Bleiebøtte

Googlimoogli

Glad i forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Hei! Dere som har kjøpt bleiebøtte...hvilket er mest praktisk når det gjelder avfalls poser etc.? Jeg har sett noen på babybutikker på nettet, men vil vente med å kjøpe for det virker tungvint å måtte bestille avfalls poser stadig på nettet!!
 
Ikke det du spør om, men.. Av akkurat den grunn dropper vi bleiebøtte denne gangen. Ble ikke brukt sist, etter at posene som fulgte med var brukt opp.
 
Ikke det du spør om, men.. Av akkurat den grunn dropper vi bleiebøtte denne gangen. Ble ikke brukt sist, etter at posene som fulgte med var brukt opp.
Hva bruker dere da istede for? En vanlig søppelbøtte? Jeg lurer også på om vi skal kjøpe bleiebøtte, eller om vi bare skap droppe det
 
Vi droppa helt bleiebøtt med nr 1 og gjør det denne gang å. Bruker en vanlig bossbøtte med lokk. Har hatt huneposer å legge besjæ bleiene i før i bosse.
 
Ikke trengt bleiebøtte. Bruker bare vanlig søppelbøtte - den står tilogmed på varmekabler.

Når fullammingsperioden er over går bæsjebleiene heller rett ut i søpla ute. Også bruker vi litt tøybleier for å minimere mengde søppel :)
 
Hva bruker dere da istede for? En vanlig søppelbøtte? Jeg lurer også på om vi skal kjøpe bleiebøtte, eller om vi bare skap droppe det

Bare vanlig, ja. :) Synes bleiebøtte var kjekk altså, men ble aldri til at den ble brukt noe mer.
 
Vi har kjøpt en bleiebøtte du kan bruke vanlig plastpose til så slipper vi det styret med spesialposer :)

Wee-too heter den. Kjøpt hos Babybanden. Rommer 10-20 bleier. Scoret best i test på en sånn babybanden-test :)
 
Vi fikk gratis bleiebøtte sist, da vi hadde brukt opp posene som var med gikk vi over til vanlige søppelposer. Ble helt forferdelig mye plast av det som var med, man skulle putte bleia nedi og snurre igjen med plast. Veldig enkel løsning men altfor altfor mye plast.

Denne gangen skal vi bare bruke den lille søppeldunken vi har stående på badet tror jeg. Lite bad og varmekabler var heller ikke den beste kombinasjonen med den store bleiebøtta :p
 
Fikk gratis bleiebøtte sist, men syns egentlig det var lettere å bare ha slppelbøtte med lokk og så ut med bæsjebleiene i søppeldunken. Syns også som nevnt over her at det blir alt for mye plastavfall.
 
Jeg bruker den jeg fikk gratis fra Barnas hus, Husker ikke helt hva den het.
Men jeg bor såpass nærme Barnas Hus, at jeg lett kan kjøpe poser der uten noe problemer.
 
Hadde bleiebøtte med første og fytti som det stinket (sen man får gratis på barnas hus,,, angel.. et eller annet) sist og nå skal bruker vi kun vanlig søppel bøtte, bæsjebleier har vi i hunde bæsj poser før de går i søpla :)
 
Vi har Tommee Tippee sangenic TEC. Vi kjøpte med refill poser. Og kommer nok til å fortsette å kjøpe store lass med poser :p
 
Vi bruker bare en vanlig metallbøtte med lokk og det har funket helt fint! Gidder ikke kaste posene etter hver bæsjebleie heller, men har ikke varmekabler da, så mulig lukt hadde vært et problem om vi hadde det.
 
Bleiebøtta var jeg så fornøyd med sist! Så greit å slippe gå ut med bleier hver dag. Sto på varmekabler uten å lukte noe som helst. Hadde Tommer Tippee sangenic Sec. Skal definitivt ha en slik denne gangen også :)
 
Back
Topp