og vi de puppe. Har hatt magefølelse på jente siden testen var positiv :happy: Blir spennende å se hvem som skjuler seg inni der på oul :D
 
Mine to forrige svangerskap var som dag og natt... Likevel var det samme kjønn, jente. Dette svangerskapet er ganske likt nr 2, eneste forskjell er at jeg er enda mer kvalm og blir veldig fort sliten og har mye hjertebank. Så blir spennende å se...
 
Dette svangerskapet er ganske ulikt det første, men venter en gutt til. :)
 
Back
Topp