Innkjøp

2019_surprise

Andre møte med forumet
Jeg er førstegangs fødende, og 16 uker på vei. Jeg får hele tiden spørsmål fra bekjente om jeg har startet å kjøpe inn ting. De virker nesten mer ivrig på det enn meg

Til nå har jeg handlet et første ullplagg da det var på salg, men ikke følt noe behov for noe mer. Har dog kjøpt stasjonsvogn, så det er jo et slags innkjøp i seg selv. Er jeg rar som ikke kjenner på lysten til å handle inn masse søte babyting enda?

Føler dere stort behov for å starte shopping enda? Hvorfor/hvorfor ikke?
 
Last edited:
Venter med «søte babyting» til vi vet kjønn og får oversikt over hva vi har fra før. Ellers har jeg laget en oversikt over større ting som må kjøpes inn, følger med på tilbud og kjøper om det er god pris :)
 
Jeg er førstegangs fødende, og 16 uker på vei. Jeg får hele tiden spørsmål fra bekjente om jeg har startet å kjøpe inn ting. De virker nesten mer ivrig på det enn meg

Til nå har jeg handlet et første ullplagg da det var på salg, men ikke følt noe behov for noe mer. Har dog kjøpt stasjonsvogn, så det er jo et slags innkjøp i seg selv. Er jeg rar som ikke kjenner på lysten til å handle inn masse søte barbering enda?

Føler dere stort behov for å starte shopping enda? Hvorfor/hvorfor ikke?
Med første så ventet vi til etter OUL med å kjøpe noe som helst.:) Litt fordi vi ønsket å vite kjønn, men mest fordi vi ønsket å vite at alt så greit ut. Etter OUL så begynte vi som smått å kjøpe inn litt av de tingene som koster litt penger - for å få fordelt dette best mulig utover månedene, sånn rent økonomisk. Dukket det derimot opp noe som va på tilbud, som vi uansett trengte - eller vi bare "måtte" ha, så kjøpte vi det da om vi hadde muligheten. Men vi ventet som sagt til etter OUL, og jeg tror ikke jeg kjøpte noen babyplagg før nesten helt på slutten (og det var egentlig kjempeflaks, for det viste seg at han var et kilo tyngre enn hva jordmor trodde, så det vi hadde kjøpt var neste allerede for lite).

Nå med nummer to så har vi stort sett det vi trenger, men kommer nok til å kjøpe noen småtterier omsider etter OUL.
 
Jeg har ikke kjøpt noen klær til babyen, men har arvet haugevis.
Har flere venninner som har skullet kvitte seg med ting og da har jeg kjøpt eller fått av de.
Så hittil har jeg brukt ca 6000,- på
2 barnevogner
Bæresele
Dagseng som er trygg mot katter
Klær
Nytt bilsete
2 voksiposer
+++

Eneste jeg har handlet nytt er barnesetet, fordi de hadde det på tilbud i akkurat den fargen jeg ønsket meg.
Er veldig praktisk av meg, så synes det er greit å ha de praktiske tingene på plass. Jeg skal heller ikke vite kjønn før fødsel, så har ikke behov for å tenke farger.

Hadde det ikke vært for at mine venninner solgte ting billig eller ga meg ting, så hadde jeg kun sitti med barnesetet nå vil jeg tro.
Føler ingen trang til å kjøpe søte små klær eller annet dilldall
 
Jeg har ikke kjøpt noen klær til babyen, men har arvet haugevis.
Har flere venninner som har skullet kvitte seg med ting og da har jeg kjøpt eller fått av de.
Så hittil har jeg brukt ca 6000,- på
2 barnevogner
Bæresele
Dagseng som er trygg mot katter
Klær
Nytt bilsete
2 voksiposer
+++

Eneste jeg har handlet nytt er barnesetet, fordi de hadde det på tilbud i akkurat den fargen jeg ønsket meg.
Er veldig praktisk av meg, så synes det er greit å ha de praktiske tingene på plass. Jeg skal heller ikke vite kjønn før fødsel, så har ikke behov for å tenke farger.

Hadde det ikke vært for at mine venninner solgte ting billig eller ga meg ting, så hadde jeg kun sitti med barnesetet nå vil jeg tro.
Føler ingen trang til å kjøpe søte små klær eller annet dilldall
Vi har også katt. Nå ble jeg veldig nysgjerrig, hva er dagseng som er trygg for katter?
 
Vi har også katt. Nå ble jeg veldig nysgjerrig, hva er dagseng som er trygg for katter?
Inovi cocoon
Er vel egentlig en reiseseng. Men hu jeg kjøpte den av hadde også katter. Fungerte veldig bra og trengte ikke være så på vakt når ungen sov
 

Vedlegg

  • Screenshot_20190424-215701_Facebook.jpg
    Screenshot_20190424-215701_Facebook.jpg
    41 KB · Visninger: 26
Vi har masse som vi har kjøpt mens vi har prøvd.. så for at vi ikke skal ødelegge kjøpelykken for andre folk(jeg trodde ikke det var en greie før jeg fikk kjeft) så har jeg fått kjøpestopp.
Har seng, vogn, vippestol(litt usikker på om vi skal bruke den), bilsetebeskytter til bilstol og masse, masse, masse klær :hilarious:
 
Vi har masse som vi har kjøpt mens vi har prøvd.. så for at vi ikke skal ødelegge kjøpelykken for andre folk(jeg trodde ikke det var en greie før jeg fikk kjeft) så har jeg fått kjøpestopp.
Har seng, vogn, vippestol(litt usikker på om vi skal bruke den), bilsetebeskytter til bilstol og masse, masse, masse klær :hilarious:
Kan jeg spørre hvorfor du er usikker på om du skal bruke vippestol? Bare nysgjerrig :)
 
Med nr 1 så begynte jeg i uke 20, fordi jeg kom over ett supert tilbud på vogn, men ellers så handlet jeg etterhvert som jeg kom over tilbud. Alt er handlet på salg ett eller annet sted. Jeg var hjemmeværende så hadde utrolig god tid til å tenke på redebygging, men det er ikke uvanlig å vente selv om man er førstegangs :) kjenner flere som har startet sent.
 
Vi har alltid begynt med innkjøpene etter ordinær ul. Da har vi fått vite kjønn og fått sett at alt ser bra ut med den lille :happy:
Men jeg husker med nr. 1 at folk maste og maste om jeg ikke snart skulle begynne med innkjøpene... Nå er jeg straks 15 uker, og har faktisk kjøpt en ting, og det er en bilstol av bestevenninnen min. Ellers venter jeg med det jeg vet vi trenger til den lille til etter ordinær ul.
 
Usikker på akkurat den, eller om vi skal ha en annen type
Ah sånn ja :) hvilken har du kjøpt? Har hørt mange digger de fra Babybjørn. Selv har vi en fra Chicco :)
 
Vi har kjøpt en babygym og hentet ut en babypakke. Ellers følger vi med på finn, men har ikke kjøpt noe mer ennå. Vi må gjøre plass i leiligheten først og det har vi ikke tid til (og jeg har ikke krefter til det) før vi har ferie.
 
Vi har ikke gjort noen innkjøp enda. Jeg vet ikke når vi tør.. Usikkerheten er det eneste som stopper oss ellers hadde jeg nok begynt for lengst :p Men jeg tror jeg snart må kjøpe noen søte små klær ❤️ Vi trenger ikke kjempemasse siden vi har en fra før av samme kjønn, men det er en og annen ting vi trenger.
 
Har kjøpt 1 smokkeholder :p Og det er alt. Ellers tenker jeg å vente til litt senere. Merker at jeg har skikkelig høy terskel for å bruke penger på babyting, og tipper det dukker opp en del babyting som gaver fra venner og familie etterhvert. :)
 
Er 14 + 5 forresten :) Tenker etter OUL er bra! Slik som andre her også skriver :)
 
Først nå tør jeg å virkelig tenke på hva vi må kjøpe (som pr. nå begrenser seg til ny bilstol og bag til City Eliten), men det blir nok lenge før jeg faktisk tør å kjøpe det.
 
Vi har jo jente fra før, så viser det seg at TUL stemmer, har vi det meste. Eneste er ulltøy i de minste str, det har vi ikke. Mamma har kjøpt et par ting, jeg har sett litt på Finn. Klær i de minste str blir jo ikke slitt, annet enn evt flekker.
Ellers kjøpt ny bilstolpose og brukt bag til thule joggevogna. Kommer nok ikke til å kjøpe så mye mer med det første.
 
Back
Topp