Hva gjør man da?

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Min sønn ble skadet i bhg for 16 dager siden( ingen skademelding). Han fikk da kul på kragebeinet og mye smerter. Var hos legen i går og fikk endelig henvisning til røntgen. Men de sendte den ett sted som ikke gjør det på barn og sykehuset hadde drop in. Nå sier legekontoret at vi tidligst kan få henvisningen i hånden på fredag. Dette kaller jeg rett og slett umenneskelig at en 3 åring skal gå så lenge med smerter. Han er ikke i bhg pga dette og kan heller ikke løftes opp. Han er bevegelig i armen. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre videre nå. Ifølge sykehuset kunne vi komme med en gang men legekontoret stoppet oss pga den dumme papir lappen som de nektet å skrive ut.
 
Kan dere dra via legevakten i stedet? Si at legekontoret ikke vil skrive ut henvisning. Eller dra privat om mulig?
 
Dra på legevakten å få en ny henvisning? Dårlig legekontor.
 
Ring det stedet der de hadde sendt henvisningen og be om en utskrift av den, og møt så opp på sykehuset med den henvisningen. Det bør funke.

Og ikke minst, BYTT lege. Det der høres helt uutholdelig ut.
 
Du kan levere kopi av henvisning andre steder eller dra på legevakta, som flere anbefaler. Lykke til!!
 
Det legekontoret hadde jeg rett og slett klaget inn. Her blir vi sendt direkte til sykehuset dersom barna har skadet seg alvorlig, eller det er mistanke om det.
 
Kopi av henvisning får vi ikke tak i siden det er i andre retningen og snakk om da over 1 time i feil retning. De som ikke tok han imot er de private. Dessuten har jeg akkurat blitt kuttet at av nav fordi jeg er for syk for å jobbe men for frisk for hjelp. Så ingen inntekt på meg. Men får prøve legevakten.
 
Ring det stedet der de hadde sendt henvisningen og be om en utskrift av den, og møt så opp på sykehuset med den henvisningen. Det bør funke.

Og ikke minst, BYTT lege. Det der høres helt uutholdelig ut.
Hadde den enda vært legen som var vrang. Nei det er ei sur gammel dame som sitter i skranken der nede.
 
Det legekontoret hadde jeg rett og slett klaget inn. Her blir vi sendt direkte til sykehuset dersom barna har skadet seg alvorlig, eller det er mistanke om det.
Ja men skulle liksom gå fortere enn sykehuset. Fikk aldri skademelding v bhg siden de ikke skjønner hvordan han skadet seg og da var det ingen som skjønte at han var så skadet i første omgang.
 
Hadde den enda vært legen som var vrang. Nei det er ei sur gammel dame som sitter i skranken der nede.
Lever en skriftlig klage til legekontoret, og siden jeg gjør regning med at det er ett "offentlig" legekontor som har fastlegeordning via kommunen også til dem.
 
Det legekontoret hadde jeg rett og slett klaget inn. Her blir vi sendt direkte til sykehuset dersom barna har skadet seg alvorlig, eller det er mistanke om det.
Det kommer an på hvor alvorlig det er om man kan det da
Her sies det at man må innom lege først
 
Da må de ansatte finne det ut ig skrive skademelding
Ja det er jeg enig i og de driver med det. Snakket med ene pedagogen før i dag. De må bare få tak i alle ansatte siden det har vært ferie. Men de skulle finne ut av det.
 
Ringte en hyggelig dame fra legekontoret nå og sa at legen hadde ordnet det. Rekker ikke fått en i dag men håper på i morgen da. Den ufyselige damen burde ikke jobbet der. Irriterende at jeg ikke aner hvem det er.
 
Ringte en hyggelig dame fra legekontoret nå og sa at legen hadde ordnet det. Rekker ikke fått en i dag men håper på i morgen da. Den ufyselige damen burde ikke jobbet der. Irriterende at jeg ikke aner hvem det er.
Så godt at det ordner seg, god bedring til lille :Heartred
Irriterende folk som ikke skulle sittet i luken :inpain:
 
Back
Topp