Fødebag

MaiMor19

Forelsket i forumet
Jeg er så smått i gang med å legge frem til fødebagen. Jordmor sa at vi skulle pakke som om at vi skulle på weekendtur. Men syntes jeg har tatt med for mye klær. Begynte å pakke i typisk håndbagasjebag, men den blir jo altfor liten :eek: Hva pakket dere i og hvor mye klær har dere med til dere selv og medforelder?
 
Jeg har begynt å pakke fødebagen og ser den begynner å bli ganske full her også. Pakker i liten trillekoffert, men mulig jeg må flytte lillegutt sitt i stellebagen og ha den med i tillegg :p Har foreløpig pakket to skift til meg selv + litt ekstra av undertøy (av erfaring er det greit å ha med litt ekstra av det, da en blør mye etter fødsel og er greit å kunne skifte flere ganger. Jeg dysjet morgen og kveld) i tillegg til innesko/flippflopper, toalettsaker, mobil lader, snacks osv. Mannen kommer ikke til å sove med oss mer enn en natt, så han pakker kun toalettsaker og et skift. :happy:
 
Jeg har begynt å pakke fødebagen og ser den begynner å bli ganske full her også. Pakker i liten trillekoffert, men mulig jeg må flytte lillegutt sitt i stellebagen og ha den med i tillegg :p Har foreløpig pakket to skift til meg selv + litt ekstra av undertøy (av erfaring er det greit å ha med litt ekstra av det, da en blør mye etter fødsel og er greit å kunne skifte flere ganger. Jeg dysjet morgen og kveld) i tillegg til innesko/flippflopper, toalettsaker, mobil lader, snacks osv. Mannen kommer ikke til å sove med oss mer enn en natt, så han pakker kun toalettsaker og et skift. :happy:

Godt det ikke er bare meg som sliter med plassen :wacky: Pakker du mannen sitt i din bag, eller tar dere med en bag/veske/koffert til dere hver? Her hadde jeg håpet å komme unna med en bag...

Vurderer å pakke mindre, og heller gjøre klar en bag som blir stående hjemme som mannen kan ta med etter første hjemmetur dersom vi blir mer enn et par døgn på sykehuset...
 
Her har det blitt en stor trillebag, mannen ble flau da han så hvor stor den er :hilarious: Lokket er tildelt pappa og mini (baggen er på en måte som en koffert), mens jeg har hele nedre del. I tillegg har jeg med en romslig stelleveske til det som skal være tilgjengelig under fødingen, altså snacks, kamera, klær han skal ha på etter fødsel. Tror de er ganske vant til at mødrene kommer med et halvt flyttelass, er jo så vrient å vite akkurat hva man ender opp med å bruke.
 
Av klær til meg har jeg pakket joggebukse, tights, 2 t-skjorter og 2 tynne trøyer (pluss ammebher og truser/sokker). Blir dødsvarm etter fødsel så ingen tykke plagg, ergo tar det lite plass :) her har alle egne bad så tar ikke med annet enn tannbørste, linser, fuktighetskrem og deo. Mannen går kun i t-skjorter så han har med 2 t-skjorter og 2 boxere. Pakker for alle tre i en dufflebag (større enn håndbagasje-størrelse) og da er er det godt med plass egentlig. Bor rett ved sykehuset så alt kan hentes innen 10 min om det mangler
 
Jeg er så smått i gang med å legge frem til fødebagen. Jordmor sa at vi skulle pakke som om at vi skulle på weekendtur. Men syntes jeg har tatt med for mye klær. Begynte å pakke i typisk håndbagasjebag, men den blir jo altfor liten :eek: Hva pakket dere i og hvor mye klær har dere med til dere selv og medforelder?
Jeg hadde med ei bukse for lite til meg selv. Blødde igjennom under fødsel. Ene jordmora tilbydde seg å ta den med hjem for å vaske. Husker ikke om jeg takka ja til det
 
Kommer til å pakke i Nordsjøbag , stor og god plass:)
 
Godt det ikke er bare meg som sliter med plassen :wacky: Pakker du mannen sitt i din bag, eller tar dere med en bag/veske/koffert til dere hver? Her hadde jeg håpet å komme unna med en bag...

Vurderer å pakke mindre, og heller gjøre klar en bag som blir stående hjemme som mannen kan ta med etter første hjemmetur dersom vi blir mer enn et par døgn på sykehuset...

Hehe, tror det er mange som sliter med pakkingen :p ikke lett å vite akkurat hva en skal ta med seg. Tenker også at det går an å ha en ekstra bag med litt klær hjemme som mannen kan hente om det trengs. Ikke dom ide det :happy: Så blir det nok stelleveska også tenker jeg :happy:

Tenker å pakke et skift samt enkle toalettsaker til mannen i min bag (trooor det skal bli plass til det).
 
Jeg har med 2 gode bukser, 2 løse ammesingletter, 1 lang cardigan som dekker rumpa, undertøy og sokker, 2 ammeBH’er, ullinnlegg, ammeinnlegg og mat :) har en liten treningsbag. Mini får også med 2 skift og teppe:)
 
Jeg har med 2 gode bukser, 2 løse ammesingletter, 1 lang cardigan som dekker rumpa, undertøy og sokker, 2 ammeBH’er, ullinnlegg, ammeinnlegg og mat :) har en liten treningsbag. Mini får også med 2 skift og teppe:)

Får du plass til alt i liten treningsbag? Har du med sandaler, toalettsaker etc da? Syntes ting tok større plass enn jeg var forberedt på når jeg begynte å legge nedi bagen :oops:
 
Pakker i en cabinkoffert. Tar også med stelleveske hvor jeg oppbevarer mat, drikke og ellers det som trengs under fødselen. Tar med to ammesingletter, en løs skjorte, en cardigan, to bukser, morgenkåpe og undertøy. Til baby har jeg med 2-3 skift. Regner med samboer slenger med et skift med klær til seg selv. Han skal nok uansett hjem noen turer mens vi er innlagt, så ikke krise hvis vi mangler noe.
 
Får du plass til alt i liten treningsbag? Har du med sandaler, toalettsaker etc da? Syntes ting tok større plass enn jeg var forberedt på når jeg begynte å legge nedi bagen :oops:

Ja:hilarious: jeg har en helt vanlig treningsbag som du får på treninssenterene ved innmelding :) men nei, sminke har jeg ikke med! D var d mest bortkasta sist av alt jeg pakket! Har med dusjeting, deo og krem:) funker lenge :)
 
Ja:hilarious: jeg har en helt vanlig treningsbag som du får på treninssenterene ved innmelding :) men nei, sminke har jeg ikke med! D var d mest bortkasta sist av alt jeg pakket! Har med dusjeting, deo og krem:) funker lenge :)

Så bra! Sminke bruker jeg nesten ikke, kun mascara, men er nok ikke den som står i fokus på barsel:p Fikk tips om dusjting ja, og så blir det nødvendige som deo, tannpuss, linser og briller og lypsyl :happy:
 
Skal pakke i en litt stor bag, prøver å pakke så lite som mulig og håper oppholdet blir kort :)
 
Pakker i en weekendbag til meg selv/mannen, og i stelleveska til mini :) Pakker med meg det samme som sist, for fikk egentlig bruk for alt jeg hadde med meg da faktisk :p 2 ammesingleter, en lang cardigan, 2 joggebukser, en pysjbukse, toalettsaker inkl sminke, 2 amme bh-er, ammeinnlegg i ull og bambus, sokker, store truser.. også kamera, ladere osv :p
 
Back
Topp