⚘ Apriltråden ⚘

Sånn for å nå duplo-kravet bør det stå 92400 på toppen av siden mkn. Altså totale innlegg. Det et 300-og-endel, så 400 er lettere å huske, men det er ikke noe rundt tall. Da i så fall 500 men så gidder jeg oftest ikke runde tall uansett da

Det står 92 169 der nå så jeg må helt klart skru opp farta.
Det tror jeg du klarer

Skulle innom en bruker for å gi ut medisiner og ordne mat. Mens vi står og prater så begynner h*n å si rare ting, blir stiv i blikket og faller rett bakover. På gulvet blir h*n liggende i kramper, så jeg hiver meg ned, legger h*n i stabilt sideleie og holder litt fast så h*n ikke skader seg. Alt mens jeg ringer sykepleier og sier "kom nå, *** har et anfall!".
Bruker ble deretter helt slapp, og pustet ikke en liten stund. Kunne ikke finne puls, noe heller ikke sykepleier klarte. Men så begynte h*n å puste igjen. Fortsatt ikke kontaktbar, så vi ringte 113 og fikk ambulanse.
Alt dette skjedde litt over kl 19, og jeg er enda litt skjelven mens tankene spinner. Reagerte jeg riktig? Tok en snakk med sykepleier før jeg gikk hjem, og fikk god trøst der. Men likevel løper tankene løpsk.
Nå er jeg ikke helsepersonell, men utfra det jeg har lært av X antall førstehjelpkurs gjorde du alt riktig ut fra det jeg leser av det du skriver.
1. legger personen i stabilt sideleie slik at det frier luftveiene.
2. Ringer sykepleieren umiddelbart etterpå.

Selvfølgelig er du fremdeles skjelven, det er helt normalt, men ikke overanalyser det du gjorde, du var FLINK, du gjorde ting RETT i en PRESSET situasjon

Nå er jeg ikke helsepersonell, men utfra det jeg har lært av X antall førstehjelpkurs gjorde du alt riktig ut fra det jeg leser av det du skriver.
1. legger personen i stabilt sideleie slik at det frier luftveiene.
2. Ringer sykepleieren umiddelbart etterpå.

Selvfølgelig er du fremdeles skjelven, det er helt normalt, men ikke overanalyser det du gjorde, du var FLINK, du gjorde ting RETT i en PRESSET situasjon
Jeg vet at hvis jeg er ute i felten, så skal jeg ringe 113. Men når dette skjedde i en omsorgsbolig med nær tilgang til sykepleier, så var det første tanke.
Jeg vet at jeg gjorde så godt jeg kunne, og burde legge det bak meg. Har bare ikke vært borti så mange dramatiske situasjoner. Dette er en bruker som ikke har så veldig mye hjelp, så sykepleier sa at det var flaks at jeg var der da det skjedde.
Jeg klarer å legge det bak meg, må bare bearbeide det litt først :)

Jeg vet at hvis jeg er ute i felten, så skal jeg ringe 113. Men når dette skjedde i en omsorgsbolig med nær tilgang til sykepleier, så var det første tanke.
Jeg vet at jeg gjorde så godt jeg kunne, og burde legge det bak meg. Har bare ikke vært borti så mange dramatiske situasjoner. Dette er en bruker som ikke har så veldig mye hjelp, så sykepleier sa at det var flaks at jeg var der da det skjedde.
Jeg klarer å legge det bak meg, må bare bearbeide det litt først :)
Sykepleier/113, mest sannsynlig var sykepleier nærmere enn sykebil og med mer kompetanse...

Ja. På alder med mine eldste så det er kjekt for ungene. Bare harmonerer ikke med å få kjøpt de skoene f. Eks å ha dem her fredag til søndag. Men ungene ville elske det så da får jeg finne omveier til skoene. Alt går.
Det fikser dere sikkert:)

Samme her, får si meg fornøyd med å være på lista. April har flydd med bursdagsfeiringer x 3 og påsken og solen, og konfirmasjon denne helgen... Mye i april for deg også?

Jeg spiser ristet brød med smør og skinke❤
Travel april ja:(
Levert inn trusselvurdering på jobb, 3 krevende barn, påske, Kiel, konfirmasjonsforberedelser, Spaniatur i morgen:P

Jeg er hjemme med en eller to unger i morgen formiddag

Mannen har som nevnt den fotballturneringen med mellomste. Eldste overnatter hos en kompis borti gata her (som også er i korpset så de sov på samme rom forrige natt også) og sendte meg nettopp natta-melding så han kommer sikkert ikke hjem sånn helt så tidlig..

Derved meg og minstemor.
Da får du vel lurt inn et innlegg her og der:)

Travel april ja:(
Levert inn trusselvurdering på jobb, 3 krevende barn, påske, Kiel, konfirmasjonsforberedelser, Spaniatur i morgen:p

Det var mye! Er nok et tøft yrke du står i. Skal dere ha mange gjester i konfirmasjonen? God tur til vakre Spania:D

Skulle innom en bruker for å gi ut medisiner og ordne mat. Mens vi står og prater så begynner h*n å si rare ting, blir stiv i blikket og faller rett bakover. På gulvet blir h*n liggende i kramper, så jeg hiver meg ned, legger h*n i stabilt sideleie og holder litt fast så h*n ikke skader seg. Alt mens jeg ringer sykepleier og sier "kom nå, *** har et anfall!".
Bruker ble deretter helt slapp, og pustet ikke en liten stund. Kunne ikke finne puls, noe heller ikke sykepleier klarte. Men så begynte h*n å puste igjen. Fortsatt ikke kontaktbar, så vi ringte 113 og fikk ambulanse.
Alt dette skjedde litt over kl 19, og jeg er enda litt skjelven mens tankene spinner. Reagerte jeg riktig? Tok en snakk med sykepleier før jeg gikk hjem, og fikk god trøst der. Men likevel løper tankene løpsk.

Tøft når slikt skjer

Det tror jeg du klarer
Har ikke egentlig tiden men har svært lyst på den gevinsten.

Sånn i tillegg til at jeg er bv avhengig og det er mye mer gøy å skravle litt enn å f. Eks brette klær som jeg bør i dag.

Det fikser dere sikkert:)
Gjør nok det om det er det som må til, men så har ikke spørsmålet kommet enda. Jeg bare vet mamma sier de har bedt dem om å finne en plan b.

Men det tar vi dersom det kommer.

Back
Topp