Når våkner bollene?

Regiakakao

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Ja, når starter dere dagen? Jeg regner med at de fleste blir vekket av yngstebebbi, men når våkner de? Her er det mest uro mellom 03 og 06, og hun klarer som regel ikke å sove igjen om hun våkner i femtiden. Jeg mener jo egentlig at alt før klokken syv er natt. Men hva er akseptabelt, synes dere?
 
Etter 05 gir jeg meg om jeg merker jeg ikke får han til å sove igjen. Men etter vi stilte klokka har jeg vært velsigna å mini sover gjerne til kl 06 :)
 
Som regel er det morgen rundt kl 6 - 6:30
 
Våkner som regel mellom 630 og 7. Noen dager tidligere, men sjeldent. Mellomste eller eldste av de små pleier å våkne først. Så henger de andre på like etter. Som regel ferdig stelt til 7/730 alle mann.
 
Varierer mellom 6 og 8. 8 blir sjeldnere og sjeldnere. Grensen min er egentlig 7. Men lite vits i å be en baby sove videre, så foreløpig står vi bare opp når jeg merker at han ikke kommer til å sovne igjen. Med mindre det står et 5-tall på klokken, DA er det natt.
 
Morgen mellom 08-09. Hender hun finner på å være våken 07, men da er det for å bæsje :angelic:
 
Vanligis ca klokken 8, så skal ikke klage på det. Men babyen tar ikke natt før 22-23, så noe tidligere hadde blitt litt lite søvn. Veldig urolig søvn etter klokken 6.
 
Klokka 7. Hadde likt bedre kl 8! Eller 9.
 
06-06.30 om dagen... gjerne med flere oppvåkninger om natten. Vil ha tilbake en gang oppe om natta også sove til 8-9, Hehe.
 
Idag våknet han kl 8, vi lå i sengen i en time etterpå før vi sto opp og kledde på oss. Stort sett våkner han 7, sovner igjen innen en time, også står vi opp mellom 10 og 10.30 :) Legger seg kl 19, sovner kl 20:)
 
Ja, når starter dere dagen? Jeg regner med at de fleste blir vekket av yngstebebbi, men når våkner de? Her er det mest uro mellom 03 og 06, og hun klarer som regel ikke å sove igjen om hun våkner i femtiden. Jeg mener jo egentlig at alt før klokken syv er natt. Men hva er akseptabelt, synes dere?
Om baby vil stå opp 5 så står man opp 5 og legger seg tidligere.
 
Lea våkner alltid klokken 09:00. Vi pleier å gi medisiner kl.9, så hun har vel innstilt sin innebygde klokke til å våkne akkurat da :hilarious:
 
Om baby vil stå opp 5 så står man opp 5 og legger seg tidligere.
Uenig! Nå som babyene våre er såpss store som 8 mnd kan man prøve å forskyve døgnrytmen for å få babyen til å våkne senere. Hvor lett det er å få til vet jeg ikke, men jeg synes ikke man automatisk skal akseptere morgen kl. 5...

Min våkner som regel mellom 6 og 7, oftere 6 i det siste. Vi er på vei til å kutte ut den tredje dagluren, så det klusser ting litt til for tiden, håper på morgen nærmere 7 når det har gått seg til.
 
Uenig! Nå som babyene våre er såpss store som 8 mnd kan man prøve å forskyve døgnrytmen for å få babyen til å våkne senere. Hvor lett det er å få til vet jeg ikke, men jeg synes ikke man automatisk skal akseptere morgen kl. 5...

Min våkner som regel mellom 6 og 7, oftere 6 i det siste. Vi er på vei til å kutte ut den tredje dagluren, så det klusser ting litt til for tiden, håper på morgen nærmere 7 når det har gått seg til.
Man prøver, men det tar tid å endre. Mye pga kortisolnivået som gjør det vanskelig for den lille å sovne igjen. Så man står opp.
 
Uenig! Nå som babyene våre er såpss store som 8 mnd kan man prøve å forskyve døgnrytmen for å få babyen til å våkne senere. Hvor lett det er å få til vet jeg ikke, men jeg synes ikke man automatisk skal akseptere morgen kl. 5...

Min våkner som regel mellom 6 og 7, oftere 6 i det siste. Vi er på vei til å kutte ut den tredje dagluren, så det klusser ting litt til for tiden, håper på morgen nærmere 7 når det har gått seg til.

Storesøster sto opp mellom 5.00 og 6.00 hver dag til hun var over 3 år.
 
Back
Topp